Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

34 vuotias 3 aborttia tehnyt lapseton ihminen.

Vierailija
27.04.2015 |

Saa esittää asiallisia kysymyksiä.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 01:58"]

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 01:36"]

Mutta, miksi selittelet tänne päivänselkeitä juttuja ehkäisykeinoista, jotka meille viisaille ja normaaleille naisille on aivan tiedettyjä asioita, ja toiset naiset jopa kokeneet omalla kohdillaan, että mikään ehkäisymenetelmä ei ole aukoton, ja vahinkoraskauksia tulee, ja toisekseen, mikä siinä on niin kauheeta, jos joku kuten tuo ap:n kaltainen nainen on teetättänyt kolmekin keskeytystä? Sehän on Suomessa laillisin syin laillista toimintaa. Ei mulla ainakaan ole kanttia mennä puuttumaan toisten naisten sukupuoliseen elämään, ja tietämättä syitä heidän mahdollisiin abortteihinsa. Itse tunnen naisen, jolla oli ylioppilastodistuksessaan aikoinaan kuusi laudaturia, ja keskiarvo yli yhdeksän yotodistuksessaan, ja sen jälkeen opiskeli huippuammatin, ja on teetättänyt 5 aborttia; hänellä on kylläkin yksi lapsi, mutta ei tulisi mieleenikään mennä arvostelemaan ja nimittelemään häntä ties millaiseksi aborttiensa vuoksi. Niihin ovat olleet nimittäin painavat syynsä, ja kuten sanoin kaikki ehkäisykeinot eivät ole sopivia kaikille naisille, eikä miehillekään. Tämä oli sitä aikaa, kun kondomitkaan eivät olleet vielä valmistettu niin, että ne eivät aiheuttaneet materiaaliltaan allergiaa miehen vehkeelle, ja esim. hormonikierukasta ei Suomessa ollut vielä tietoakaan, vaikkakaan sekään ei ole täydellisen satavarma.  Tällä av-palstalla vaan jotkut kirjoittajat ovat periaatteestaan abortteja vastaan, ja sen kyllä huomaa. Joittenkin mielestä ei edes raiskatulle naiselle suotaisi laillista aborttia. Aivan käsittämättömiä ovat joidenkin ihmisten ajatukset laillisten aborttien vastustamisesta.

[/quote]

Sulla taitaa olla vähän vaikeuksia ymmärtää lukemaasi, tai sitten sun omat kokemukset värittää sun ajattelua niin pahasti, että et pysty objektiivisesti suhtautumaan mun kommentteihin vaan hyökkäät mua kohtaan, vaikka olen periaatteessa ns. samalla puolella kuin sä.

Vastasin alunperin lähinnä ap:lle, ja kyllä hänestä huokuu se, että elämänhallinta on hukassa. Adjektiivit viisas ja normaali eivät ole ehkä ihan ensisijaisia vaihtoehtoja, kun puhutaan tietyistä ihmisistä. Tällaisille ihmisille "normaalit" asiat eivät todellakaan ole mitään itsestäänselvyyksiä, ja jos lähdettäisiin tarkastelemaan tilastoja, kyllä useamman abortin teettäneellä on varmaan keskimäärin enemmän ongelmia elämässä (muillakin osa-alueilla kuin ehkäisyn suhteen) kuin esim. yhden abortin teettäneellä.

Ja kuule, mä sanoin heti alussa, että on hyvä, ettei raskauksia jatketa, joten en tajua, miksi mulle paasaat abortin tuomitsemisesta. Abortissa ei ole mitään pahaa. Mutta kai säkin sen tajuat, että se ei ole ehkäisykeino? Ehkäisyllä nimenomaan ehkäistään raskauksia, ehkäisyä ei ole se, että raskauden jo alettua puututaan asiaan.

Mä en ole ketään nimitellyt enkä tuominnut. Ehkäisyn käyttämiseen kehottaminen ei ole tuomitsemista. Kyllä jokaisen seksiä harrastavan tulisi käyttää ehkäisyä, jos ei halua raskaaksi ja jos on riski tautien tarttumisesta. On typerää lähteä vertaamaan tuota asiaa toisten valintojen tuomitsemiseen. Totta kai on parempi käyttää ehkäisyä kuin jättää kokonaan käyttämättä, vaikka ehkäisy ei sataprosenttisen varmaa olekaan. Jo ihan oman terveyden kannalta, sillä ei ne taudit tai abortitkaan ole aina pelkkiä läpihuutojuttuja.

[/quote] Mistä tiedät, etteikö ap. ole käyttänyt ehkäisyä, ja siitä huolimatta on tullut kolmesti ei-toivotusti raskaaksi, jotka hän on abortoittanut? Missä ap. kertoo, etteikö olisi käyttänytkin jotain ehkäisymenetelmää? Kerro, ja kerro samantein, mikä ehkäisykeino on sadanprosentin varma?Jookos?

Vierailija
2/60 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 07:07"]

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 01:21"]

Minullekin on tehty kolmea aborttia ihan vaan siitä syytä että ehkäisy on pettänyt, pillerit siis. Tuntuu kummalliselta että nainen joka ei halua missään nimessä lapsia, tulee raskaaksi ehkäisystä huolimatta ja monta kertaa mutta minkä sille voin etten omaa sitten minkäänlaista hoitoviettiä. Minusta ei ole äidiksi vaikka ylihedelmällinen vaikutan olevani. Uskossa olen enkä näe toimissani mitään väärää. Toteutin vapaata tahtoa

[/quote]

Vapaaehtoisen seksin seuraukset pitäisi ottaa vastaan. seksiä ei ole pakko harrastaa.

[/quote] Jotkut naiset luottavat vielä ns. varmoihin päiviinsä, ja niitä kun ei ole olemassakaan, ei ainakaan hedelmällisillä naisilla. Nähty on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän se huoleton elämänhallinta "huokuu" aloittajasta. Kristallipallostako näette?

Vierailija
4/60 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, erikoista on, että otetaan todella henkilökohtaisesti vieraiden ihmisten möhlimiset. Omat sössimiset unohtuu siinä samalla kai sitten...

Vierailija
5/60 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai on elämänhallinnan puutetta, että on todella helposti raskaaksi tuleva? Mikään ehkäisy ei ole varma ja jollekin voi se 1% pärähtää kohdalle useamman kerran. Nämä kauhistelijat jotka luulevat jonkun käyttävän aborttia ehkäisykeinona tuskin ovat aborttia kokeneet... se ei ole mikään ihan helppo juttu vaikkei lapsia haluaisikaan.

Vierailija
6/60 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä sääliä kaivata.

Vierailija
7/60 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vamma se on tunnevammakin.

Vierailija
8/60 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla 26-vuotialla tyttärelläni on takana kaksi aborttia. En moralisoi. Ensimmäinen kerta oli pahin, kun tuli niin kovat kivut. Piti mennä sairaalaan, mutta siitähän jatkettiin taas. Sairaalan aulan vessassa odotin ulkopuolella, kun tyttö sanoi, että tuli plömsäys. 

En moralisoi yhtään. Molemmilla kerroilla olin tukena, äitinä. Koskaan en jättäisi lastani yksin noissa tilanteissa. Ensimmäisellä kerralla itkin vuolaasti, toisella kerralla en. 

Rakastan tytärtäni. Olemme erittäin hyvissä luottamuksellisissa väleissä. Hän kunnioittaa minua ja minä kunnioitan häntä.

Tietenkin haluaisin lapsenlapsia, mutta lapsi ei voi tehdä lapsia. 

Vierailija
9/60 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 23:32"]Omalla 26-vuotialla tyttärelläni on takana kaksi aborttia. En moralisoi. Ensimmäinen kerta oli pahin, kun tuli niin kovat kivut. Piti mennä sairaalaan, mutta siitähän jatkettiin taas. Sairaalan aulan vessassa odotin ulkopuolella, kun tyttö sanoi, että tuli plömsäys. 

En moralisoi yhtään. Molemmilla kerroilla olin tukena, äitinä. Koskaan en jättäisi lastani yksin noissa tilanteissa. Ensimmäisellä kerralla itkin vuolaasti, toisella kerralla en. 

Rakastan tytärtäni. Olemme erittäin hyvissä luottamuksellisissa väleissä. Hän kunnioittaa minua ja minä kunnioitan häntä.

Tietenkin haluaisin lapsenlapsia, mutta lapsi ei voi tehdä lapsia. 
[/quote]
Ihan uteliaisuudesta, jos haluat kertoa tai jos nyt edes tiedät, niin miksi tämä sama ongelma sattui kaksi kertaa?

Vierailija
10/60 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palsta kiusaajat on aina paikalla. Tai paremminkin huippuyksilöt vastailemassa.

Vierailija
11/60 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 23:37"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 23:32"]Omalla 26-vuotialla tyttärelläni on takana kaksi aborttia. En moralisoi. Ensimmäinen kerta oli pahin, kun tuli niin kovat kivut. Piti mennä sairaalaan, mutta siitähän jatkettiin taas. Sairaalan aulan vessassa odotin ulkopuolella, kun tyttö sanoi, että tuli plömsäys.  En moralisoi yhtään. Molemmilla kerroilla olin tukena, äitinä. Koskaan en jättäisi lastani yksin noissa tilanteissa. Ensimmäisellä kerralla itkin vuolaasti, toisella kerralla en.  Rakastan tytärtäni. Olemme erittäin hyvissä luottamuksellisissa väleissä. Hän kunnioittaa minua ja minä kunnioitan häntä. Tietenkin haluaisin lapsenlapsia, mutta lapsi ei voi tehdä lapsia.  [/quote] Ihan uteliaisuudesta, jos haluat kertoa tai jos nyt edes tiedät, niin miksi tämä sama ongelma sattui kaksi kertaa?

[/quote]

Sitä on voi tietää, tarkalleen. Näin vain tapahtui. Ensimmäinen oli ehkä 17-vuotiaana, toinen noin kaksikymmppisenä. En tiedä, miksi ehkäisy petti, eikä se minulle kuulu. Lapsi ole nuorena ehkä hitusen "ongelmatapaus", mutta esimerkiksi lukion päättäritodistus oli 9.4. 

Näistä asioista en moralisoi, en laisinkaan. Kunnioitan lasta, ja hän on todellakin kunnioituksen arvoinen. 

Emmekä elä missään äiti-tytär -riippuvuussuhteessa, mutta soittelemme melkein päivittäin. Rakastamme toisiamme, ja olen luvannut molemmille lapsilleni, että äiti ei hylkää, vaikka joutuistte vankilaan :)

Luottamus on sitä, että äiti on tarpeeksi vahva. Että äiti on niin vahva, että hänelle voi kertoa mitä tahansa. 

Niin, en tiedä miksi näin tapahtui kaksi kertaa. En tiedä. Yhdessäkin kerrassa oli jo tarpeeksi.

Vierailija
12/60 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalla on varmaan elämänhallinnassa ongelmia. Silloin on hyvä, ettei anneta raskauksien jatkua. Maailma on täynnä epäkelpoja vanhempia ja kaltoinkohdeltuja lapsia. Mutta kannattaisi huolehtia ehkäisystä, sillä abortti ei ole mikään ehkäisykeino kuitenkaan. Hanki vaikka kierukka.

Vierailija
13/60 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 19 ja tehnyt itse 2 aborttia. Toivoisin että voisin mennä ajassa taaksepäin. Tuntuu oileasti hirveältä mutta minusta ei olisi äidiksi.

Vierailija
14/60 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten ja aikuisten antamat vastaukset huomaa kyllä

Vierailija
15/60 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja 24 jatkaa että en vastusta aborttia enkä missään nimessä ajattele että abortin tehneen lapsettomuus on ansaittua tai ettei olisi oikeus hoitoon. Mutta 3 aborttia.. Kertoo jo jotain ihmisestä.

Vierailija
16/60 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 00:09"]

Ei auta kun toivoa että 3 aborttia on jättänyt sellaiset jäljet kohtuun että et lapsia enää saakaan, eikä mitkään maailman hoidot voi pelastaa. Sitten tulee varmaan mieleen kun makaa kivuliaissa tuloksettomissa lapsettomuushoidoissa sairaalasängyllä että voi kun olisi antanut yhdenkään raskauden jatkua.

[/quote]

No tuossa heijastuu kyllä sellainen naisaggre, että eipäs paremmasta väliä. 

Vierailija
17/60 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä aborttien määrällä on? Eikös voisi ihan hyvin laskea myös kondomin käyttökertoja? "Nyt mulla on ollut näin ja näin monta mahista tulla äidiksi, mutta käytettiinkin kumia ja en ole äiti" Jos ei ehkäisyä halua niin ainahan abortti on suomessakin vaihtoehto, en kyllä keksi järkisyytä miksei joku ehkäisyä haluaisi.

Vierailija
18/60 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 23:50"]

Aloittajalla on varmaan elämänhallinnassa ongelmia. Silloin on hyvä, ettei anneta raskauksien jatkua. Maailma on täynnä epäkelpoja vanhempia ja kaltoinkohdeltuja lapsia. Mutta kannattaisi huolehtia ehkäisystä, sillä abortti ei ole mikään ehkäisykeino kuitenkaan. Hanki vaikka kierukka.

[/quote] Hahhah, vai että kierukka pitää kutinsa, nauran sulle, ei se mulla ainakaan pitänyt! Teetätin abortin; ja syitä mun ei tarvitse tänne kertoilla. Own life, not your's.

Vierailija
19/60 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 23:57"]

Oletko kehitysvammainen? Jos olet raiskattu kolme kertaa ymmärtäisin mutta tästä tuskin on kyse. Eiköhän kaikki johdu vain siitä että sinä olet haarojasi vapaaehtoisesti levitellyt (eikä siinä vielä mitään) mutta että ilman ehkäisyä!! Miten joku voi olla niin vajaa että käyttää aborttia ehkäisyn sijaan... Känni tai hetken huuma eivät ole syitä, tekosyitä vain. Olet säälittävä murhaaja ap, lapsimurhaaja. Eikö tunnu pahalta kun kolme omaa lastasi olet murhannut?? Ilmeisesti ei, koska ensimmäisen kerran jälkeen olet jatkanut et vain kerran vaan kaksi! Sekö on sinusta ihan jees?? Edelleen, JOS ihmeen kaupalla sinut olisi raiskattu kolme kertaa niin perun sanani. Tapa itsesi mieluummin jos jatkossakin se ehkäisy on niin hankalaa että pitää lapsi tappaa! 

[/quote] Ja sinä olet mieleltäsi kipeä; haukut täällä murhaajaksi laillisen abortin teettänyttä naista jne. nimitellen täysin tuntematonta ihmistä, et edes tiedä laillisia syitä, miksi hän on abortinsa joutunut teetättämään, ja toisekseen käskytät itsemurhaamiseen. Olet täydellinen idiootti! Toisekseen mitä se sun persettäsi kutittaa toisten naisten abortit, vaikka tuo nainen olisi teetättänyt kymmenen aborttia. Onko älysi niin alamittainen, ettet tajua edes sitä tosiasiaa, että mikään ehkäisykeino ei ole aukoton! Kaikki haluaa seksiä, mutta kaikki eivät halua lapsia lainkaan.

Vierailija
20/60 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 22:59"]

Etkö oppinut käyttämään ehkäisyä vielä toisenkaan abortin jälkeen vai oletko vain tavallista tyhmempi?

[/quote] Vaikka ehkäisyä olisikin käytetty, niin täydellisen satavarmaa keinoa ei ole keksitty. Meneekö tajuntaasi, vaiko ei?