Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Covid-rokotus vaikuttaa naisten kuukautiskiertoon, on nyt sitten ihan tutkimuksessa todettu (NY Times 6.1.22)

Vierailija
07.01.2022 |

https://www.nytimes.com/2022/01/06/health/covid-vaccine-menstrual-cycle…

Tämähän piti olla ihan valheellista väittämää.

Mitä seuraavaksi? Miten rokote, jolla on vaikutusta kuukautiskiertoon voi olla vaikuttamatta lisääntymisterveyteen ja raskauteen??

Kommentit (1663)

21/1663 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tota uutista pysty edes lukemaan ellei oo jotain NY Timesin tunnuksia.  :O   Sen verran näkyy että  "Naisten kuukautiset voivat olla myöhässä koronavirusrokotuksen jälkeen, tutkimus...."

Siihen loppuu uutisen näkyminen.  

Mä oon itse saanut kaksi rokotusta eikä mitään poikkeavaa ilmennyt sen enempää menkoissa kuin missään muussakaan.  Anywayskis,  Suomen aikuisista on rokotettu vähintään yhden kerran jotain 85 % - 90 %.   Siis about 5 miljoonaa suomalaista on rokotettu.  Jos haittoja oisi tosi paljon rokotuksesta, siitä huudeltas kyllä jo muuallakin kuin nettipalstoilla tai somessa. 

Onhan ne haittavaikutukset tietysti mahdollisia, mutta tuskin kovin yleisiä.  Ja mieluummin mä valitsisin kerran myöhästyneet menkat kuin hengityskoneeseen joutumisen.  

Vierailija
22/1663 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun vaikuttaiski. Kaksi rokotetta otettu ja sitä tuttua samaa niagaraa säännöllisesti edelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/1663 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaa vauhkoamista taas. Se on lueteltu ihan virallisiin mahdollisiin haittaoireisiin, ei sillä lisääntymiskyvyn kanssa mitään tekemistä ole. Kuukautiskierto voi mennä monista eri syistä naisen eri elämän vaiheissa sekaisin johtuen hyvin erilaisista syistä, mutta ei sitä mitkään rokotteet lopullisesti sotke.

Vierailija
24/1663 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttöystäväni edelleen odottaa kuukautisten palautumista. Ensimmäisen rokotteen myötä kuukautiset hävisivät kokonaan. Haittailmoitus tehty.

Älä valehtele. Et ole naista nähnytkään.

Vierailija
25/1663 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sehän on vain stressi, joka helpottaa, joka ilmiön aiheuttaa. Kuulin yhdeltä Mikalta.

Mika Rämet sanoi, että kyseessä on rokotteen aiheuttama stressi elimistölle. Hän ei ole sanonut, että ihminen kokisi stressiä. Onko sulla älyllisiä edellytyksiä ymmärtää näiden kahden käsitteen ero?

Syyksi sanottiin "stressi, joka helpottaa" = helpotus.

Luetunymmärtäminen 🤦‍♀️

Vierailija
26/1663 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella odottanut, että tästä aiheesta julkaistaan tutkimuksia! Helpottavaa, ettei omia kokemuksia niputeta vain harhaluulojen piikkiin.

Minulla on kaksi rokotetta, ja molemmista meni kuukautiskierto sekaisin. Ensimmäisen rokotteen jälkeen jäi siitä seuraavat menkat väliin. Tokan rokotteen jälkeen sama juttu, ja lisäksi koko kierto on mennyt ihan sekaisin, kuukautiset tulevat nyt noin joka toinen kuukausi.

Ennen rokotteita kiertoni oli hyvin tarkka. Olen 32-vuotias ja hedelmällisyys todellakin huolettaisi ellei lapsiluku olisi jo täynnä.

Vierailija
27/1663 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs (naisten kokemusta vähättelevä) Rämet nyt sanoo?

Vierailija
28/1663 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sehän on vain stressi, joka helpottaa, joka ilmiön aiheuttaa. Kuulin yhdeltä Mikalta.

Mika Rämet sanoi, että kyseessä on rokotteen aiheuttama stressi elimistölle. Hän ei ole sanonut, että ihminen kokisi stressiä. Onko sulla älyllisiä edellytyksiä ymmärtää näiden kahden käsitteen ero?

Muistisi reistaa. Mika nimen omaan höpötti kuinka valtava stressi purkautuu helpotuksena rokotuksen saatua ja se taas tuottaa mitä moninaisempia oireita eritoten naisilla. Viittaa tällä siis hysteeriset naiset käsitteeseen.

29/1663 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi rokotetta ei tutkittu ennen kuin se pistetään jokaiseen käsivarteen?

Jos sitä ei ois tutkittu, sen kehittelyyn ei ois varmaan mennyt vuotta kun kaikki lääkefirmat urakoi sen rokotteen kimpussa vuoden ympäri.  

Vierailija
30/1663 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saana K. kirjoitti:

Eihän tota uutista pysty edes lukemaan ellei oo jotain NY Timesin tunnuksia.  :O   Sen verran näkyy että  "Naisten kuukautiset voivat olla myöhässä koronavirusrokotuksen jälkeen, tutkimus...."

Siihen loppuu uutisen näkyminen.  

Mä oon itse saanut kaksi rokotusta eikä mitään poikkeavaa ilmennyt sen enempää menkoissa kuin missään muussakaan.  Anywayskis,  Suomen aikuisista on rokotettu vähintään yhden kerran jotain 85 % - 90 %.   Siis about 5 miljoonaa suomalaista on rokotettu.  Jos haittoja oisi tosi paljon rokotuksesta, siitä huudeltas kyllä jo muuallakin kuin nettipalstoilla tai somessa. 

Onhan ne haittavaikutukset tietysti mahdollisia, mutta tuskin kovin yleisiä.  Ja mieluummin mä valitsisin kerran myöhästyneet menkat kuin hengityskoneeseen joutumisen.  

Viimeinen huomiosi on erityisen tärkeä. Ihmisille pitäisi antaa kaikki oleellinen informaatio, kun he valitsevat ottavatko rokotteet. 

Vierailija
31/1663 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin gynekologilla juurikin keskustelemassa pitkittyneistä kuukautisista, jotka tuntuvat kohdallani liittyvän rokotukseen.

Nytkin 3 rokotuksen jälkeen vuodan 4:ttä viikkoa ja runsaasti.

Ennen rokotuksia kuukautiset olleet vuosia pois kierukan takia.

Gynekologi kertoi ilmiön olevan melko yleinen, ei vain runsaina pitkittyneinä vuotoina vaan kaikkea tältä väliltä.

Kuitenkin siis niin, että kierrot sekaisin.

Itse olen ollut aika häkeltynyt. En ole mitenkään rokote vastainen, enkä edelleenkään mutta harmittaahan tämä ja mietityttää.

32/1663 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on nykyään aika lyhyt  aika, kun salaliittoteoriat muuttuvatkin todeksi.

Kohta käy ilmi että maapallo on sittenkin litteä ja sitä hallitsee liskoihmisten ja Gatesin salaliitto.  :D 

Vierailija
33/1663 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tästä ei kerrottu etukäteen? Joko asiantuntijat eivät tienneet tai sitten halusivat salata asian. Joka tapauksessa molemmat vaihtoehdot ovat huolestuttavia.

Miten tutkimuksesta voi kertoa etukäteen ennen kuin se on tehty? Sen takia on tutkittu kun tällaisesta on raportoitu. Miksi asiantuntijat haluaisivat salata tutkittavan asian?

Olihan rokotetta testattu aiemmin. Jos on kerrottu, että rokotteiden kaikki haitat ovat jo tiedossa niin joko tästä tiedettiin muttei kerrottu tai sitten tästä ei tiedetty ja aiempi lausunto oli valetta. Vai keksitkö vielä jonkin kolmannen vaihtoehdon?

Ei tietenkään kaikki haitat ole tiedossa jokaisen yksilön kohdalla, kuka sellaista edes odottaa? Yleensä on puhuttu vakavista haitoista ja väitetty että kohta kaatuu väkeä kuin pipoa, ja nyt on annettu varmaan miljardi rokotetta yli vuoden ja väkeä ei kaadu. Olihan noita hyvin harvinaisia hyytymishäiriöitäkin ollut ja heti niistä tiedotettiin kun saatiin lisätietoa, ehkä sama asia tässäkin? Nyt kun tämä asia on tutkittu tieteellisesti tarpeeksi hyvin niin siitä on tullut julkaisu.

Miksi aina olettamus on, että joku salailee ja valehtelee? Tällainen asenne on juuri se mikä ärsyttää. On ihan ok kysellä ja keskustella lääkkeiden ja rokotteiden sivuvaikutuksista ja olla niistä huolissaan mutta kun suurin osa vaan öyhöttää niin se asiapohjainen keskustelu jää varjoon.

Nyt tuolla joku jo siunailee että ei saa varmaan lapsia ollenkaan...

Vierailija
34/1663 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä kyllä sanonut vaan sanoi, että ei ole mitään yhteyttä kuukautishäiriöillä ja rokotuksilla ja jos jollain menkat menee sekaisin niin johtuu todennäköisesti vain henkisestä helpotuksesta. Kun. On. Vihdoin. Saanut. Rokotteen. 

Rämetin uskottavuus meni viemäriin sillä sekunnilla. 

Vierailija
35/1663 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tästä ei kerrottu etukäteen? Joko asiantuntijat eivät tienneet tai sitten halusivat salata asian. Joka tapauksessa molemmat vaihtoehdot ovat huolestuttavia.

Kun ensimmäiset faasit tehtiin kukaan ei kysellyt ja ottanut huomioon kuukautishäiriöitä. Sen vuoksi on ihan turhaa kyseillä lisätietoja rokotevalmistajalta kun sitä tietoa ei heillä ole.

Vierailija
36/1663 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdussa oleva limakalvo on osa immuunijärjestelmää sanoi gyneni. Reagoi rokotteeseen. Keskusteltiin siis vain yleisellä tasolla mahdollisista rokotehaitoista.

Mulla on mennyt menkat sekaisin ainoastaan minipillereistä, mutta eihän se poissulje sitä, että muilla tapahtuu näin. Voi olla jokin muu selittävä tekijä, kun kerran kaikille menstruoiville naisille ei käy näin.

Vierailija
37/1663 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, joillain kierto hieman pidempi. Kaikki infektiot voivat pidentää, sama rokotuksissa.

Mulla ei muuttunut yhtään, 3 piikkiä saatu.

No good for you. Voisitko silti ymmärtää että muilla saattaa olla toisin ja olla vähättelemättä muiden kokemuksia?

Mulla alkoi kuukautiset viikko ekan rokotuksen jälkeen, vaikka edellisistä oli vasta reilu viikko. Sen jälkeen tuli pitkä tauko, ja sitten jatkuvaa vuotoa melkein pari viikkoa. Sen jälkeen vaikutti normalisoituvan, ja tokan jälkeen sama pska alkoi taas. En ota kolmatta.

Luitko juttua edes? Vittasin tutkimukseen, sen mukaan kierto pidentynyt osalla. Muut kierrpn vaihtelut ei ole sen yleisempiä kuin rokottamattomilla.

Vierailija
38/1663 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla yhä kellontarkasti 30pv kierto. Ei mitään muutoksia.

Ehkä sait plaseboa?

Vierailija
39/1663 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kierto-ongelmat oli hyvin lyhytaikaisia, yleensä yksi kierto vähän pidempi. Ei vaikuta hedelmällisyyteen.

Vierailija
40/1663 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, niin. Kokeellinen rokote. Tutkimukset on paraikaa käynnissä. Ensimmäiset on luottaneet pelkkiin rottakokeista saatuihin tuloksiin. Nyt kun tässä on vuoden verran piikitetty ihmisiäkin, aletaan pikkuhiljaa saada tietoa haittavaikutuksista IHMISILLE.

Poikkeuksellista tässä rokotekokeessa on, että osallistujille ei kerrota kyseessä olevan koe, eikä verrokkiryhmääkään varsinaisesti ole - tai ainakin se pyritääm hävittämään. Kun tavan tallaaja ilmoittaa rokotehaitasta, niin ensimmäinen asiantuntijoiden reaktio on: ei voi johtua rokotteesta!

Pikkuhiljaa = miljardeja piikkejä kautta maailman jo pitkän aikaa.

Tavan tallaaja ilmoittaa rokotehaitasta Fimeaan tai vastaavaan = vakavat tutkitaan heti ja muista kerätään tietoa ja tutkitaan ja julkaistaan tutkimus sekä tiedotetaan että on tutkittavana. Todella ikävä, jos sinulle lääkäri on ilmoittanut että ei johdu rokotteesta, jos on oikea epäily että voi olla rokotehaitta.

Veikkaisin että aika harva jaksaa ilmoittaa rokotehaitasta Fimeaan, koska ilmoituksesta ei ole mitään hyötyä. Haitta on ja pysyy, vaikka miten ilmoittaisi.

eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi