Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesä on yksinäisen painajainen

Vierailija
16.06.2026 |

Varsinkin kun ei yksin uskalla/viitsi lähteä edes mihinkään tapahtumiin. Kesäisin kaikki pyörii ties missä mökkilöillään, festareillaan jne. ja nauttivat hyvästä seurasta. Puhumattakaan siitä miten vaivattomasti normaalit ihmiset löytävät kumppaneita kesäilloista ja juhannuskokkojen äärestä. Kesäisin on inhottavaa nähdä rakastuneita pareja kaupungilla kun itse jää sellaisesta kokonaan paitsi. Se on aina vähän sellainen märkä rätti kasvoille. Mutta ei se auta, eteenpäin sanoi mummo lumessa, ja pitää vain keksiä jotain mielekästä yksintekemistä

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tuossa olisi monta kohtaa, joihin voisit vaikuttaa mutta et siis halua. 

Vierailija
2/13 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se on kesä kurjaa meillä rumilla miehillä. Ei viitsi ulos mennä tapahtumiin kun kaikki on siellä kumppanin kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Itse olen kesän myös yksin mutta minun mielestäni se onkin parasta.

Vierailija
4/13 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin ollessa saa tehdä mitä haluaa eli olla vauva palstalla.

Vierailija
5/13 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kesäni olen aina viettänyt yksin ja mitään painajaiseen liittyvää en ole huomannut. Mökkeily, festarit ja kaikki muu on aina tuntunut ihan turhanpäiväiseltä. Mieluummin olen aina halunnut olla kotona syöden, kirjoja lukien ja musiikkia kuunnellen. M66

Vierailija
6/13 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on ihan asennekysymys...

Vierailija
7/13 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei tapahtumiin kehtaa mennä yksin? Iso hattu päähän ja aurinkolasit ja drinksu nenän eteen, sitten vaan terassille rillien takaa katselemaan ohi lipuvia ihmisiä.

Yleensä kesäisin kaupunkien kävelykaduilla aina jotain ilmaiskonsertteja ja terasseja.

Vierailija
8/13 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta jokainen vuodenaika on yksinäiselle painajaista, koska ongelma on se yksinäisyys eikä vuodenaika. 

Mutta samalla kun katselee niitä rakastuneita pareja, niin voi muistuttaa itseään siitä, että säännöllisesti se sama kuherteleva pari myös riitelee, kokee mustasukkaisuutta, koittaa olla mieliksi vaativalle kumppanilleen, saa osakseen rumaa kohtelua tm. negatiivista. Vai oikeastiko uskot, että ne parit aina vain kuhertelevat keskenään

Varsinkin juhannuksena tapahtuu monenlaista parisuhteissa, käydään kännissä vieraissa ym.

Vierailija
9/13 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesähän on just parasta aikaa yksinäiselle kun voi käydä kävelyillä murehtimatta jatkuvasta lumisateesta ja loskasta tukkimassa teitä

Vierailija
10/13 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei tapahtumiin kehtaa mennä yksin? Iso hattu päähän ja aurinkolasit ja drinksu nenän eteen, sitten vaan terassille rillien takaa katselemaan ohi lipuvia ihmisiä.

Yleensä kesäisin kaupunkien kävelykaduilla aina jotain ilmaiskonsertteja ja terasseja.

Kyllä se aika orpoa on yksin tallustella sellaisissa. Ja minun mielestäni se kiinnittää jopa muiden huomion, jos on yksin isoissa tapahtumissa. Itsekin käyn jonkun verran ilmaisjutuissa, joten tietoa on siitä, mitä se on, kun on yksin ja muut ympärillä porisee keskenään jossain kaveriporukassa tai kumppaninsa kanssa. Ei semmoista kauan jaksa kerrallaan.

Vierailija
11/13 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun ensinnäkin aika kaukana mistään tapahtumista. Eli pitäisi järjestellä kyytiä ja/tai majoitusta. Enkä ole koskaan missään tapahtumissa käynytkään, niin en isaisi siellä varmaan edes toimia oikein Ja ei se oikein yksinäisyyteen auta kun on sosiaalisesti niin estynyt, pitäisi olla joku tukena ja turvana, että saa alkuun suunsa auki uusien ihmisten seurassa. Ei mulla sinällään ole ongelmia jutella oikeassa seurassa, mutta se aloitteen tekeminen yksin on ihan mahdoton tehtävä. Rohkeuden puute ja oma epävarmuus ne suurimmat syyt yksinäisyyteen on. Ja kai mä olen liian raskasta seuraakin ku kun vähäisetkin kaverit aina häipyy pois kuvioista

Vierailija
12/13 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te yksinäiset aina teette kärpäsestä härkäsen. Jos ei yksinäisyys miellytä, niin mene etsimään seuraa. Alkoholi auttaa jos on muuten vaikeaa. 

Ette tiedä kuinka moni kadehtii yksinäisyyttänne ja omaa rauhaanne. 

Vierailija
13/13 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannuksen jälkeen voitkin sitten taas valittaa kuinka ahdistaa jo tuleva joulu ja yksinäisyys. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi