Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varastetaanko Postissa paketteja?

Vierailija
06.01.2022 |

Suora kysymys, koska mulla on vuoden sisään jo toimen paketti hukassa. Pakettiautomaatista (sama) lähetetty. Paikkana pk-seutu.

Kommentit (199)

Vierailija
161/199 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenpä sitten, jos postiennakko-paketti katoaa? Meneekö myyjän tappioksi?

En tiedä mutta itselleni kävi siten että kun tilasin Kiinasta erään härpäkkeen (jonka saapuminen kesti reilun 6 viikkoa), Posti onnistui tunkemaan survomalla sen n. 4.5 cm paksun lähetyksen n. 3.5 cm:n postiluukustani, rikkoen koko vehkeen tuhannen p*llun päreiksi.

Eli kapistus matkusti jonkusen tuhat kilsaa Kiinasta ja viimemetrillä postinjakaja tuhosi koko laitteen korjauskelvottomaksi tunkien sen väkisin lävestä josta se ei laskennallisestikaan voi ikinä mahtua.

No Paypal asiallisesti palautti fyrkat minulle kun toimitin todisteet tuhotusta paketista. Kärsijän paikalle jäi ilmeisesti se ihan rehellinen kinkki joka ehkä jäi ilman fyrkkaansa jos ei ollut vakuutuksensa kunnossa. Totesin vain hälle että tsori, kohdista oikeutettu vihasi Suomen Postin henkilökunnalle.

Posti yritti siinä sitten tarjoilla korvaukseksi henkisistä kärsimyksistä postimerkkejä kun olin venannut kapistusta 6 viikkoa ja lopputulos oli että Posti tuhosi sen maaliviivalla. Totesin että imekää parsaa paskiaiset, lähettäkää postimerkkinne sille kiinalaiselle täysin syyttömälle osapuolelle.

Jos olisit saanyt lapun että hae lähimmästä postikonttorista niin olisit valittanut samalla tavalla, mutta eri aiheesta.

Vierailija
162/199 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

^ Outoa, itse olin lajittelussa töissä ja tarkistin aina, että etu- ja sukunimi täsmäävät Postin listaan asukeista. Ettei esim. mene exän postia väärään osoitteeseen.

Ai tuon takia meidän keittiölasku käännettiin vanhaan osoitteeseen, kun se olisi tullut muutamaa päivää ennen meidän virallista muuttoa paikkaan, mihin se uusi keittiö tuli. Saatiin se sitten reilusti myöhässä muuton jälkeen, kun oli siellä tyhjässä asunnossa ollut.

Ehkä ehdoissa lukee, etteivät he voi kuljettaa uuteen osoitteeseen postia ennen kuin osoitteenmuutostilaus on voimassa, koska eivät välttämättä tiedä Postissa onko uuden osoitteen asunto tyhjä. Te taas olitte lähteneet vanhasta asunnostanne ennen kuin virallisesti lähditte?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/199 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma postikokemus on kymmenen vuoden takaa, joten varmasti ovat laitteet ja prosessit muuttuneet. Olin kirjepostin lajittelussa muutaman kesän. Yhtään varkautta ei minulle tullut tietoon, mutta tuli ainakin hyvin selväksi, miksi rahaa tai muuta tärkeää ei pitäisi lähettää minkälaisissa tahansa kuorissa tai paketeissa.

Tuohon aikaan esim. niiden postin keltaisten laatikoiden sisältö kipattiin hihnalle, josta sitten joko kaikki tai osa meidän lajittelijoiden piti poimia. Jos vain osa, loput menivät lajittelukoneen läpi. Tällöin piti yrittää poimia kaikki vähänkään erikoisen muotoiset tai muuten heppoisen oloiset kuoret (ja kaikki muu outo) joukosta, jottei ne menisi rikki lajittelukoneessa.

Tuossa työssä näki ihan kaikkea koiranpaskasta avainnippuihin ja jeesusteipillä päällystettyihin muovipusseihin. Porukka siis myös palauttaa esim. kaduilta löytämiään avaimia, passeja ja muuta arvotavaraa postin laatikoihin ja postista ne sitten poimitaan siitä hihnalta ja toimitetaan poliisille.

Jokapäiväisiä olivat nämä yksittäiset setelit, joita hihnalla löytyi. Ja samoin repeytyneet kirjekuoret, huonosti liimatut ja avautuneet kirjekuoret ja kaikkea mahdollista. Nämä siis menneet rikki ja avautuneet jo ennen kuin mitään oli lajiteltu. Koska massaa oli paljon, nämä kaikki rikkinäiset (plus ne setelit) laitettiin omaan lajitteluboksiinsa ja toimitettiin postin sisäiseen selvitykseen. Helppo olisi ollut napa siitä seteleitä matkaan jos olisi halunnut.

Yksikin kadonnut paketti on liikaa, mutta älkää missään nimessä luottaako että joku teippaaminen auttaa pitämään ne onnittelurahat kuoren sisällä. Se kuori kun on ehkä heikkolaatuista ja joutuessaan muun postin massan (mukaan lukien sen koiranpaskan ja avainnippujen) joukkoon, rikki meneminen on turhan todennäköistä.

Erityismuistona: muistoadressit oli yksi asia mitä erityisesti opetettiin tunnustelemaan kuoresta. Ne tunnistaa usein normaalia siistimmästä kuoresta (ja toki usein osoitetekstistä), mutta myös kuoren sisällä tuntuvasti adressissa olevasta nauhasta. Nämä haluttiin aivan erityisesti estää joutumasta lajittelukoneeseen. Nauhan takia kuori on vähän muhkurainen ja kone olisi sen liian suurella todennäköisyydellä rikkonut. Toivottavasti koneet ovat kehittyneet näiden kymmenen vuoden aikana.

Vierailija
164/199 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenpä sitten, jos postiennakko-paketti katoaa? Meneekö myyjän tappioksi?

En tiedä mutta itselleni kävi siten että kun tilasin Kiinasta erään härpäkkeen (jonka saapuminen kesti reilun 6 viikkoa), Posti onnistui tunkemaan survomalla sen n. 4.5 cm paksun lähetyksen n. 3.5 cm:n postiluukustani, rikkoen koko vehkeen tuhannen p*llun päreiksi.

Eli kapistus matkusti jonkusen tuhat kilsaa Kiinasta ja viimemetrillä postinjakaja tuhosi koko laitteen korjauskelvottomaksi tunkien sen väkisin lävestä josta se ei laskennallisestikaan voi ikinä mahtua.

No Paypal asiallisesti palautti fyrkat minulle kun toimitin todisteet tuhotusta paketista. Kärsijän paikalle jäi ilmeisesti se ihan rehellinen kinkki joka ehkä jäi ilman fyrkkaansa jos ei ollut vakuutuksensa kunnossa. Totesin vain hälle että tsori, kohdista oikeutettu vihasi Suomen Postin henkilökunnalle.

Posti yritti siinä sitten tarjoilla korvaukseksi henkisistä kärsimyksistä postimerkkejä kun olin venannut kapistusta 6 viikkoa ja lopputulos oli että Posti tuhosi sen maaliviivalla. Totesin että imekää parsaa paskiaiset, lähettäkää postimerkkinne sille kiinalaiselle täysin syyttömälle osapuolelle.

Tämä olisi ollut muuten sympaattinen tarina, mutta kaikki kiinakrääsä ansaitsee juuri tuollaisen käsittelyn.

Vierailija
165/199 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää hirveästi kun Posti aina vastaa näihin toimittajien kyselyihin että vuodessa katoaa vain satoja paketteja vaikka niitä lähetetään miljoonia. Pitäisi ottaa huomioon, etä nuokin paketit on todella tärkeitä niiden vastaanottajalle ja se harmitus siitä katoamisesta on oikeasti suuri+kaikki vaiva soitella Postin asiakaspalveluun. Sekin ihan vitsipaikka nykyään. Sieltä ei saa mitään apua. Mä en ymmärrä miten voi olla niin ettei Postilla ole mitään vastuuta yhtään mistään. Kyllä kiehuttaa taas lukea muiden kokemuksia. Itselläkin kadonnut pari pakettia Postin kynsissä. 

Onneksi on ärräpaketti. 

Vierailija
166/199 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran Asoksen paketti oli avattu ja sieltä puuttui kaks vaatetta. Oli kuitenkin postin toimesta teipattu takaisin umpeen! Posti ei sanonut juuta eikä jaata tapaukseen, mutta onneksi Asos uskoi kun laitoin kuvat teipatusta paketista ja hyvitti (ilmeisesti?) varastetut tuotteet.

Lähetyksiä saattaa myös hajota postin lajittelulaitteistojen läpi kulkiessaan ja lähetyksen sisältö tai osa siitä kadota samalla.

Vierailija
167/199 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

fi.trustpilot.com/review/posti

Lukepaaka tämä

Vierailija
168/199 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

fi.trustpilot.com/review/posti

Lukepaaka tämä

En uskalla avata, mitä siellä on? Sisältö?

Vierailija
169/199 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
170/199 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varastetaan. Varkaita on kaikissa ammateissa. Muutama vuosi sitten oli iltapäivälehdissä juttu kun lajittelukeskuksessa napattiin varas kiinni.

Vierailija
171/199 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä varastetaan. Varkaita on kaikissa ammateissa. Muutama vuosi sitten oli iltapäivälehdissä juttu kun lajittelukeskuksessa napattiin varas kiinni.

https://yle.fi/uutiset/3-11173421

Vierailija
172/199 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjän verotuspaperit tuli minulle ja vahingossa avasin. Vein postitoimistoon avattuna

. Saikohan myöhästymismätkyt. Moi

Vierailija
173/199 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://yle.fi/uutiset/3-11873964

Ainakin niitä häviää ja siksi esim. Kansallisarkisto on luopunut kokonaan postin palveluista.

Aarre maan alla-foorumilla joku kertoi lähettäneensä Museovirastoon löytämiään muinaisesineitä. Katosivat matkalla...

Vierailija
174/199 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjän verotuspaperit tuli minulle ja vahingossa avasin. Vein postitoimistoon avattuna

. Saikohan myöhästymismätkyt. Moi

Ainakin täällä Tampereella verokortit kulki toisen jakeluyhtiön kautta. Aina ei ole syy postissa.

Vierailija
175/199 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mikä tilanne on nykyään, mutta kaveri oli postilla töissä 15 vuotta sitten ja kertoi että heillä oli tiivis työporukka, joka oli keskenään sopinut rahakirjeiden varastamisesta. Eli läpivalaisivat sopivan tuntuista kirjeitä ja jos näkyi seteleitä, niin varastivat kirjekuoren.

Jestas millainen kaveri! Kai ilmoitit Postiin ja poliisille.

Vierailija
176/199 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postilla tunnetusti huonot palkat, niin ei ihme jos joku varastaa.

Ei silti oikein. Huono palkka mullakin enkä varasta.

Vierailija
177/199 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin pakettia kateissa postin toimesta Helsingissä.

Vierailija
178/199 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tutulta vietiin aikoinaan cd jonka posti toi postiluukkuun oli vain tyhjä laatikko ei cd:tä jakaja jäi kiinni.

Vierailija
179/199 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useamman kerran viimeisen vuoden aikana on kirjeeni selvästi avattu. Posti ei tee yhtään mitään. Aivan p* lafka.

Vierailija
180/199 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on käynyt niin, että pakettiautomaatissa on odottanut pelkkä tyhjä pakkaus. :D kyseessä oli n. 150 euroa maksanut neule. No, onneksi sain rahat verkkokaupalta takaisin. En tiedä, saiko verkkokauppa postilta mitään korvauksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän