Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varastetaanko Postissa paketteja?

Vierailija
06.01.2022 |

Suora kysymys, koska mulla on vuoden sisään jo toimen paketti hukassa. Pakettiautomaatista (sama) lähetetty. Paikkana pk-seutu.

Kommentit (199)

Vierailija
121/199 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän tuossa on omituista että ainakin oman kokemukseni perusteella voin sanoa, että kadonneista postilähetyksistäni yhtäkään ei ole koskaan löytynyt myöhemmin.

Eli ne ovat aina mystisesti dematerialisoituneet tai katoavat johonkin mustaan aukkoon. Aina. 100-prosenttisesti.

Yhtään lähetystä ei ole löytynyt eikä mysteerille ole löytynyt kertaakaan mitään selitystä.

No sehän on toki tavallaan ymmärrettävää, koska eihän se rikollinen niitä lähetyksiä luovuta pois, ellei esim. poliisi tai työnantaja niitä sattumalta onnistu löytämään.

Jokainen esim. tylsistynyt miljonäärihän voi testata asiaa helposti lähettämällä silloin tällöin itselleen esim. 100 houkuttelevan oloista pakettia ja katsomalla kuinka moni niistä katoaa. Parasta olisi vielä jos jokaiseen pakettiin olisi kätketty paikannuslaite ja mukana systeemissä olisi automaattinen seuranta josta näkisi jälkeenpäinkin minne paketti päätyi.

Niin, teitkö rikosilmoituksen? Postille tehdyt reklamaatiot menee roskiin. Tämä ei lopu ikinä, jos itse emme tee siitä loppua. Jos jokainen hävinneen lähetyksen kokenut painostaa postia ihan tappiin asti niiden on pako alkaa toimia. Ehkä norsunluutornissa nukkuva ylin johtokin hieraisee silmiään, kun rikosimoituksia tulee sadoittain ja sadoittain.

Vierailija
122/199 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän postilla on ulkolaistaustaisia työntekijöitä sitä enemmän tavaraa katoaa ja tulee katoamaan.

Kirjeet myös menee vääriin laatikoihin kun eivät osaa suomea.

Menee vääriin laatikoihin, vaikka osaisivatkin suomea. Meidän joulukortit menivät naapurin laatikkoon. Toivat kortit meille, kun palasivat matkoilta joulun jälkeen.

Varsinkin kesällä tuli eri kaduillakin osoitettua postia.

Ennen oli postille kunnia-asia toimittaa posti perille.

Mä vastaan työpaikan postilaatikon tyhjennyksestä ja monesti naapuri firman postia on tullut meidän firman postilaatikkoon. Vieläpä niitä posteja tulee laskuista kaikenlaisiin ilmoituksiin niin paha juttuhan se olisi, jos posti ei tarpeeksi ajoissa kolahda oikeeseen postiluukkuun. Mä oon tullut ajatelleeksi, että jos jompikumpi firmoista on lomilla/tauolla yritys toiminnasta niin sittenhän se posti ei saavuttaisikaan pitkään aikaan oikeaa osoitetta.

Eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/199 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wallah minä vannon varmasti en ole varastanut.

Vierailija
124/199 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja lisää, että ensimmäisenä paketissa oli Marimekon Eppu-reppu (n. 200€). Nyt 450€ neule. Mitä mun oikein kannattaa tehdä, että Posti ottaa asian vakavasti. Viimeksi Posti ei korvannut mitään, vaikka paketti oli selvästi hävinnyt heidän kuljetuksessaan.

Ei posti ota vastuuta. Ihan siis postin kanta että posti ei ole vastuussa. En kyllä tajua miksi muka ei olisi.

Tuo mua ihmetyttää, että mistä varkaat tietää varastaa ne kalliit paketit. Availlaan ja suljetaan paketteja randomilla ja toivotaan että käy tuuri? Ja siis ihan spekuloin, koska aika ajoin paljastuu että joku postissa nyysii tavaraa.

Tämä alkaa jo huolestuttaa ja alkaa siis vaikuttaa todella epäilyttävältä Postin toiminnaksi. Olen harkinnut asiasta vinkkaamista ip-lehdille tai HS:n/YLE:lle. Maksoin sen edellisen (Eppu-reppu) rahoistani vastaanottajalle ja kävin aivan käsittämättömän työn sen eteen, että paketti löytyisi.

Korvauksia?

Nada! Ei mitään. Posti pyysi vahingonkorvauslomakkeen täyttämistä ja ei tehnyt eikä maksanut mitään. Siis ihan supertörkeää. Olen todella pettynyt.

Joo vinkkaa!!

Vierailija
125/199 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis korvaako kukaan, jos tilaan jostakin verkkokaupasta esim 1500euron edestä tavaraa ja se lähetys katoaakin postin tms toimituksessa, eikä sitä tavaraa löydy? Esim vaatteita ja trendikoruja (ei kultaa eikä hopeaa), painoa tuolla jokunen 4-5 kiloa yhteensä.

Ei varmaan korvaa. Posti odotuttaa sua useampia kuukausia ja toteaa sitten, että tehtävä impossible. Hyvässä lykyssä joku kulkee tyytyväisenä sun maksamissa vaatteissa ja koruissa. Älä ikinä koskaan missään tilanteessa valitse Postia pakettisi toimittajaksi, jos suinkin on muita vaihtoehtoja.

Vierailija
126/199 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olin aiemmin postilla töissä juurikin kuljettamassa noita peketteja. Ihan on kalliimpiakin paketteja liikenteessä päivittäin, niinei ne kaikki ainakaan mihinkään häviä tai pöllitä. Olen toimittanut asiakkaille niin telkkareita, pesukoneita kun koiranruokaa ja jopa muuttokuorman osan ulkomailta, renkaita,auton osia, vaippoja jne. Että älkää nyt yleistäkö, että kaikki katoaa/pöllitään.

Vierailija
127/199 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tuo 20 vuotta sitten postilla kesätöissä ollut ja täytyy kyllä todeta, että työpaikka oli erittäin hyvä. Ilmapiiri oli loistava. Huumori oli aina läsnä, ja toisin kuin kuvitellaan, työt tehtiin niin hyvin kuin vain oli mahdollista. Eri piirien välillä suorastaan kilpailtiin siitä, kenelle tuli vähiten soittoja esimiehelle väärin jaetusta postista. Vakituiset työntekijät kertoivat esimerkiksi joulun aikaan ( olin myös joulukuussa urakka-apulaisena usean vuoden) että moni, etenkin vanhus,muisti heitä suklaarasioilla ja jopa rahakuorella jouluisin, kiitokseksi postin jakamisesta. Nämä vakituiset tosiaan olivat jakaneet vuosia samoja piirejä ja juttelivat ihmisten kanssa, heistä oli tullut tuttuja, ja monelle yksinäiselle vanhukselle se ainoa ihminen, jota odottivat joka päivä saapuvaksi. Näille vakituisille työntekijöille oli kunnia-asia hoitaa hommat niin hyvin kuin pystyivät, ja kaveria autettiin aina. Olin opiskeluaikaan myös muualla töissä, ja tuo Posti oli ylivoimaisesti paras työpaikka. Todella vaikea kuvitella että silloin ainakaan kukaan olisi varastanut mitään lähetyksiä.

Kai ymmärrät, että maailma - ja posti - oli täysin erilainen 20 vuotta sitten? Kivat muistelut, mutta niillä ei ole mitään tekemistä nykyhetken kanssa. Tähänkin ketjuun on jo moni kertonut, millaista se nykymeininki on. Ei postilaiset enää ole mikään yksinäisten vanhusten turva, joille annetaan suklaarasioita jouluna.

Vierailija
128/199 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis korvaako kukaan, jos tilaan jostakin verkkokaupasta esim 1500euron edestä tavaraa ja se lähetys katoaakin postin tms toimituksessa, eikä sitä tavaraa löydy? Esim vaatteita ja trendikoruja (ei kultaa eikä hopeaa), painoa tuolla jokunen 4-5 kiloa yhteensä.

Valitsen tästä syystä AINA postiennakkomaksun. Maksan vasta, kun tilaus on fyysisesti käsissäni.

Vierailija
129/199 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tuo 20 vuotta sitten postilla kesätöissä ollut ja täytyy kyllä todeta, että työpaikka oli erittäin hyvä. Ilmapiiri oli loistava. Huumori oli aina läsnä, ja toisin kuin kuvitellaan, työt tehtiin niin hyvin kuin vain oli mahdollista. Eri piirien välillä suorastaan kilpailtiin siitä, kenelle tuli vähiten soittoja esimiehelle väärin jaetusta postista. Vakituiset työntekijät kertoivat esimerkiksi joulun aikaan ( olin myös joulukuussa urakka-apulaisena usean vuoden) että moni, etenkin vanhus,muisti heitä suklaarasioilla ja jopa rahakuorella jouluisin, kiitokseksi postin jakamisesta. Nämä vakituiset tosiaan olivat jakaneet vuosia samoja piirejä ja juttelivat ihmisten kanssa, heistä oli tullut tuttuja, ja monelle yksinäiselle vanhukselle se ainoa ihminen, jota odottivat joka päivä saapuvaksi. Näille vakituisille työntekijöille oli kunnia-asia hoitaa hommat niin hyvin kuin pystyivät, ja kaveria autettiin aina. Olin opiskeluaikaan myös muualla töissä, ja tuo Posti oli ylivoimaisesti paras työpaikka. Todella vaikea kuvitella että silloin ainakaan kukaan olisi varastanut mitään lähetyksiä.

Kai ymmärrät, että maailma - ja posti - oli täysin erilainen 20 vuotta sitten? Kivat muistelut, mutta niillä ei ole mitään tekemistä nykyhetken kanssa. Tähänkin ketjuun on jo moni kertonut, millaista se nykymeininki on. Ei postilaiset enää ole mikään yksinäisten vanhusten turva, joille annetaan suklaarasioita jouluna.

Ymmärrän, enkä kiellä etteikö asiat voisi olla toisin. Kunhan muistelin vanhoja hyviä aikoja. Posti pisti vakituiset hyvät työntekijänsä ilmeisesti pihalle ja tilalle tuli mitä halvimmalla saatiin. Surullista.

Mutta kuten joku jo sanoikin, ennen oli tosiaan asiat hyvin, postissakin.

Vierailija
130/199 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä olin aiemmin postilla töissä juurikin kuljettamassa noita peketteja. Ihan on kalliimpiakin paketteja liikenteessä päivittäin, niinei ne kaikki ainakaan mihinkään häviä tai pöllitä. Olen toimittanut asiakkaille niin telkkareita, pesukoneita kun koiranruokaa ja jopa muuttokuorman osan ulkomailta, renkaita,auton osia, vaippoja jne. Että älkää nyt yleistäkö, että kaikki katoaa/pöllitään.

Kuka tässä yleistänyt? Mutta yksikään paketti ei saa hävitä. Ymmärrätkö.

Vierailija
131/199 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun oma kallis paketti katoaa eikä mitään korvauksia saa, niin ei paljon lohduta ajatus siitä, että kyllä niistä osa perillekin menee.

Vierailija
132/199 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole pakettien kanssa onneksi ollut ongelmaa niin, että olisi lopullisesti kadonnut mutta vuosia sitten lähetettiin äidin kanssa enolle rahaa synttäriksi ja kortti katosi. Myöhemmin sitten Espoon Postissa jäi kiinni pari työntekijää laajamittaisesta varastelusta.

Älkää lähettäkö arvotavaraa vain kirjattuna kirjeenä vaan vakuuttakaa se. Julkisuudessa oli juttua miehestä, joka lähetti 2 kpl kirjattua kirjettä, molemmissa 500 €, ja molemmat katosi. Posti ei korvausvelvollinen.

Itselle kävi kerran niin että arkaluontoinen kirje sosiaaliviranomaisilta oli lukitsemattomassa postilaatikossani siististi auki. Papereissa sosiaalitunnukseni, rahatietoni jne. jne. Koko elämäni kuvailtu. En tiedä aukaistiinko Postissa vai naapurin toimesta. Soitin Postille ja isännöitsijälle, kumpikaan ei tiennyt mitään.

Vierailija
133/199 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyä noista kirjatuista kirjeistä siis on, jos Posti ei niidenkään kadotessa ole korvausvelvollinen??

Vierailija
134/199 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyötyä noista kirjatuista kirjeistä siis on, jos Posti ei niidenkään kadotessa ole korvausvelvollinen??

Ei yhtään mitään. Vain vakuutetun korvaavat. Käytän itse plussamerkkikirjeitä pienen keräilytavaran postitukseen, tulee perille nopsaan, on seuranta

Vierailija
135/199 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kirje tuli auenneena, posti oli laittanut sen muoviin ja pahoitteli asiaa. Sisällä mm. lahjakortti erääseen näytökseen. Kieltämättä mietitytti oliko koneen vai lähettäjän vika vai voisiko joku työntekijä availla nähdäkseen onko siellä mtn kivaa...

Mutta olen ollut sen jälkeen Postilla lajittelussa töissä ja huomannut, että tietyn lähettäjän kirjeet repsottaneet järjestään auki, eli käytetty varmaan halpiskirjekuoria paksumman jutun kuin paperiarkin lähetykseen.

Vierailija
136/199 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole pakettien kanssa onneksi ollut ongelmaa niin, että olisi lopullisesti kadonnut mutta vuosia sitten lähetettiin äidin kanssa enolle rahaa synttäriksi ja kortti katosi. Myöhemmin sitten Espoon Postissa jäi kiinni pari työntekijää laajamittaisesta varastelusta.

Älkää lähettäkö arvotavaraa vain kirjattuna kirjeenä vaan vakuuttakaa se. Julkisuudessa oli juttua miehestä, joka lähetti 2 kpl kirjattua kirjettä, molemmissa 500 €, ja molemmat katosi. Posti ei korvausvelvollinen.

Itselle kävi kerran niin että arkaluontoinen kirje sosiaaliviranomaisilta oli lukitsemattomassa postilaatikossani siististi auki. Papereissa sosiaalitunnukseni, rahatietoni jne. jne. Koko elämäni kuvailtu. En tiedä aukaistiinko Postissa vai naapurin toimesta. Soitin Postille ja isännöitsijälle, kumpikaan ei tiennyt mitään.

Mutta kun Posti ei koskaan tiedä mitään. Ihan sama kuuluuko asia heille vai ei ja vaikka yleensä kuuluukin niin ei tiedä sittenkään.

Vierailija
137/199 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei asiakas saa kuin korkeintaan huonon mielen. Verkkokauppa joutuu tuossa maksajaksi. Jos paketti katoaa niin asiakas saa joko uuden paketin tai rahansa takaisin. Jos ei niin kuluttajariitalautakuntaan yhteys. Verkkokauppa sumpii jutun postin kautta, eli nielee tappiot.

Vierailija
138/199 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika oli saanut jonkun kouluunhyväksymiskirjeen omaan asuntoonsa, asui opiskelija-asuntolassa ja paksu kirje ammattikorkeasta täytyi olla hyväksymiskirje. Oli lykky, että me vanhemmat kävimme vilkaisemassa asuntoaan, kun poika itse oli kesätyön takia kotona ja toivottavasti tyttö sai kirjeensä ajoissa, laitoin mukaan saatekirjeen ja puhelinnumeron, että todistetaan väärään paikkaan tuleminen, jos tulee ongelmia. Siihen aikaan ei vielä ollut netissä paikkan vastaanottaminen kuitattavissa, sen verran monta vuotta aikaa.  

Jos sinä tyttö luet tätä, toivottavasti kaikki meni hyvin. Nimesi taisi alkaa R-kirjaimella. 

Vierailija
139/199 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä vaan se, että tietää saiko vastaanottaja kirjeen. Sopii tuntemattomalle lähetettäessä.

Vierailija
140/199 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, otan omani palkan lisänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän