Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies nalkuttaa veden ja sähkön tuhlauksesta

Vierailija
07.01.2022 |

Kun en tykkää käyttää pesukoneiden säästöohjelmia ja suihkussakin käyn välillä jopa kahdesti päivässä, talvella en edes sammuta suihkua saippuioinnin ajaksi, kun en halua jäätyä.

Hänen mielestään turhaa rahanmenoa, mutta mun mielestä ei voi rahojaan arkipäivässä paremmin sijoittaakaan. En halua tunkkaisia vaatteita, huonosti peseytyneitä astioita enkä likaisia hiuksia.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa nillitystä. Mutta olisihan se aika impulsiivinen veto vetäistä hiukset pois, kun toinen valittaa vedenkulutuksesta.

Vierailija
42/45 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveästi epäolennaisia kommentteja. Asian ydin on tässä se, että AP ei ole miehen lapsi vaan aikuinen ihminen, joka saa jumankekka päättää itse, paljonko käy suihkussa tai käyttää sähköä. On täysin väärin, että mies luulee olevansa oikeutettu päättämään, milloin toinen kokee olevansa puhdas tai miten tämä pesee pyykit.

Sen sijaan jos talouden kulut on _oikeasti_ jaettu niin että kumpikin maksaa vain ja ainoastaan omat kulunsa, niin sitten AP ja mies voivat keskustella siitä että AP maksaisi isomman osan vesi- ja sähkölaskusta jos niitä oikeasti enemmän käyttää. Miehellä ei siis ole oikeutta nalkuttaa mutta ei myöskään velvoitetta maksaa AP:n kuluja. Jos taas esim. ruuat maksetaan puoliksi mutta mies syö enemmän, niin asia lienee sillä käsitelty.

Voisihan sitä laskea kertoimia vaikka mille, jos haluaisi. Mies on isokokoisempi ja vie enemmän lattiapinta-alaa, joten maksaa vastikkeesta isomman osuuden. Miehen vaatteet ovat isompia, joten miehen on maksettava isompi osuus pyykinpesu- ja kuivauskustannuksista. Jne.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirveästi epäolennaisia kommentteja. Asian ydin on tässä se, että AP ei ole miehen lapsi vaan aikuinen ihminen, joka saa jumankekka päättää itse, paljonko käy suihkussa tai käyttää sähköä. On täysin väärin, että mies luulee olevansa oikeutettu päättämään, milloin toinen kokee olevansa puhdas tai miten tämä pesee pyykit.

Sen sijaan jos talouden kulut on _oikeasti_ jaettu niin että kumpikin maksaa vain ja ainoastaan omat kulunsa, niin sitten AP ja mies voivat keskustella siitä että AP maksaisi isomman osan vesi- ja sähkölaskusta jos niitä oikeasti enemmän käyttää. Miehellä ei siis ole oikeutta nalkuttaa mutta ei myöskään velvoitetta maksaa AP:n kuluja. Jos taas esim. ruuat maksetaan puoliksi mutta mies syö enemmän, niin asia lienee sillä käsitelty.

Voisihan sitä laskea kertoimia vaikka mille, jos haluaisi. Mies on isokokoisempi ja vie enemmän lattiapinta-alaa, joten maksaa vastikkeesta isomman osuuden. Miehen vaatteet ovat isompia, joten miehen on maksettava isompi osuus pyykinpesu- ja kuivauskustannuksista. Jne.

Ap

Puhumattakaan siitä että miehet syövät enemmän. Silti usein ruokakulut laitetaan puoliksi.

Vierailija
44/45 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta tuommonen veden lotraaminen, vain jonku päävian takia ko on nuhjunen olo. Maksa ite kaikki vesilaskut ja sähköt niin saat lotrata siellä suihkussa ja vääntää lämmöt tappiin. Ketuttas itelläki maksella toisen lapsellista värkkäämistä. 

Vierailija
45/45 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairasta tuommonen veden lotraaminen, vain jonku päävian takia ko on nuhjunen olo. Maksa ite kaikki vesilaskut ja sähköt niin saat lotrata siellä suihkussa ja vääntää lämmöt tappiin. Ketuttas itelläki maksella toisen lapsellista värkkäämistä. 

Minä en voisi olla noin nurkan ihmisen kanssa.

Minulla on kyllä varaa käydä suihkussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä