Covid-rokotus vaikuttaa naisten kuukautiskiertoon, on nyt sitten ihan tutkimuksessa todettu (NY Times 6.1.22)
https://www.nytimes.com/2022/01/06/health/covid-vaccine-menstrual-cycle…
Tämähän piti olla ihan valheellista väittämää.
Mitä seuraavaksi? Miten rokote, jolla on vaikutusta kuukautiskiertoon voi olla vaikuttamatta lisääntymisterveyteen ja raskauteen??
Kommentit (1663)
Eikös esimerkiksi jäykkäkouristusrokitekin voi aiheuttaa kuukautishäiriöitä? Ihan normaalia.
En siks ymmärrä, miksi alkuun torjuttiin "Eieiei, korona rokotteella ei ole tämmöistä haittavaikutusta, naiset on vaan niin stressaantuneita että kiertokin hajoilee"... Itse ainakin oletin, että jotain häikkää voi ilmetä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tästä ei kerrottu etukäteen? Joko asiantuntijat eivät tienneet tai sitten halusivat salata asian. Joka tapauksessa molemmat vaihtoehdot ovat huolestuttavia.
Asiantuntijat tiesivät. Lääkeyhtiöiden markkinamiehet, jotka kutsuvat itseään asiantuntijoiksi, eivät tienneet.
Mitä luulette, että käy niille nuorille tytöille, joiden kuukautiset eivät ole vielä alkaneet? Tästä ei ole vielä mitään tietoa, edes arvailuja.
Meidän tyttö ei tätä rokotetta ota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttöystäväni edelleen odottaa kuukautisten palautumista. Ensimmäisen rokotteen myötä kuukautiset hävisivät kokonaan. Haittailmoitus tehty.
Sama haittavaikutus minullakin. Olen perusterve 33-vuotias nainen.
Jännää tässä mielestäni on se, että tutut pms- ja kuukautisoireet (vatsantoiminta, iho, mieliala) kyllä tulevat ajallaan mutta kuukautisvuotoa tai siihen liittyvää kramppikipua ei. Voisinko olettaa munasolun kypsyvän ja irtoavan siis ajallaan (hormonivaihtelu saa aikaan kuukautisoireilun, eikö?) mutta jostain syystä kohdun limakalvossa ei tapahdu asiaan kuuluvia muutoksia kun ei ole vuotoakaan? Eli toisinsanoen en myöskään voi tulla raskaaksi?
Vastaavaa ei ole tapahtunut ikinä ennen, ei mistään muista rokotuksista tai sairasteluistakaan.
Munasolu EI irtoa sulla, jos irtoaisi, tulisi se kuukautisvuotona ulos. Mihin muualle se muka menisi?
Itsellä tämä sama mystinen vaiva. Menkat katosi rokotteen jälkeen...
Älkääs nyt viitsikö. Korona-aikahan nimenomaan räjäytti syntyvyyden uuteen nousuun. Jos jonkun menkat nyt päivän tai kaksi heittää, niin se ei vielä merkkaa, että ihmiskunta kuolee sukupuuttoon. Minä olen saanut kolme piikkiä, teini-ikäinen tytär kaksi ja menkoissa ei mitään ihmeellistä.
Miettikää sitä valituksen määrää, jos tämä rokote aiheuttaisi erektiohäiriöitä. Naisten kuukautisongelmat ohitetaan (kuten rämet hyvin demonstroi) vähättelemällä.
Vierailija kirjoitti:
Kiva, taisi mennä mahdollisuus saada lapsia nyt rokotteen myötä. Ennen ei ongelmia menkkojen suhteen. Kaduttaa todella, että alistuin painostukseen :(
Monelta jo lapset itse pyöräyttäneiltä mammoilta puolestaan vietiin lapsenlapset, mutta he huomaavat sen vasta kymmenen vuoden kuluttua.
Vierailija kirjoitti:
Se on nykyään aika lyhyt aika, kun salaliittoteoriat muuttuvatkin todeksi.
Ja kiihtyvää tahtia lyhyempi.
Onko kuukautishäiriöt yleisempiä useamman rokotuksen saaneilla?
Itse olen vasta yhden saanut, ei mitään vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Älkääs nyt viitsikö. Korona-aikahan nimenomaan räjäytti syntyvyyden uuteen nousuun. Jos jonkun menkat nyt päivän tai kaksi heittää, niin se ei vielä merkkaa, että ihmiskunta kuolee sukupuuttoon. Minä olen saanut kolme piikkiä, teini-ikäinen tytär kaksi ja menkoissa ei mitään ihmeellistä.
Muistele tätä sitten, kun vanhuksena kudot sukkaa lapsenlapselle jota ei koskaan tullut.
Vierailija kirjoitti:
Onko kuukautishäiriöt yleisempiä useamman rokotuksen saaneilla?
Itse olen vasta yhden saanut, ei mitään vaikutusta.
Okei. Eli koska sinulle ei tullut rokotteesta mitään haittavaikutuksia, oletat ettei niitä voi saada kukaan muukaan? :D
Tämä vain kertoo sen, että kaikissa rokotteisiin liittyvissä negatiivisissa väitteissä piilee totuus. Kuten siinä, ettö rokotetut kuolevat prionitauteihin.
Naiset ovat jo vuosia käyttäneet tätä tiettyä kuukautisappia. Apin käyttöehdoissa sanotaan että apin keräämää dataa voidaan käyttää lääketieteellisissä tutkimuksissa.
Miksi tätä apin dataa ei nyt käytetä vaan ihmisiltä kysellään onko heillä ollut häiriöitä.
Vai onko tässä takana sama ajatus kun amerikassa kyseltiin nimettömiltä ihmisiltä otitko koronarokotteen kun olit raskaana ja jos otit niin oliko siitä haittaa. Eli kyselyyn saattoi vastata vaikka olit mies tai et edes raskaana...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttöystäväni edelleen odottaa kuukautisten palautumista. Ensimmäisen rokotteen myötä kuukautiset hävisivät kokonaan. Haittailmoitus tehty.
Jännää tässä mielestäni on se, että tutut pms- ja kuukautisoireet (vatsantoiminta, iho, mieliala) kyllä tulevat ajallaan mutta kuukautisvuotoa tai siihen liittyvää kramppikipua ei. Voisinko olettaa munasolun kypsyvän ja irtoavan siis ajallaan (hormonivaihtelu saa aikaan kuukautisoireilun, eikö?) mutta jostain syystä kohdun limakalvossa ei tapahdu asiaan kuuluvia muutoksia kun ei ole vuotoakaan? Eli toisinsanoen en myöskään voi tulla raskaaksi?
Vastaavaa ei ole tapahtunut ikinä ennen, ei mistään muista rokotuksista tai sairasteluistakaan.
Ohis, mutta minne kuvittelet noiden sun irronneiden munasolujen menevän, jos ne eivät kerta tule kuukautisvuoto a pois? Varastoituvat kohtuus? Öööö, ei. Munasolusi ei kypsy eikä irtoa, kun kerta menkkoja sinulla ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva, taisi mennä mahdollisuus saada lapsia nyt rokotteen myötä. Ennen ei ongelmia menkkojen suhteen. Kaduttaa todella, että alistuin painostukseen :(
Niin, elämä on valintoja. Joko oman lisääntymiskyvyn menetys tai oman hengen menetys / long covid... jollainhan tätä populaatiota on karsittava ja luonto keksi erinomaisen keinon. First world problem, kumma kun ihminen ei voikaan hallita kaikkea.
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/7cf1d24c-c5aa-40b0-ba1e-04e0c…
"– Kuukautiskiertoon vaikuttavat monet tekijät, kuten esimerkiksi stressi ja mahdollinen helpotus rokotuksen saamisesta sekä itse rokotteen aiheuttama reaktio kehossa, kertoo rokotustutkimuskeskuksen johtaja Mika Rämet."
Siinä on pölhön selitykset.
Ja kyllä, koronarokotukset (2) ovat aiheuttaneet minullekin kuukautisongelmia ja muitakin haittoja. Vieläkin kierto on sekaisin (4,5 kk 2. piikistä), enkä enää pysty arvioimaan milloin kuukautiseni tulevat. Ennen rokotuksia olivat hyvinkin säännölliset ja sen pystyn tarkistamaan kalenterista, johon olen merkinnyt useamman vuoden ajan kuukautiseni. Nykyään ei edes kroppa ja mieli ilmoita mitään esioireita, kuten ennen, eli rintojen arkuutta, turvotusta, mielitekoja, oli ärsytystä viikkoa ennen kuukautisia, yms. Nyt pitää olla rätti pöksyissä koko ajan, kun ei voi tietää milloin alkaa verta valumaan. Ei todellakaan ainuttakaan rokotusta tähän kehoon, vaikka sitten minut suljettaisiin kotiin ainiaaksi ja lyötäisiin sakkopaperi käteen.
Vierailija kirjoitti:
No ei niitä tähän sekopäiseen roskikseen menevässä olevaan maailmaan kannata tehdäkään.
Luuletteko, että se on ainoa asia mihin vaikuttaa....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistele tätä sitten, kun vanhuksena kudot sukkaa lapsenlapselle jota ei koskaan tullut.
En harrasta kutomista. Mutta itse voisit vaikka hengittää välillä paperipussiin, niin paniikkisi ehkä vähän rauhoittuu. Ja lue sitten tuo artikkeli ajatuksen kanssa. Jos osalla on kierto pidentynyt keskimäärin alle vuorokaudella, niin tuskin tämä vielä on ihmiskunnan loppu.
Luuletko että tällaiset asiat tunnustetaan kertaheitolla? Ehei, pikkuhiljaa tiputellaan tutkimus tutkimuksen jälkeen. Pidentynyt päivällä, eikun viikoilla, kuukausilla…. Niin no taitavat tosiaan aiheuttaa lapsettomuutta, sori!