Kouluun palaaminen tulee pysäyttämään yhteiskunnan
Ja johtamaan vääjäämättä etäkouluun. Parissa päivässä lapset tulevat levittämään viruksen niin opettajille kuin vanhemmilleen toisistaan puhumattakaan ja näin ollen pian puoli maata on joko sairaslomalla tai karanteenissa. Lisäksi riskiryhmään kuuluvat, ne jotka kuitenkin haluavat opetuksessa pysyä mukana tulevat lisäämään painetta jo valmiiksi katastrofaaliselle hoitotilanteelle.
Kommentit (138)
Jatkossa sitten kouluissa on nepsy-lapsien lisäksi long covid-lapsia, jos mitään ei nyt tehdä. Siellä on vielä paljon rokottamattomia lapsia. Long covidin oireet ovat oikein ”mukavia” oppimisen kannalta, muistiongelmia, aivosumua, väsymystä ja keskittymispulmia. Mitä sanoo Andersson kun PISa-tulokset laskee entisestään? Lisäksi kuka hoitaa lisääntyvät Alzheimer/Parkinsonin ka dementiatapaukset aikuisväestön osalta?
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten ihmiset vihdoinkin heräävät, tauti sairastetaan ja pelko poistuu. Rajoitukset poistuvat ja elämä jatkuu normaalisti.
Kunnes sairastutaan uudelleen. Laumasuojaa tähän kun ei saa.
Vai pitkittyykö tämä epidemia vain, jos koulut suljetaan?
Tartunnat eivät lopu koulujen sulkemisella.
Tässä lasu-laitoksen työntekijänä toivon etäkoulua joksikin aikaa. Meillä asiakkaat ovat eri kouluissa eri puolilla kaupunkia ja on suuri riski siihen, että koko laitos on kohta koronassa. Minne pannaan sijoitetut lapset, kun työntekijät ovat saikulla ja ei ole ketään lapsia hoitamassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiurun suunnittelema täysi lockdown sen yhteiskunnan vasta pysäyttääkin, eikä siitä edes päästä eroon lyhyellä sairastamisella.
Koulut alkaa normaalisti, osa sairastuu ja on normaalisti kotona sen aikaa kun oireet kestää eli pari päivää tai viikon. Ihan kuten muissakin hengitystiesairauksissa.. Jos vielä luovuttaisiin turhasta testaamisesta ja karanteeneista niin saataisiin yhteiskunta pyörimään normaalisti. Etenkin PK-seudulla monet ehti koronan jo sairastaa jouluna ja ovat nyt parantuneet ja voivat tuoreen immuniteetin avulla käydä koulussa ja töissä aivan huoletta.
Toisaalta kiuru on ollut yllättävän usein päättäjistä eniten oikeassa. Ehkä siis kannattaisi sulkea maa suunnitellusti pariksi viikoksi ja katsoa sitten miltä tartunnat ym näyttää.
No kun Suomessa ei haluta tukahduttaa. Sehän olisi oikeasti nopein tie. Ei rajaliikennettä ollenkaan ja maa kiinni siksi aikaa että selviää kenellä on tartunta ja sitten testien kautta takaisin toimintaan. Mutta tämä systeemi on ihan huono kaikkien mielestä. Vaikka sillä korona olisi parissa viikossa taputeltu.
Ja sitten parin viikon kuluttua rajat taas avataan ja mitäs sitten? Tukahduttaminen toimii siinä tilanteessa, että rajat laitetaan absoluuttisesti kiinni ikuisesti. Jos tämä kiinnostaa, niin tervemenoa Pohjois-Koreaan, ei ole koronaa siellä ollenkaan!
Minusta kaikkien koululaisten pitäisi saada ottaa rokote ennen kuin pakotetaan kouluun hakemaan se omikron. Tämän vuoksi kannatan etäkoulua. Rokote suojaa long covidilta.
Jos helsingin seutu aikoo pitää koulut auki (eri uutisista tänään niin lukenut), niin eiköhän suurin osa muutakin suomea voi ottaa mallia heistä.
THL:n logiikkaa:
rokotus ei suojaa 100 % - on välttämätöntä että kaikki ottavat sen
etäopetus ei lopeta koronan leviämistä 100 % - ihan sama vaikka lapset ovat lähiopetuksessa
Vierailija kirjoitti:
Jopa OAJ puoltaa etäkoulua mutta päätöksiä ei vain haluta tehdä!
No tämä ei ole yllätys...
V#ttu. Niinkuin tämä kotimaamme tilanne ei olisi alkanut #pakollisista pikkujouluista ha Sannan omasta halusta päästä #viihteelle.. 🙄
Koronaluvut ovat hirvittäviä (ja kasvavat kaiken aikaa) ja taas kerran koululaiset ha kaikenikäiset opiskelijat joutunevat tästä kärsimään.
Mutta "olihan se kivaa, kun firma järjesti pikkujoulut." 🙃🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jopa OAJ puoltaa etäkoulua mutta päätöksiä ei vain haluta tehdä!
No tämä ei ole yllätys...
Ehkäpä KOSKA on myös omilla tuillaan opiskelevia aikuisopiskelijoitakin opiskelemassa kakkosasteella.
Miksi muuten näiden AMK ja yliopistotyyppien kouluja ei pistetä katkolle?
Sen ikäiset lapsosethan ovat mitä kovimpia levittämään tätä kulkutautia.
Tuttava perhe oli jo viime vuonna sitä mieltä ei kouluun koska siellä koronaa.Ne ei tullut koronaa koulusta vaan kun olivat pohjosissa laskettelemassa.Itse olen kanssa sitä mieltä koronan voi saada mistä vaan.
Jos kerran omikron tai korona ylipäätään tulee kiertämään koko väestön läpi, ihan jokaisen, riippumatta siitä oletko rokotettu vai et, niin eikö järkevin teko oli nimenomaan antaa sen kiertää koko väestö läpi?? Yhteiskunnan sulkeminen vain viivästyttää koronasta poispääsyä. Koronahan kannattaa ottaa vastaan, kun kerran suurin osa on riittävästi rokotettu. ja kyllä, perusterveille riittää 2 piikkiä.
Koululaiset on olleet kolmisen viikkoa pois koulusta, miten kävi viruksen leviämisen suhteen?
Vierailija kirjoitti:
Tuttava perhe oli jo viime vuonna sitä mieltä ei kouluun koska siellä koronaa.Ne ei tullut koronaa koulusta vaan kun olivat pohjosissa laskettelemassa.Itse olen kanssa sitä mieltä koronan voi saada mistä vaan.
Just tätä kaksinaismoralmismia. Varsinkin riskiryhmiin kuuluvat ovat heti "en mene töihin, kun kuulun riskiryhmään, mun lapset ei kouluun, kun kuulun riskiryhmään". Mutta kovasti sitten kuitenkin mennään jouluostoksille, aleostoksille ruuhkiin, sukukekkereihin ja lomille. Hoh hoijaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa koronaan kuolee enemmän ihmisiä kuin muissa Pohjoismaissa.
Koska täällä ei oikeasti välitetä meistä nuoristakaan koronan riskiryhmäläisistä.
Itse olen sellainen myös sydämeeni vaikuttavan lääkitykseni vuoksi, mutta kun täällä tykätään pääministerin meiningin mukaan vain #b1lettää ja olla niin €läv1ä.
Annetaan nyt tulla! Yhteiskunta lamaantuu, mutta nopeasti sieltä pääsee ihmisiä takaisin töihinkin. Eristysaika tulee laskea 5-7vrk. Moni jo sairastanut. Omasta lähipiiristä 12 henkilöä viimeisen 2vkon aikana. Olen itse hoitoalalla ja nyt vaan pakko ottaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vieläkään kukaan etäkoulua vastustava osannut kertoa miten opetus järjestetään ja näistä heitteillä olevista lapsista joista jankkaavat huolehditaan jos valtaosa opettajista joutuu sairauslomalle.
Eihän ne siihen osaa vastata. Luottavat hyvään tuuriin, tai eivät vaan osaa ajatella niin pitkälle. Esim eivät tajua, että opettajat ovat vain ihmisiä, eikä sijaisia ehkä tule tautipesäkkeeseen sairastumaan.
Mitä auttoi ravintolarajoitukset ? Ei varmaan mitään.Paljonkohan tuli tartuntoja kun oli alet joulun jälkeen.Maskittomia oli paljon.Muistetaan myös edellisestä vuodelta kun koulut oli kiinni kuinka huonosti nuoret voi.Osa keskeytti koulun.Sitä ei varmaan kukaan enään halua.
No ei. Mutta viime viikolla olisi asiasta voitu jo antaa päätös. Tämä on ihan syvältä kun kaikki päätökset tulee ihan viho viimeisellä hetkellä koko ajan.