Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, joilla koti EI pysy siistinä, miten teette sen?

Vierailija
27.04.2015 |

Mä teen sen näin:

Aamulla kun mä herään, mä olen väsynyt, ja torkutan viimeiseen asti. Sitten onkin jo hirvee kiire. Etsin farkkuja, jotka on tipahtanut illalla sohvan viereen, etsin puhtaita sukkia, joita kukaan ei oo jaksanut pestä ja yritän löytää lapsen sukista sopivat, kalsarit löydän aina, tissiliiveistä ei oo mitään tietoo, ehkä sängynvieressä, ehkä kylppärin lattialla, otan puhtaan paidan joka näyttää idiootilta, viskaan sen takaisin vaatepinon päälle niputtamattomana, otan seuraavan paidan, joka ehkä sopii.

Herätessäni kännykkä oli vielä kädessä, se saattaa löytyä vessasta, tai sitten otin sieltä jo mukaani ja se löytyykin vaatepinon päältä, tai sitten olin jo nokkela ja vein eteisen tuolille. Samantapainen kierros rahapussin ja avainten kanssa, mut ne olikin yllättäen takin taskussa, joka oli mytyssä eteisen lattialla. Sitä ennen ehdin kippaamaan tumppulaatikon ja pipolaatikon lattialle, kun niitä avaimia ei vaan löytynyt mistään.

Märkä pyyhe jää varmasti jonnekin myttyyn, hammasharjan tai dödön olen käytön jälkeen tunkenut johonkin kodinhoitohuoneen hyllyyn tms. koska en ole enää ehtinyt viemään takaisin vessaan, vaikkakin käyn siellä myöhemmin etsimässä puhelintani. Dödöö ja harjaa on kiva etsiä sitten seuraavana aamuna.

Kun mä tulen töistä, mä olen VÄSYNYT. Mä en jaksa laittaa takkia naulaan, en jaksa suoristaa kenkiä suoraan, en jaksa kiikuttaa laukkua paikalleen. Mä jätän ne just siihen, mihin ne kädestä putoo. Eteisen lattialle. 

Kun pääsen keittiöön, työnnän paperipinoa kauemmaksi pöydällä, jotta siihen mahtuu syömään, jos on mistä syödä kun tiskikone on täytetty viimeksi pari päivää sitten ja pöydällä on jo pari koneellista likaisena. Koska roskis on täynnä, sinne ei mahdu pöydällä olevat roskat, saatika pizzalaatikot. Tyhjien pullojen kassi on kadonnut sitten parin kuukauden takaisen kauppareissun, niinpä niitä on aseteltu paperinkeräyspinkkojen päälle, koska ei niitä papereitakaan kukaan oo saanut keräykseen.

Illalla, kun menen nukkumaan, olenkin ihan kuoleman väsynyt enkä jaksakaan viedä likaisia vaatteita pyykkiin, niinpä tipautan ne päältäni siihen, missä satun olemaan. Aina vähän kerrallaan ja vaihdan sit paikkaa ja jätän siihen uuden läjän.

Tällä paletilla kun vetää viisi päivää putkeen, on perjantaina jo aikamoinen kaaos. Ja meitä on täällä neljä samanlaista sikapossua.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kroonisen sekasorron ja ahtauden tekee se, että meillä on tässä kolmen talouden tavarat yhdessä pienessä omakotitalossa. Polut kulkevat niin että pääsee vessaan, suihkuun ja nukkumaan, ruokaakin voi mahtua välillä tekemään.

Vierailija
2/36 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 23:13"]

Jos haluaa likaisen kodin niin kannattaa antaa lasten juosta sisälle hiekkaisissa/pölyisissä/kuraisissa housuissa/likaisilla avojaloilla, eikä koskaan kannata pyytää heitä pesemään käsiä. Sillä tavalla saa oikein nuhjuisen ja klähmityn kodin.

En pystyisi. Kotivaatteet kotona päälle ja aina käsien pesu. Kesällä suihkutellaan kaikki hiekat, siitepölyt, hiet ja aurinkorasvat kun tullaan sisälle.

Tavarat saa olla sekaisin kunhan on puhdasta.

[/quote]

No meillä kyllä käsiä jynssätään, ja varsinaisesti klähmäistä tai tahmeeta ei ole, koska kerran viikossa siivotaan talo puhtaaksi. Toi järjestys vaan katoaa vartissa. Eteisessä on kyllä hiekkaa, mutta ei se sieltä kauheesti muualle leviä. -ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 23:13"]Jos haluaa likaisen kodin niin kannattaa antaa lasten juosta sisälle hiekkaisissa/pölyisissä/kuraisissa housuissa/likaisilla avojaloilla, eikä koskaan kannata pyytää heitä pesemään käsiä. Sillä tavalla saa oikein nuhjuisen ja klähmityn kodin.

En pystyisi. Kotivaatteet kotona päälle ja aina käsien pesu. Kesällä suihkutellaan kaikki hiekat, siitepölyt, hiet ja aurinkorasvat kun tullaan sisälle.

[/quote]

Mä olen nipo vaatteiden kanssa (kotivaatteet on aina erikseen) ja neuroottinen mies pitää huolen siitä että käsiä pestään kaiken aikaa, mutta kyllä meillä silti on hiekkaa joka puolella, seinissä mustia kädenjälkiä ja joka päivä tilausta lattianpesulle. Kohtuullisen siistinä pystytään koti pitämään ilman että menee mielenterveys tai täytyy luopua päivätöistä, harmi kun kaksi poikaa ja kaksi koiraa kyllä kantavat kortensa kekoon mitä sotkemiseen tulee...

Vierailija
4/36 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota päikkärit heti töiden jälkeen. Jaksat vielä siivota iltaisin.

Vierailija
5/36 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, kuulostaa kamalalta!! Tuossahan menee ihan valtavasti aikaa ja energiaa hukkaan? Miksi ihmeessä et halua pitää kotia kunnossa?

Vierailija
6/36 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuulostaa hyvin samalta meiningiltä, kuin täällä.  Mutta itse ajattelen, että kaipa tämä huushollin tila sitten kuntoon kohentuu, kun lapset lentävät pesästä.  Nyt eletään lapsiperhe-arkea ja se ei aina ole niin siistiä puuhaa.  Tärkeämpää minulle on lasten jutut ja heidän samana toistuva päivärytminsä.  Kotitöitä teen siinä sivussa ja äkkiäkös täälläkin on täysi kaaos päällä, vaikka olisinkin tehnyt edellisenä päivänä kunnon järjestysoperaation.  Minulla oli kanssa lapsuuskoti todella siisti paikka ja myönnän, että sain äitini siivousinnon myötä siivouskammon ;))

Vierailija
7/36 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 23:21"]

Ota päikkärit heti töiden jälkeen. Jaksat vielä siivota iltaisin.

[/quote]

Mut en mä halua! Enkä kyllä väsymyksestä huolimatta saa unta päivällä, mikä on ärsyttävää. -ap-

Vierailija
8/36 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap perheineen voisi hyötyä siitä, että tulisi joku martta kotiin opastamaan, miten tavarat pysyy suurin piirtein oikeilla paikoillaan. Meilläkin on usein sekaista eikä oo aina tiskit tiskattu tai vaatteet kaapeissa, mutta sottaista en halua että kotona on.

Vierailija
9/36 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa! Mä kun luulin olevani ainoo äiti, joka ei kertakaikkiaan aina jaksa siivota (edes niitä omia jälkiään). Niin kauan kun on siistiä, pysyy siistinä, mutta kun kerran jättää laittamatta jotain paikoilleen niin koko huusholli räjähtää käsiin!

Vierailija
10/36 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 23:18"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 23:16"]

Yäk? Millainen lapsuus sulla on ollut?

[/quote]

Täydellinen :D  Mun vanhemmilla kaikki on millin tarkassa järjestyksessä, aina. -ap-
[/quote]

Tämä selittää. Sinua ei ole ikinä opetettu tekemään mitään vaan kaikki on järjestetty puolestasi.

Vierailija
11/36 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 23:27"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 23:18"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 23:16"] Yäk? Millainen lapsuus sulla on ollut? [/quote] Täydellinen :D  Mun vanhemmilla kaikki on millin tarkassa järjestyksessä, aina. -ap- [/quote] Tämä selittää. Sinua ei ole ikinä opetettu tekemään mitään vaan kaikki on järjestetty puolestasi.

[/quote]

En minä lapsuudenkodissa asuessani mitään uskaltanut leväälleen jättää! -ap-

Vierailija
12/36 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Kuulosti ihan mun aamulta, vaikka olenkin sinkku ja yksin.
Eikö sitä lasten takia vois vähän skarpata? Tosin, pelkään että olen itsekin
just tollanen jos joku päivä mulla on lapsi. Ja jos suht ookoolta kämppä näyttää niin minkäs sille voi ettei oo pakkosiisteysgeeni tullut suvussa.
Mulla meinaan isä on samanlainen kuin minä. Eli kyllä se jotenkin periytyy.

Vierailija
13/36 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, ihan kuin meillä!

Vierailija
14/36 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sekaista, mutta ei likaista.
Molemmilla vanhemmilla vaativat työt, lapset murkkuja. Käytän mieluummin aikaa perheen kanssa ja esim. hyvän ruoan laittoon kuin jatkuvaan järjestelyyn. Yritämme siivota kerran viikossa, mutta aina ei ehdi. Mutta saastaa ei tule, kun muuten olen tiukkapipo - ruokaa syödään vain ruokapöydän ääressä, mitään elintarviketta ei viedä ruokailuhuonetta kauemmas, kengät jää tuulikaappiin, kädet pestään ennen ja jälkeen ruokailun, pyykit viedään pyykkikoriin ja roskat roskikseen jne.

Vierailija
15/36 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 23:20"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 23:13"]Jos haluaa likaisen kodin niin kannattaa antaa lasten juosta sisälle hiekkaisissa/pölyisissä/kuraisissa housuissa/likaisilla avojaloilla, eikä koskaan kannata pyytää heitä pesemään käsiä. Sillä tavalla saa oikein nuhjuisen ja klähmityn kodin.

[/quote]

Mä olen nipo vaatteiden kanssa (kotivaatteet on aina erikseen) ja neuroottinen mies pitää huolen siitä että käsiä pestään kaiken aikaa, mutta kyllä meillä silti on hiekkaa joka puolella, seinissä mustia kädenjälkiä ja joka päivä tilausta lattianpesulle. Kohtuullisen siistinä pystytään koti pitämään ilman että menee mielenterveys tai täytyy luopua päivätöistä, harmi kun kaksi poikaa ja kaksi koiraa kyllä kantavat kortensa kekoon mitä sotkemiseen tulee...
[/quote] No hyvä! Saatte vähän siedätystä senkin neuroottiskliiniset.

Vierailija
16/36 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 23:18"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 23:16"]

Yäk? Millainen lapsuus sulla on ollut?

[/quote]

Täydellinen :D  Mun vanhemmilla kaikki on millin tarkassa järjestyksessä, aina. -ap-

[/quote]

Sama täällä. Tulin vastaamaan aloitukseen, että en enää siivoa. Siten :D

Ja äiti huutaa mulle, että pilaan lasteni elämän. Ei kun äiti sä pilasit minun ja tämä on siitä seurausta JA sen lisäksi sun siivoamises ei pelastanut minua miltään :D

Vierailija
17/36 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 23:26"]

Ap perheineen voisi hyötyä siitä, että tulisi joku martta kotiin opastamaan, miten tavarat pysyy suurin piirtein oikeilla paikoillaan. Meilläkin on usein sekaista eikä oo aina tiskit tiskattu tai vaatteet kaapeissa, mutta sottaista en halua että kotona on.

[/quote]

Miten, jos hänen äitinsä oli siivoava perfektionisti? Huvittavaa, miten joku luulee, että nyt on tiedoissa pulaa :DDD

Vierailija
18/36 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 23:39"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 23:26"]

[/quote]

Miten, jos hänen äitinsä oli siivoava perfektionisti? Huvittavaa, miten joku luulee, että nyt on tiedoissa pulaa :DDD

[/quote]

Oma äitini oli siivoava perfektionista. Mattojen hapsujenkin piti olla tiukassa järjestyksessä (kunnes eräänä kauniina päivänä isäni hermostui äidin nipotukseen ja kävi saksimassa ne veke :D). Ja todellakin me lapset jouduttiin siivoamaan! Kaksi kertaa viikossa piti esim. pyyhkiä pölyt (mikä oli vittumaista hommaa koska äitini oli kerännyt meille lapsille kasan pieniä koriste-esineitä jotka tietenkin piti pyyhkiä hyvin).

Nykyisin olen aika huithapeli siivouksen kanssa enkä onnistu pitämään asuntoa siistinä kahta tuntia kauempaa. Toki asiassa auttaa mies ja lapsetkin :D Toisaalta, meitä ei kaaos pahemmin häiritse. Likaista täällä ei ole tavarat vain ovat hujan hajan ja kaikki aina hukassa.

Vierailija
19/36 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan niinkuin meillä! Vaimo ja tytär 9v ovat juuri samanlaisia.Jos joku tavara otetaan, esim sakset niin Se ei mene sinne laatikkoon takas vaan jää siihen tasolle. Jos luetaan mainospostia niin Se mainosposti jää sinne missä Se on luettu. Jos otetaan hiusharja laatikosta niin Se laatikko jää auki ja hiusharja käytön jälkeen sinne mihin kävellessä on päädytty siis samaan aikaan kun harjattu. Jne jne. Näin Se meillä menee. Vaikka kämppä on juuri siivottu niin kaksi tuntia ja nämä kaksi ovat jo sen sotkeneet. Tähän sitten vielä 3v poika heittelemään leluja mihin sattuu niin ei tosiaan tarvitse siistissä kodissa asua.

Vierailija
20/36 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin aikalailla niin :D paitsi että kun pääsen töistä täytän tiski ja pesukoneen, laitan ne päälle ja menen päikkäreille