Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä työkaveria vaivaa??

Vierailija
28.04.2015 |

Tarjoutuu auttamaan minua kaikessa, siis jossain taukohuoneen tiskikoneen tyhjennyksessäkin. Ja koko ajan muistuttaa, että "pyydä sitten apua jos vaan tarviit". Tuntuu, että hän pitää minua tyhmänä. Yrittää koko ajan neuvoa muissakin asioissa. Esim. kun puhuin tauolla, että olen menossa kaverin kanssa reissuun, mutta ei olla päästy kohteesta yhteisymmärrykseen, tämä työkaveri alkoi heti mainostaa omaa suosikkikohdettaan ja että "tykkäät siitä varmasti", "ei kannata mennä muualle". Aaargh!

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän on vain ystävällinen ja avulias?

Vierailija
2/27 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tuntenut hänet kauan vai onko uusi työpaikka?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi ajattelin, että on vain avulias. Mutta sitten tajusin, että hän ei tyrkytä apua kenellekään muulle, kuin minulle.

Ap

Vierailija
4/27 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tykkää susta:)

Vierailija
5/27 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 15:17"]Oletko tuntenut hänet kauan vai onko uusi työpaikka?
[/quote]

Olen ollut tässä työpaikassa noin puoli vuotta. Ihmeellistä on, että hän ei käyttäytynyt aluksi noin, ehkä 3 kk sitten alkoi tuo käytös.

Ap

Vierailija
6/27 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin onnellinen. Mun työkaverit yleensä yrittävät työntää omatkin tehtävänsä mun hoidettavakseni.

Vierailija
7/27 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 15:21"]se tykkää susta:)
[/quote]

Hmm, en tiedä. Olemme aika eri tyylisiä.

Ap

Vierailija
8/27 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 15:53"]Mä olisin onnellinen. Mun työkaverit yleensä yrittävät työntää omatkin tehtävänsä mun hoidettavakseni.
[/quote]

Aluksi olikin ihan mukavaa, mutta nyt minusta oikeasti tuntuu siltä, että hän pitää minua tyhmänä...

Ap

Vierailija
9/27 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/27 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
11/27 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot varmaan tehnyt sen mielestä jonkin pahan mokan. Tai sitten hänen elämässään on tapahtunut muutos, esim. höösättävä lapsi muuttanut pois tms.

Vierailija
12/27 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työkaveri joka ei koskaan neuvo eikä muutenkaan puhu kuin sen verran, mikä on työn edistymisen kannalta välttämätöntä. Se kai luulee että hiffaan itse kaiken samalla lailla kuin miten hän ajattelee.

Vierailija
13/27 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse tuota samaa. Haluan vaan auttaa, kun meillä työpaikalla aika kova kiire yleensä päällä. Tosin pyrin auttamaan kaikkia enkä ota uhrikseni vaan yhtä :D ja kun autan, niin en sitä siksi tee että toista tyhmänä pitäisin vaan siksi että helpotan toisen taakkaa ja voin olettaa et saan apua itseki.

Vierailija
14/27 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:53"]Teen itse tuota samaa. Haluan vaan auttaa, kun meillä työpaikalla aika kova kiire yleensä päällä. Tosin pyrin auttamaan kaikkia enkä ota uhrikseni vaan yhtä :D ja kun autan, niin en sitä siksi tee että toista tyhmänä pitäisin vaan siksi että helpotan toisen taakkaa ja voin olettaa et saan apua itseki.
[/quote]

Mitä se kiireeseen auttaa, että menee sörkkimään toisten töitä tai kertomaan itsestään selviä juttuja?

Vierailija
15/27 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua mulla oli samanlainen työkaveri. Musta tuntuu että se halusi vaan päteä jollekin. Ja sillä tais olla stressiä omassa elämässään joten välillä se kehtasi äksyilläkin mulle. Ihmettelin vaan silmät pyöreenä mutten viitsinyt sanoa takaisin. Tyyppi lopetti töissä nimittäin pian. Se oli helpotus koska hän tosiaan otti sellaisen tädin roolin minun suhteen ja neuvoi juuri tuollaisissa pikkujutuissa kuten tuo rei'itin asia. Joskus ei neuvojat ehkä pahaa tarkoita vaan haluavat vaan todistella että itse ovat päteviä ja hyviä kaikessa, mutta joskus se on kiusaa.

Vierailija
16/27 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel you! Mun työkaveri myös tykkää puuttua toisten työntekoon ja ärsyttävimmät tilanteet syntyvät kun asiakkaan ohjaustilanteessa hän tulee siihen väliin jyräämään. Asiakkaallekin varmaan sekava tilanne kun saa erilaisia ohjeita kesken tilanteen.

Vierailija
17/27 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:58"]Apua mulla oli samanlainen työkaveri. Musta tuntuu että se halusi vaan päteä jollekin. Ja sillä tais olla stressiä omassa elämässään joten välillä se kehtasi äksyilläkin mulle. Ihmettelin vaan silmät pyöreenä mutten viitsinyt sanoa takaisin. Tyyppi lopetti töissä nimittäin pian. Se oli helpotus koska hän tosiaan otti sellaisen tädin roolin minun suhteen ja neuvoi juuri tuollaisissa pikkujutuissa kuten tuo rei'itin asia. Joskus ei neuvojat ehkä pahaa tarkoita vaan haluavat vaan todistella että itse ovat päteviä ja hyviä kaikessa, mutta joskus se on kiusaa.
[/quote]
Niin ja kun joku ehdotti että ap teki jonkun mokan ja siksi päteminen alkoi 3kk sitten, niin itse tein sen mokan että kysyin häneltä välillä miten joku asia piti tehdä. Sellaisilta kun erehtyy kysymään neuvoa niin helvetti aukeaa.

Vierailija
18/27 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on näitä naisten työpaikkojen kuvioita. Jonkun on otettava kanaemon rooli. Ole iloinen että tälle roolille löytyi vapaaehtoinen.

Vierailija
19/27 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitä häntä ystävällisesti avusta ja totea - edelleen ystävällisesti, että pärjäät kyllä itse.

Tarjoudu toisinaan auttamaan häntä. Minun mielestäni hän vaikuttaa huomaavaiselta.

Hotellihuomautus oli kommentti, joka sanotaan kenelle tahansa. En suivaantuisi tuollaisesta.

Vierailija
20/27 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:46"]

Oot varmaan tehnyt sen mielestä jonkin pahan mokan. Tai sitten hänen elämässään on tapahtunut muutos, esim. höösättävä lapsi muuttanut pois tms.

[/quote]

En tiedä, missä olisin mokannut, varmaan sitten juonut joskus kahvia hänen kupistaan tai vastaavaa. Ja lapsia hänellä ei ainakaan ole, mutta en kyllä paljoa hänen elämästään tiedä.

Ap