Varastetaanko Postissa paketteja?
Suora kysymys, koska mulla on vuoden sisään jo toimen paketti hukassa. Pakettiautomaatista (sama) lähetetty. Paikkana pk-seutu.
Kommentit (199)
Varastetaan ja paljon. Ja koska postin ei tarvitse niitä korvata, niin eipä pahemmin kiinnosta. Varastaminen taitaa olla paskan palkan päälle tuleva työsuhde-etu. Läppärin tai monitorin lähettäminen postissa taitaa olla joksenkin mahdoton tehtävä, katoaa varmasti.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1ff3c0ec-96ef-4d71-a4dc-132f3738adea
Posti hukkasi korvaamattomia aineistoja sisältävän salkun useaksi kuukaudeksi – löytyi kun Kansallisarkisto irtisanoi yhteistyön
Postiin jätetty Kansallisarkiston materiaalisalkku oli kateissa lähes kolme kuukautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja lisää, että ensimmäisenä paketissa oli Marimekon Eppu-reppu (n. 200€). Nyt 450€ neule. Mitä mun oikein kannattaa tehdä, että Posti ottaa asian vakavasti. Viimeksi Posti ei korvannut mitään, vaikka paketti oli selvästi hävinnyt heidän kuljetuksessaan.
Jos olet itse nämä lähettänyt niin näkeehän sen suoraan paketin seurannasta, onko kukaan näitä vastaanottanut. Näkee, missä kohtaa seuranta on katkennut ja paketti varastettu. Silloin teet rikosilmoituksen.
Postilla on töissä satoja köyhiä ulkomaal aisia, jotka ovat jopa heittäneet kirjeitä roskiin.
Ei. Juuri tällä tavalla kävi viimeksikin kesällä. Kukaan ei ollut kirjannut mitään paketista sen jälkeen kun olin laittanut paketin automaattiin. Tuolloin oli vieläpä toinen paketti laatikossa ja soitin Postiin, että mikä meininki. Sitten hävisi mun paketti. Luki vain, että Lähetys on matkalla-ei mitään muuta. Posti ei korvannut. T:ap
Olen kuullut entisten postilaisten kertovan miten sitä tavaraa katoaa. Juurikin rullakollinen jotain herkkua kadotettiin jonnekin varaston peränurkkaan, josta se sitten kaivettiin esille sopivan ajan kuluttua. Kirjekuorien läpivalaisusta olen kuullut myös.
Ja mäkin muistan tuon että joku jäi kiinni, kun sille kelpasi mikä vain paketin sisältö kun ilmaiseksi sai.
Lähettäkää kaikki arvokas (yli 300 euroa) ainoastaan postivakuutettuna ja aina tarkat kuvat kaikesta.
Kumma muuten, että rosvoja ei ole käräytetty lähetykseen laitettavien jäljittimien avulla vielä. Selkeästi, kun työvoimapula ja töihin pääsee todennäköisesti kuka vaan ja millä taustalla tahansa, pitkäkyntistäkin porukkaa sitten joukossa. Muutama satunnainen ansa silloin tällöin voisi pitää roistot varuillaan. Tai ainakin laitettaisiin täällä huhu liikkeelle, että roistoihin kyllästynyt joukko kansalaisia postittaa arvolähetyksiä varustettuna jäljittimillä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja lisää, että ensimmäisenä paketissa oli Marimekon Eppu-reppu (n. 200€). Nyt 450€ neule. Mitä mun oikein kannattaa tehdä, että Posti ottaa asian vakavasti. Viimeksi Posti ei korvannut mitään, vaikka paketti oli selvästi hävinnyt heidän kuljetuksessaan.
Ei posti ota vastuuta. Ihan siis postin kanta että posti ei ole vastuussa. En kyllä tajua miksi muka ei olisi.
Tuo mua ihmetyttää, että mistä varkaat tietää varastaa ne kalliit paketit. Availlaan ja suljetaan paketteja randomilla ja toivotaan että käy tuuri? Ja siis ihan spekuloin, koska aika ajoin paljastuu että joku postissa nyysii tavaraa.
Pystyykö skannasmaan paketit jollain läpivalaisulla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei posti ota vastuuta. Ihan siis postin kanta että posti ei ole vastuussa. En kyllä tajua miksi muka ei olisi.
Tuo mua ihmetyttää, että mistä varkaat tietää varastaa ne kalliit paketit. Availlaan ja suljetaan paketteja randomilla ja toivotaan että käy tuuri? Ja siis ihan spekuloin, koska aika ajoin paljastuu että joku postissa nyysii tavaraa.
Pystyykö skannasmaan paketit jollain läpivalaisulla
Paketista ja lähettäjästä on aika helppo aarvailla, että mitä niissä voisi olla ja monet tuotteethan liikkuu postissa myyntipaketissa, eli näkee heti mitä se sisältää
Postilla tunnetusti huonot palkat, niin ei ihme jos joku varastaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut entisten postilaisten kertovan miten sitä tavaraa katoaa. Juurikin rullakollinen jotain herkkua kadotettiin jonnekin varaston peränurkkaan, josta se sitten kaivettiin esille sopivan ajan kuluttua. Kirjekuorien läpivalaisusta olen kuullut myös.
Ja mäkin muistan tuon että joku jäi kiinni, kun sille kelpasi mikä vain paketin sisältö kun ilmaiseksi sai.
Postilaiset ovat kaikille kateellisia köyhiä ja paskovat lähetyksiä ihan vaan kateuttaa. Särkyvää, hups tipahti lattialle. Kylmäkuljetus, unohdetaan se viikoksi tuonne hyllyn alle. jne.
Vierailija kirjoitti:
Aivan varmasti. Tilaisuus tekee varkaan ja postilla on hirveä määrä porukkaa töissä. Ja onhan näitä toisinaan paljastunutkin.
Mites todistat, jos ei ole kuin satunnaisia häviämisiä saman piirin jakajalta/lajittelijalta? Et mitenkään.
Mulle ei ole tullut verkkokaupan paketti. Yleensä ne tulee nopeasti. Voi olla kiva yllätys, jos joku ajattelee saaneensa elektroniikkaa. Siinä on kissojen penturuokaa, jota tilasin hieman lahjoittaakseni sitä paikalliselle eläinsuojeluyhdistykselle.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei ole tullut verkkokaupan paketti. Yleensä ne tulee nopeasti. Voi olla kiva yllätys, jos joku ajattelee saaneensa elektroniikkaa. Siinä on kissojen penturuokaa, jota tilasin hieman lahjoittaakseni sitä paikalliselle eläinsuojeluyhdistykselle.
Mullakaan ei lue seurannassa mitään "tilaamasi tuotteet on lähetetty" jälkeen. Mutta ei tästä nyt niin kauan ole ja ehkä pyhät vaikuttaa, joten odotellaan vielä. Pari edelllistä kertaa on tullut saman viikon aikana, viimeisin alle 2 vrk.
Muutama vuosi sitten isomummuni lähetti joulukortin ohessa 10e. Kortti ja raha olivat kirjekuoressa, joka oli teipattu liimaamisen lisäksi kiinni. 10e kortin sisällä.
Kun sain kirjekuoren, se oli kertaalleen revitty auki ja teippiä ei oltu edes vaivauduttu laittamaan uudelleen kiinni. Raha oli poissa.
Kyllä ketutti. Se oli tarkoitettu ruokarahaksi minulle, kun oli silloin hyvin tiukkaa.
Isomummu kyseli jälkikäteen tuliko raha ja kortti perille. En raaskinut kertoa mummulle, että raha oli viety.
En keksi muutakan, kuin että joku postilainen avannut kirjeen. TÖRKEÄÄ!
Ja kyllä tiedän, että rahaa ei saisi lähettää postin matkassa. Isomummuni oli tuolloin yli 80, joten ei varmasti ajatellut että postissa toimii nylyisin niin epärehellisiä työntekijöitä.
Kyllähän noita varastellaan. Itseltäni hävisi toissavuonna Sportamorelle menevä palautus Liedon jakelukeskuksesta. Sieltä oli kadonnut muidenkin paketteja jotka matkalla samaan firmaan. Onneksi pakaasissa oli "vain" parinkympin arvoinen ja kehnolaatuiseksi osoittautunut reppu, ei mikään kallis designreppu, joten vorolle jäi luu käteen sillä kertaa. Häh hää.
Ihmettelen todella itse 20 vuotta sitten postin kesätyöntekijänä olleena, että vieläkin piirejä ajetaan samanlaisilla avoimilla laatikoilla, joihin tulee vain pressuläppä päälle. Pyörä jätetään pihaan lukitsematta ja laatikko pyörään kun painellaan a rappuun postien kanssa.
Eikö oikeasti postilla ole varaa hommata lukollisia laatikoita pyöriin, johon postit voisi turvallisesti jättää odottamaan postinkantajan paluuta?
Paketti on verkkokaupan omaisuutta kunnes noudat sen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän noita varastellaan. Itseltäni hävisi toissavuonna Sportamorelle menevä palautus Liedon jakelukeskuksesta. Sieltä oli kadonnut muidenkin paketteja jotka matkalla samaan firmaan. Onneksi pakaasissa oli "vain" parinkympin arvoinen ja kehnolaatuiseksi osoittautunut reppu, ei mikään kallis designreppu, joten vorolle jäi luu käteen sillä kertaa. Häh hää.
Nykyään on pakko ottaa kuitti palautuksista
Jo ja ne ei vieläkään osaa kantaa kerralla lehtiä ja kirjeitä
Kyllä varastavat. Postihan joutuu ilmeisesti joka vuosi päättämään työntekijöidensä työsuhteita sen takia.
Tosin sen lisäksi myös ulkopuoliset varastavat postilähetyksiä esim. välivarastopisteistä ja postinjakajien kuljetusvälineistä, ja niitä lähetyksiä toimitetaan myös vääriin osoitteisiin ja vääriin postilaatikoihin ja postiluukkuihin.
Olen myös saanut asiamiespostista omaa postiani noutaessani paketin joka ei ollut minulle lähetetty lainkaan. Olisin voinut tehdä sille mitä lystään.
Minun postiluukustani on pudoteltu useita kertoja muiden postilähetyksiä. Niillekin voi todellisuudessa jokainen tehdä omantuntonsa mukaan ihan mitä haluaa, ilman mitään riskiä juridisista seuraamuksista.
Siinä vaiheessa kun joku ei viitsinyt lukea tunnusta lajittelussa tai kuljetukseen ottaessa.