Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä vetovoiman laista?

Vierailija
28.04.2015 |

Uskotteko? Olen paljon lukenut kyseistä kirjallisuutta. Viime vuosina tai koko elämän ajan on vastoinkäymisiä ollut. Sairastan myös masennusta jossa välillä on huonoja päiviä. Uskotteko että ihminen itse vetää puoleensa joko positiivista tai negatiivista?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karman laki saa kaiken tapahtumaan tai ei tapahtumaan.

Vierailija
2/12 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon. Tai pikemminkin tiedän, että se toimii.

Pelkkä positiivinen mantra ei siihen auta, vaan pitää saada alitajunta, tunnetaso toimimaan yhteistyössä tietoisen ajattelun kanssa.

Ne, jotka sanovat kokeilleensa ja todenneensa ettei se toimi, niin heillä on takaraivossa uskomus/tunne/ajatus, joka jyrää positiivisen ajattelun yli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii ainakin henkilökohtaisen kokeeni perusteella. Olen siis harjoitellut mindfullnessia ja ylipäätään posiivisia ajattelumalleja vuoden, ja voin todeta että maailma peilaa omaa käytöstä/mielentilaa 100%.

Vierailija
4/12 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 07:49"]

Uskotteko että ihminen itse vetää puoleensa joko positiivista tai negatiivista?

[/quote]

Kyllä. Ihmisellä on hyvin kehittynyt motoriikka. Tartuntaotetta harjoitellaan jo vauvana.

Vierailija
5/12 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt rupesi kiinnostamaan, niin mikä? Maan vetovoima vaikuttaa mielialaan?

Vierailija
6/12 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon kyllä ja se pätee myös muihin asioihin, kuin positiivinen/ negatiivinen. Ylempänä todettiinkin hyvin, että myös alitajunta täytyy saada mukaan, muuten tämä ei toimi. Sielunsopimukset ajavat vetovoiman lain edelle, eli joskus haasteet on tarkoitettu kasvamistamme varten, mutta muuten tätä voi käyttää melkein mihin vaan. Sokeutua ei kuitenkaan kannata, eikä myöskään väkisin jättää huomiotta negatiivisia asioita, sillä joskus niiden on tarkoitus "puhdistaa" meitä. Ho'oponopono on hyvä menetelmä puhdistamiseen, siitä löytyy lisätietoa googlettamalla.

Vierailija
7/12 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii. Ihmiselle tapahtuu mitä hän uskoo hänelle tapahtuvan. Muokkaamalla uskomuksia voi muokata todellisuutta jonka kokee. Mutta tosiaan ne uskomukset pitää saada muokattua pohjia myöten, se ei toimi että pinnalla yrittää kovin hokea "uskon paranevani" tai "uskon rikastuvani" jos kuitenkin syvemmällä on uskomus että kaikki menee kuten luonnonlait ja sattuma sanelee, eikä uskomukseni siihen vaikuta.

Jopa kristinuskon Jeesus muuten kuvaa tämän Vetovoiman lain periaatteen monilla sanonnoillaan, kuten "mitä ikinä anotte USKOEN JO SAANEENNE, se on teille tuleva", tai että jos ihmisellä olisi sinapinsiemenenkään verran uskoa, hän voisi käskeä vuorta heittäytymään mereen ja se tekisi niin. Tällaisia ei odottaisi kristinuskosta, koska yleensä ajatellaan että siinä alistutaan Jumalan tahtoon ja opetellaan hyväksymään se, mutta niin vaan Jeesus opettaa ihmisen omaa voimaa ja valtaa aineellisen maailman yli. 

Joka tuota alkaa kokeilemaan, niin kannattaa aloittaa ihan pienistä asioista, ei mistään yliluonnollisesta. Usko ei aluksi todellakaan riitä mihinkään yliluonnolliseen, mutta johonkin minkä voi vielä selittää sattumankin, se voi riittää. Ja kun harjoittelee, alkaa oppia prosessin ja luottaa siihen, ja sitten voi siirtyä isompiin asioihin. Se kuinka isoja pystyy saavuttamaan riippuu myös omasta maailmankuvasta. Monella on nykyisin hyvin tieteellinen ja rationaalinen ja materialistinen maailmankuva, mikä estää kovin suuret tulokset. Uskomus että luonnonlait ovat rikkomattomia ja että mitään yliluonnollista voimaa mikä vaikuttaisi muutoksia ei ole, torppaa tehokkaasti pinnallisemman mielen yritykset psyykata itsensä uskomaan vaikka ihmeparanemiseen. 

Itselläni on melko mystinen maailmankuva, ja minä olen saanut tuolla tavalla aikaan melkoisia tuloksia, joista en juuri välitä livenä puhua koska minua pidettäisiin hulluna tai outona. Minä siis uskon että tämä koko näkyvä maailma on joukkoilluusio, ja sen takana oleva todellisuus on jotain ihan muuta. Se mitä me näemme on heijastus inhimillisestä tietoisuudentilasta, ei todellisuus. Koska uskon ns. ihmisten maailman olevan illuusio tai uni, minun on helppo uskoa sen muokattavuuteen. Unessa tietoiseksi tullut voi aina sanoa kesken unen, että "hei, minä en nyt pidä tästä mihin tämä uni menee, mutta minä olen tämän unen luoja ja minä voin muuttaa sitä".

Vierailija
8/12 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus psykologiaa, että tavoitteitaan, arvojaan, toiveitaan ja ajatteluaan muokkaamalla saa elämänsä paremmille raiteille. Ei se "vetovoima" mistään kosmisesta mystiikasta johdu.

Vierailija
9/12 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 09:59"]

Perus psykologiaa, että tavoitteitaan, arvojaan, toiveitaan ja ajatteluaan muokkaamalla saa elämänsä paremmille raiteille. Ei se "vetovoima" mistään kosmisesta mystiikasta johdu.

[/quote]

Oletko täysin varma? Itse en sano yksittäisiin "hömppä"teorioihin juuta enkä jaata, mutta onhan se selvää ettei ihminen tiedä asioista oikeastaan yhtään mitään tässä maailmankaikkeudessa.

Vierailija
10/12 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 09:59"]

[/quote]

Niin, sen voi selittää mistä näkökulmasta tahansa. Mystikot selittävät sen jumallisuudella, new aget universumilla, psykologia alitajunnalla...

Vierailija
11/12 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan höpöhöpöä.. ihan omasta mielentilasta riippuu miten päivittäiset asiat kokee. Esimerkiksi pitkä työputki on toiselle piinaa ja stressaavaa, toiselle se on rahatuloa ja kivaa hommaa.

Vierailija
12/12 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 10:04"]

Ihan höpöhöpöä.. ihan omasta mielentilasta riippuu miten päivittäiset asiat kokee. Esimerkiksi pitkä työputki on toiselle piinaa ja stressaavaa, toiselle se on rahatuloa ja kivaa hommaa.

[/quote]

Tarkoitatko siis sitä, että ulkomaailmaa ei pitäisi muuttaa vaan "säätää päätänsä" jos jokin ahdistaa? Toisinaan se voi olla tosiaan helpompaa tai jopa ainoa vaihtoehto, mutta ei siinä mitään järkeä yleisenä elämänohjeena ole. Että jäisin vain tuleen makaamaan ja ottaisi asenteen, että eihän tämä polta, ei tunnu missään!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme