”Kilpailutin” vuokra-asuntoni, sain mukavamman 120€ halvemmalla (PK-seutu). Suosittelen!
Muutin kauemmas kantakaupungista, enemmän tilaa yms. Eka viikko takana ja mietin, miksi en tehnyt tätä aikaisemmin!
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Nyt on vuokra-asujan markkinat. Kannattaa soittaa vuokraisännälle, että satku pois vuokrasta tai lähen lätkimään 💪
Muutin ystäväni ystävän asuntoon vuokralle. Yhtiövastike on 300 euroa, maksan 400.
Asunto oli yli vuoden tyhjillään.
On jo 2 krt ilmoittanut vuokra nousee 300 euroa. Muutin tänne elokuussa. Eka kerta tuli joulukuussa, toka pari vkoa sitten.
Kumnallakin kerralla ilmoitin meillä on vuoden sopimus ja silloinkin korotus on vain indeksi.
Olen minimalisti ja muutto tapahtui parissa tunnissa.
Kellarissa on vanhat laatikot jäljellä.
Joidenkin ei pitäisi aloittaa asuntosijoittajan uraa
Vierailija kirjoitti:
Minä yllätyin sitä, että vuokra halpeni ja samalla menetin esim. vinttikomeron, sitä ei ole mainittu sopimuksessa eli sitä ei ole!
Ehlä tieto on vain unohtunut sopimuksesta. Jos talossa on jokaiselle asunnolle vinttikomero/häkkivarasto, en oikein usko, että sitä ei tarvitsisi antaa vuokralaisen käyttöön. Sinuna kysyisin asiasta isännöitsijältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä yllätyin sitä, että vuokra halpeni ja samalla menetin esim. vinttikomeron, sitä ei ole mainittu sopimuksessa eli sitä ei ole!
Ehlä tieto on vain unohtunut sopimuksesta. Jos talossa on jokaiselle asunnolle vinttikomero/häkkivarasto, en oikein usko, että sitä ei tarvitsisi antaa vuokralaisen käyttöön. Sinuna kysyisin asiasta isännöitsijältä.
Minä olen vuokrannut kellarikomeroni.
Jos vuokraisin kotini, ei siihen sisältyisi kyseistä komeroa. Myös siellä voi olla omistajan tavaroita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mihin muutit ja mistä? Ja mitä arvostat?
Ratikkalinjan varrella pysyin, se on töiden kannalta hyvä. Sain paremmat näkymät, enemmän tilaa ja uudemmat keittiökalusteet.
Munkkiniemi onkin ihana paikka asua, palvelut, meri, luonto, jne..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mihin muutit ja mistä? Ja mitä arvostat?
Ratikkalinjan varrella pysyin, se on töiden kannalta hyvä. Sain paremmat näkymät, enemmän tilaa ja uudemmat keittiökalusteet.
Ai, muutit Tampereelle! :)
oisinkin muuttanut!
Vierailija kirjoitti:
Eräs tuttu joka vuokrasi itsekin kertoi että aina kannattaa koittaa sopia vuokraa alemmas ja sitä silmällä pitäen kysellä vastikkeista mitä vuokranantaja itse maksaa ja montako asuntoa hänellä on vuokralla.
Miksi kysyä vuokranantajalta sellaista, joka ei vuokralaiselle kuulu?
Tsemppiä vaan velkavivuttajille niiden narkkivuokralaisten kanssa! Toivottavasti ei tule isoa remonttia :)
Niin, aikaisemmin ei ole ollut tarjontaa kuten nyt on ja oma vuokra on kivunnut aika korkeaksi vuosikorotusten myötä.