Varastetaanko Postissa paketteja?
Suora kysymys, koska mulla on vuoden sisään jo toimen paketti hukassa. Pakettiautomaatista (sama) lähetetty. Paikkana pk-seutu.
Kommentit (199)
Vierailija kirjoitti:
Postilla tunnetusti huonot palkat, niin ei ihme jos joku varastaa.
Kyllähän se niin on, että rahalla saa parhaat ja luotettavimmat työntekijät. He ovat todennäköisesti töissä jossain muualla, kuin Postissa. Jos maksat surkeinta palkkaa, niin saat ne, jotka ei muualle pääse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä noista kirjatuista kirjeistä siis on, jos Posti ei niidenkään kadotessa ole korvausvelvollinen??
Ei yhtään mitään. Vain vakuutetun korvaavat. Käytän itse plussamerkkikirjeitä pienen keräilytavaran postitukseen, tulee perille nopsaan, on seuranta
Se seurantakaan ei mitään takaa. Olen lähettänyt seurattavan postilaatikkoon jaettavan lähetyksen, joka postin seurannan mukaan oli mennyt perille, mutta vastaanottaja sitä ei saanut. Sillä kertaa en normaalista poiketen edes kuvannut lähetystä. Postin ensimmäinen kysymys oli, että minkä näköinen lähetys oli, he kysyvät postinkantajalta. Ihan kuin joku myöntäisi jakaneensa väärään osoitteeseen tai vieneensä lähetyksen.
Tämä. Ei se postin seuranta mitään auta. Maksimissaan saa tiedon että Liedon lajittelukeskukseen asti pääsi ja sen jälkeen katosi. Olisikin kätevää kun paketti ilmoittaisi että tällä hetkellä postipaten lokerossa/täällä varaston nurkassa/4 tien varrella n. 20km Lahdesta.
Mulla ei ole ikinä yksikään paketti kadonnut. Kerran tosin yksi paketti oli viety toivomani pakettiautomaatin sijaan naapurikaupungin R-kioskin asiamiespostiin. Kyllä ketutti ajaa yli 20km turhaa ajoa.
Minulta ei vielä ole yksikään paketti kadonnut, mutta on kyllä ollut kaikenlaista muuta.
Yksi oli kun tilasin yhden koneen varaosan netistä. Paketti oli tulossa sanotaan vaikka Helsinkiin, niin se käväisi Turussa, lähti Ouluun, Rovaniemelle-Oulu-Kemi-Hyvinkää-Turku-Pori-Tampere-Rovaniemi jne. Ihan loputtomasti. Olin yhteydessä postiin niin juu he YRITTÄVÄT ottaa sen kiinni jostakin. Se paketti seilasi yli kaksi viikkoa tuollaista aivan älytöntä väliä ja kävi pari kertaa Ahvenanmaallakin. Vaati useamman kiukkuisen hteydenoton postiin, että lopulta saivat sen kiinni. Minulle oli jo tullut useampi satanen kuluja, kun konetta piti säilöä odottamassa huoltoa, niin he tarjosivat yhtä arkillista postimerkkejä hyvitykseksi. Lopulta suostuivat hyvittämään postikulut. Kun lopulta sain paketin käsiini, ei siinä ollut mitään syytä, miksi seilasi. Kaikki tiedot olivat siinä aivan oikein ja selkeästi merkittyinä, standardien mukaisesti. En muistaakseni saanut edes pahoitteluja tästä.
Aika usein saan myös vanhojen asukkaiden postia tänne, en tosin tiedä ovatko he tehneet osoitteen muutosta. Olen soittanut maistraattiin ja siellä on laitettu ylös, etteivät asu täällä. Silti sitä postia tänne tulee, olen soittanut myös postiin mutta eivät he kuulemma voi tehdä mitään, jos kuorissa lukee tämä osoite. Usein tulee myös jonkun muun postia, joka asuu yli 20km:n päässä tästä missä asun. Hän asuu tyyliin Kukkatiellä ja itse asun Mutteritiellä, hänen numeronsa on 1 ja minun 678, eli ei mitenkään voi sekoittaa tai lukea väärin. Ja vien aina hänen postinsa takaisin laatikkoon ja kirjoitan päälle väärin jaettu, ei auta, tulee takaisin monta kertaa. Eikä auta, vaikka usein olen vienyt postin toimipisteeseenkin, yleensä kuoret tulevat minulle takaisin 6-8 kertaa, en tiedä meneekö sitten lopulta roskiin vai saako oikea ihminen ne, toivottavasti, jos ovat laskujakin. Itselläni ei ole mahdollisuutta niitä hänelle viedä.
Kerran sain myös postilaatikkoon kuoren, jossa oli se seurantakoodi. Katsoin sillä seurannasta että mitä se näytti, niin siellä luki että luovutettu vastaanottajalle tai jotain vastaavaa. Aivan älytöntä, että maksat tuollaisesta palvelusta etkä käytännössä saa tietää kuin sen, että se on jaettu, mutta et sitä, onko jaettu oikeaan osoitteeseen. Tuon kuoren vein itse, kun asui muutaman sadan metrin päässä.
^ Outoa, itse olin lajittelussa töissä ja tarkistin aina, että etu- ja sukunimi täsmäävät Postin listaan asukeista. Ettei esim. mene exän postia väärään osoitteeseen.
Vierailija kirjoitti:
^ Outoa, itse olin lajittelussa töissä ja tarkistin aina, että etu- ja sukunimi täsmäävät Postin listaan asukeista. Ettei esim. mene exän postia väärään osoitteeseen.
Hauska vitsi. Tosin posti jaetaan kyllä ihan sen osoitteen mukaan. Nimimerkki kerran kirjoittanut kirjeen, johon aivopieruna laitoin kyllä oikean vastaanottajan nimen, mutta oman osoitteeni ja kotiinhan se kirje tuli.
Vierailija kirjoitti:
Jatkossa valitset kalliille tavaralle kuljetuksen millä tahansa muulla tavalla. Matkahuolto ja äreä-paketti menee todennäköisemmin perille.
No eipä aina toimita perille Matkahuoltokaan. Fazerin paketti hävisi toimitusmatkalla lokeroon, lienee siis mennyt parempiin suihin Matkahuollossa.
Meille lähetetty postipaketti oli erilaiseen paperiin uudelleen pakattu kuin missä se oli lähetetty se oli kääritty sellaiseen missä on painomustetextiä kuin ärrän hodaripaperi.Venäläisessä vaatekaupassa oli samaa seinäpaperina Ateneumin kujalla.Sellaiseen oli kääritty.Joku siis avaa paketteja ottaa sieltä jotain tai kuvaa niitä etsii rahaa ja pakkaa uudelleen ettei jäisi kiinni.Virolaisia on mennyt koteihin omilla avaimilla/ lukkoseppä suutareita siivoojia varastamaan posliinia vaatteita niin vaatineet asukkaita lähtemään pois asunnosta että he muuttaa sinne!Pukinmäen posti ollut yksi tälläinen varastetaan kaikki keskus.Jo vuosikaudet ja Tampereella samoin että ihmisten kirjekuoret katoaa siinä kun laittaa ne postilaatikkoon ulkona oleviin laatikoihin.Eli parhaiten menee perille ne mitkä viedään postin konttoriin.Nekin katoilee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis korvaako kukaan, jos tilaan jostakin verkkokaupasta esim 1500euron edestä tavaraa ja se lähetys katoaakin postin tms toimituksessa, eikä sitä tavaraa löydy? Esim vaatteita ja trendikoruja (ei kultaa eikä hopeaa), painoa tuolla jokunen 4-5 kiloa yhteensä.
Valitsen tästä syystä AINA postiennakkomaksun. Maksan vasta, kun tilaus on fyysisesti käsissäni.
Kaikilla verkkokaupoilla ei ole tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän tuossa on omituista että ainakin oman kokemukseni perusteella voin sanoa, että kadonneista postilähetyksistäni yhtäkään ei ole koskaan löytynyt myöhemmin.
Eli ne ovat aina mystisesti dematerialisoituneet tai katoavat johonkin mustaan aukkoon. Aina. 100-prosenttisesti.
Yhtään lähetystä ei ole löytynyt eikä mysteerille ole löytynyt kertaakaan mitään selitystä.
No sehän on toki tavallaan ymmärrettävää, koska eihän se rikollinen niitä lähetyksiä luovuta pois, ellei esim. poliisi tai työnantaja niitä sattumalta onnistu löytämään.Jokainen esim. tylsistynyt miljonäärihän voi testata asiaa helposti lähettämällä silloin tällöin itselleen esim. 100 houkuttelevan oloista pakettia ja katsomalla kuinka moni niistä katoaa. Parasta olisi vielä jos jokaiseen pakettiin olisi kätketty paikannuslaite ja mukana systeemissä olisi automaattinen seuranta josta näkisi jälkeenpäinkin minne paketti päätyi.
Niin, teitkö rikosilmoituksen? Postille tehdyt reklamaatiot menee roskiin. Tämä ei lopu ikinä, jos itse emme tee siitä loppua. Jos jokainen hävinneen lähetyksen kokenut painostaa postia ihan tappiin asti niiden on pako alkaa toimia. Ehkä norsunluutornissa nukkuva ylin johtokin hieraisee silmiään, kun rikosimoituksia tulee sadoittain ja sadoittain.
Toki tein rikosilmoituksen. Ei antanut aihetta toimenpiteisiin! Myös kantelun Viestintävirastolle toki tein. Ei tapahtunut mitään muutosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauska vitsi. Tosin posti jaetaan kyllä ihan sen osoitteen mukaan. Nimimerkki kerran kirjoittanut kirjeen, johon aivopieruna laitoin kyllä oikean vastaanottajan nimen, mutta oman osoitteeni ja kotiinhan se kirje tuli.
Toki jos osoiteselvityksessä ei löydy, että tuolla nimella on kukaan asunut asunnossa. Sitten se jaetaan osoitteen mukaan.
Mitenpä sitten, jos postiennakko-paketti katoaa? Meneekö myyjän tappioksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis korvaako kukaan, jos tilaan jostakin verkkokaupasta esim 1500euron edestä tavaraa ja se lähetys katoaakin postin tms toimituksessa, eikä sitä tavaraa löydy? Esim vaatteita ja trendikoruja (ei kultaa eikä hopeaa), painoa tuolla jokunen 4-5 kiloa yhteensä.
Jos tuuri käy ja Jupiterin kuut ovat oikeassa asennossa saatat saada pari postimerkkiä.
Lähettäjään pitää olla yhteydessä. Ei muuten naurata kun olet itse se Lähettäjä.
Tämä.
Posti tosiaan on minullekin tarjonnut korvaukseksi jotain v---n ikimerkkejä. Parempihan sekin tietenkin on kuin ei mitään, mutta itse jouduin sanomaan heille että pitäkää ikimerkkinne (ja tunkkinne) kun en minä niillä mitään tee kun en fyysistä postia missään muodossa lähetä kun tiedän että Postiin ei voi luottaa pätkän vertaa.
Ainakin joskus ulkomaataustaiset teki sellaista kiusaamista lähiöissä että varasti laskut ettei niitä voinut maksaa ja tuli muistutus lasku missä lisä hintaa se oli siis kiusantekoa ja toinen oli varastetut pankkikortit tunnukset ja niillä nostetut rahat automaatista.Se oli varmaan vieläkin siis heille pilan tekoja kiusaamista.Sitten se kun pyytävät että saako lainata jotain eivätkä ikinä palauta, sekin on heistä hauskaa pilaa.Huumejengit myy kyllä varastettua tavaraa mutta he myös kierrättää sitä kuin rahan pesijät että varastettu TV vaihdetaan varastettuun TV ettei se jää kiinni.Kaupoista varastettua vaatetta lasten vaatteita myydään puoleen hintaan lähiöissä ja ruokia.Tehtailta ja päiväkodeista,palvelutaloista varastettua.Ja kaikki kuuluu johonkin uskontoon.Meiltä vietiin ajalta kun Tiimari vielä oli, postikortteja missä joku aforismi tai vitsi siis käyttämättömiä oli ostettu valmiiksi.Samoin jotain Anttilasta ostettua romua.Siis lähiössä.Yksi tuli tarjoamaan varastettuja Ecco kenkiä🤭oli oikein venäläinen nimi daamilla ja sen miesystävällä aharon....
Kerran Asoksen paketti oli avattu ja sieltä puuttui kaks vaatetta. Oli kuitenkin postin toimesta teipattu takaisin umpeen! Posti ei sanonut juuta eikä jaata tapaukseen, mutta onneksi Asos uskoi kun laitoin kuvat teipatusta paketista ja hyvitti (ilmeisesti?) varastetut tuotteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja lisää, että ensimmäisenä paketissa oli Marimekon Eppu-reppu (n. 200€). Nyt 450€ neule. Mitä mun oikein kannattaa tehdä, että Posti ottaa asian vakavasti. Viimeksi Posti ei korvannut mitään, vaikka paketti oli selvästi hävinnyt heidän kuljetuksessaan.
Ei posti ota vastuuta. Ihan siis postin kanta että posti ei ole vastuussa. En kyllä tajua miksi muka ei olisi.
Tuo mua ihmetyttää, että mistä varkaat tietää varastaa ne kalliit paketit. Availlaan ja suljetaan paketteja randomilla ja toivotaan että käy tuuri? Ja siis ihan spekuloin, koska aika ajoin paljastuu että joku postissa nyysii tavaraa.
Tilasin Kärkkäiseltä jotain ja se paketti oli selvästi avattu kun hain automaatista. Mutta mitään ei puuttunut, ei vissiin ollut tarpeeksi arvokasta.
Kivahan se on lukea naapureiden Kela-kirjeitä ja pankkien tiliotteita.
Nimimerkki
Kokemusta on
Vitsi vitsi.
Vai onko...........
Vierailija kirjoitti:
Ai tuon takia meidän keittiölasku käännettiin vanhaan osoitteeseen, kun se olisi tullut muutamaa päivää ennen meidän virallista muuttoa paikkaan, mihin se uusi keittiö tuli. Saatiin se sitten reilusti myöhässä muuton jälkeen, kun oli siellä tyhjässä asunnossa ollut.
Vierailija kirjoitti:
Mitenpä sitten, jos postiennakko-paketti katoaa? Meneekö myyjän tappioksi?
En tiedä mutta itselleni kävi siten että kun tilasin Kiinasta erään härpäkkeen (jonka saapuminen kesti reilun 6 viikkoa), Posti onnistui tunkemaan survomalla sen n. 4.5 cm paksun lähetyksen n. 3.5 cm:n postiluukustani, rikkoen koko vehkeen tuhannen p*llun päreiksi.
Eli kapistus matkusti jonkusen tuhat kilsaa Kiinasta ja viimemetrillä postinjakaja tuhosi koko laitteen korjauskelvottomaksi tunkien sen väkisin lävestä josta se ei laskennallisestikaan voi ikinä mahtua.
No Paypal asiallisesti palautti fyrkat minulle kun toimitin todisteet tuhotusta paketista. Kärsijän paikalle jäi ilmeisesti se ihan rehellinen kinkki joka ehkä jäi ilman fyrkkaansa jos ei ollut vakuutuksensa kunnossa. Totesin vain hälle että tsori, kohdista oikeutettu vihasi Suomen Postin henkilökunnalle.
Posti yritti siinä sitten tarjoilla korvaukseksi henkisistä kärsimyksistä postimerkkejä kun olin venannut kapistusta 6 viikkoa ja lopputulos oli että Posti tuhosi sen maaliviivalla. Totesin että imekää parsaa paskiaiset, lähettäkää postimerkkinne sille kiinalaiselle täysin syyttömälle osapuolelle.
Se seurantakaan ei mitään takaa. Olen lähettänyt seurattavan postilaatikkoon jaettavan lähetyksen, joka postin seurannan mukaan oli mennyt perille, mutta vastaanottaja sitä ei saanut. Sillä kertaa en normaalista poiketen edes kuvannut lähetystä. Postin ensimmäinen kysymys oli, että minkä näköinen lähetys oli, he kysyvät postinkantajalta. Ihan kuin joku myöntäisi jakaneensa väärään osoitteeseen tai vieneensä lähetyksen.