Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

uskaltaako kerralla ottaa 1200 mg buranaa?

Vierailija
28.04.2015 |

tuleeko karmea paskatauti tai muuta vastaavaa?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 14:11"]

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 14:01"] Miks pitäis? Ei taida auttaa enempää kun 800mg. [/quote] helvetilliset kivut ja pitäisi kohta olla edes joten kuten toimintakykyinen.. mulla on kuuri 400 mg/pv muttei mitään tehoa ap. [/quote] Lääkäriin? Sanot ettei auta, jos löytyis vaikka parempi lääke.

[/quote]

joo mulla on aikakin jo lääkärille. nyt vaan tuli äkillinen iltameno että kunhan siitä selviäisi.

ap.

Vierailija
22/31 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 14:15"][quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 14:11"]

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 14:01"] Miks pitäis? Ei taida auttaa enempää kun 800mg. [/quote] helvetilliset kivut ja pitäisi kohta olla edes joten kuten toimintakykyinen.. mulla on kuuri 400 mg/pv muttei mitään tehoa ap. [/quote] Lääkäriin? Sanot ettei auta, jos löytyis vaikka parempi lääke.

[/quote]

joo mulla on aikakin jo lääkärille. nyt vaan tuli äkillinen iltameno että kunhan siitä selviäisi.

ap.
[/quote]
Voisitko kokeilla niin että vaikka 800mg buranaa, 1g panadolia? Mulla toimii aika hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kokemuksesta voin kertoa, että lääkärit määräävät vain eri kipulääkkeitä vahvempina. Eli sama kuin ottaa käsikauppavalmisteena tarpeeksi suuria annoksia. Voihan kokeilla eri valmisteita, esim ketorin+panadol, burana+panadol. Ei ne lääkärit sen kummempia voi tehdä, turhaa ajan- ja rahanhukkaa.

Vierailija
24/31 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit veti joskus 30 kpl 400mg eikä heillä käynyt mitään vakavempaa. Minulle yksi burana on täysin turha, en huomaa eroa entiseen.

Vierailija
25/31 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

hitto kun ei ole nyt muuta kuin buranaa :/

ap.

Vierailija
26/31 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei pienempi määrä tehoa, käy lääkärillä äläkä leiki maksasi kanssa kipulääkkeillä.

Vierailija
27/31 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

800mg buranaa ja 1g panadolia. Hammaslääkärin vinkki viisaudenhampaan poiston jälkeisiin kipuihin. Tepsi.1g panadolin voi korvata panacodilla, jos sellaista on määrätty. Tepsii paremmin särkyyn noi kaksi erilaista kun paljon samanlaista.

Kyllä 1200mg buranaa voi ottaa, mutta ei kovin usein.

Vierailija
28/31 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliannostus

Ibuprofeenin yliannostuksen aiheuttamat vakavat myrkytykset ovat harvinaisia. Useimmissa tapauksissa haittavaikutukset ilmenevät alle 4 tunnin kuluessa yliannoksen nauttimisesta. Ibuprofeenin määrän ja haittavaikutusten vakavuuden välillä ei ole selkeää korrelaatiota. Joillekin potilaille on tullut vakavia oireita 3–4 gramman yliannoksesta ja toiset ovat sietäneet oireitta 20–40 gramman yliannoksia.

Yliannostuksen oireina voi esiintyä mahakipua, pahoinvointia, oksentelua, ruuansulatuskanavan verenvuotoa, verioksentelua, tokkuraisuutta, sekavuutta, agitaatiota, huimausta, päänsärkyä, tajunnan tason laskua, koomaa, kouristuksia, kaksoiskuvia, silmävärvettä, korvien sointia, lihasvapinaa, hikoilua, paleltamista, hypotermiaa, kalpeutta, ihottumaa, kutinaa, limakalvojen turvotusta, muita turvotuksia, hengitysvaikeutta, hyperventilaatiota, verenpaineen nousua tai laskua, taky- tai bradykardiaa, shokkia, metabolista asidoosia, akuuttia palautuvaa munuaisten vajaatoimintaa, tubulaarista nekroosia ja elektrolyyttihäiriöitä.

Vierailija
29/31 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 14:20"]

Jos ei pienempi määrä tehoa, käy lääkärillä äläkä leiki maksasi kanssa kipulääkkeillä.

[/quote]

Väärä lääke. Burana sukulaisineen ei vaikuta maksaan, mutta vaurioittaa vatsan limakalvoa. Parasetamoli taas kerääntyy maksaan ja on isoina määrinä maksalle vaarallinen (5g taisi olla riittävä, jos haluaa välttämättä maksansiirtojonoon).

Vierailija
30/31 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 14:13"]

Oma lääkärini sanoi minulle kerran että kertaluontoisesti 1200mg on ihan ok, kunhan ei tule tavaksi. Tottakai lääkeselosteissa mainitaan kaikki maailman riskit mutta järkeäkin saa käyttää. Jos olet muuten huonokuntoinen, vatsasi ärtynyt tai verenpaineesi heittelee rajusti niin tyytyisin vähempään mutta ei tuo 800mg>1200mg muutos niin radikaali ole että yhtäkkiä tapahtuisi jotain peruuttamatonta. Kukkahatut voi jättää eteiseen.

[/quote]

Ei niitä riskejä kuitenkaan ihan huvin vuoksi ole kirjoitettu. Tottakai voi syödä vaikka koko paketin, mutta seurauksista ei voi olla takeita (vaikka sinä olisitkin ottanut lääkärin luvalla 1200mg).

Vierailija
31/31 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 14:14"]

"Ibuprofeenin vaikutuksen kesto on annoksen suuruudesta riippuvainen, vaihdellen 4–8 tunnin välillä. Suositeltu annostus vaihtelee painon ja kivun tason mukaan. Normaali annostus aikuisille ja yli 12-vuotiaille nuorille on 200–400 mg (lapsilla 5–10 mg/kilo) 1–3 kertaa vuorokaudessa. Reseptivapaassa käytössä suurimpana päivittäisannoksena pidetään noin 1200 mg:aa, mutta tätäkin suurempia annoksia käytetään." Itse otan migreeniin tuon 1200 mg buranaa + 1g panadol kerta-annoksena. Ei sivuvaikutuksia.

[/quote]

Buranan maksimipäiväannos lääkärin määräyksellä on 3.6g, muuten 2,4g päivässä ei saisi ylittää, kuin satunnaisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi