Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varastetaanko Postissa paketteja?

Vierailija
06.01.2022 |

Suora kysymys, koska mulla on vuoden sisään jo toimen paketti hukassa. Pakettiautomaatista (sama) lähetetty. Paikkana pk-seutu.

Kommentit (199)

Vierailija
21/199 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja lisää, että ensimmäisenä paketissa oli Marimekon Eppu-reppu (n. 200€). Nyt 450€ neule. Mitä mun oikein kannattaa tehdä, että Posti ottaa asian vakavasti. Viimeksi Posti ei korvannut mitään, vaikka paketti oli selvästi hävinnyt heidän kuljetuksessaan.

Ei posti ota vastuuta. Ihan siis postin kanta että posti ei ole vastuussa. En kyllä tajua miksi muka ei olisi.

Tuo mua ihmetyttää, että mistä varkaat tietää varastaa ne kalliit paketit. Availlaan ja suljetaan paketteja randomilla ja toivotaan että käy tuuri? Ja siis ihan spekuloin, koska aika ajoin paljastuu että joku postissa nyysii tavaraa.

Tämä alkaa jo huolestuttaa ja alkaa siis vaikuttaa todella epäilyttävältä Postin toiminnaksi. Olen harkinnut asiasta vinkkaamista ip-lehdille tai HS:n/YLE:lle. Maksoin sen edellisen (Eppu-reppu) rahoistani vastaanottajalle ja kävin aivan käsittämättömän työn sen eteen, että paketti löytyisi.

Korvauksia?

Nada! Ei mitään. Posti pyysi vahingonkorvauslomakkeen täyttämistä ja ei tehnyt eikä maksanut mitään. Siis ihan supertörkeää. Olen todella pettynyt.

Ja soitin siis oma-aloitteisesti varmaan 7 krt. Postiin, kun sieltä ei kiinnostanut kertoa mitään. Lisäksi viestittelin ostajalle ja pahoittelin.

Ja tämä ketju saa mulle henk.koht. epämiellyttävän olon koko Postin rehellisyydestä. Aika lailla samanlainen fiilis tulee taksin tilaamisesta.

Vierailija
22/199 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja lisää, että ensimmäisenä paketissa oli Marimekon Eppu-reppu (n. 200€). Nyt 450€ neule. Mitä mun oikein kannattaa tehdä, että Posti ottaa asian vakavasti. Viimeksi Posti ei korvannut mitään, vaikka paketti oli selvästi hävinnyt heidän kuljetuksessaan.

Ei posti ota vastuuta. Ihan siis postin kanta että posti ei ole vastuussa. En kyllä tajua miksi muka ei olisi.

Tuo mua ihmetyttää, että mistä varkaat tietää varastaa ne kalliit paketit. Availlaan ja suljetaan paketteja randomilla ja toivotaan että käy tuuri? Ja siis ihan spekuloin, koska aika ajoin paljastuu että joku postissa nyysii tavaraa.

Tämä alkaa jo huolestuttaa ja alkaa siis vaikuttaa todella epäilyttävältä Postin toiminnaksi. Olen harkinnut asiasta vinkkaamista ip-lehdille tai HS:n/YLE:lle. Maksoin sen edellisen (Eppu-reppu) rahoistani vastaanottajalle ja kävin aivan käsittämättömän työn sen eteen, että paketti löytyisi.

Korvauksia?

Nada! Ei mitään. Posti pyysi vahingonkorvauslomakkeen täyttämistä ja ei tehnyt eikä maksanut mitään. Siis ihan supertörkeää. Olen todella pettynyt.

Kun seurasit paketin liikkeitä pakettitunnuksella, niin missä vaiheessa paketti katosi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/199 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni voit saada korvauksena muutamia postimerkkejä. Siis jos sinä voit todistaa, että syy on Postin.

Vierailija
24/199 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulipa vain tämä mieleen... Nuin vaan rullakot ulkona vartioimatta

https://seura.fi/asiat/tutkivat/postissa-joulupaketteja-lojuu-ulkosalla…

Miksi Seuran toimittajat varastelee postipaketteja? Pitäisikö tuohon jonkun puuttua jotenkin.

Vierailija
25/199 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän postilla on ulkolaistaustaisia työntekijöitä sitä enemmän tavaraa katoaa ja tulee katoamaan.

Vierailija
26/199 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korvauksia?

Ja soitin siis oma-aloitteisesti varmaan 7 krt. Postiin, kun sieltä ei kiinnostanut kertoa mitään. Lisäksi viestittelin ostajalle ja pahoittelin.

Ja tämä ketju saa mulle henk.koht. epämiellyttävän olon koko Postin rehellisyydestä. Aika lailla samanlainen fiilis tulee taksin tilaamisesta.

Joo ei sieltä muuta saa vastaukseksi kuin että ei lähetykset ole postin vastuulla (kenen sitten, kysyn vain).

Äänestä jaloilla ja ala käyttää muita palveluja. Niin mäkin tein kun riittävän monta kertaa jouduin penäämään paketteja.

Vierailija
27/199 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni voit saada korvauksena muutamia postimerkkejä. Siis jos sinä voit todistaa, että syy on Postin.

Ja se ei ole syy, että posti on viimeksi pitänyt hallussa pakettia. (ei myöskään silloin kun paketti tulee perille tuusan nuuskana). Posti ei ikinä milloinkaan ole sitä mieltä että vika olisi postissa.

Vierailija
28/199 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän postilla on ulkolaistaustaisia työntekijöitä sitä enemmän tavaraa katoaa ja tulee katoamaan.

Kirjeet myös menee vääriin laatikoihin kun eivät osaa suomea.

Vierailija
29/199 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korvauksia?

Kun seurasit paketin liikkeitä pakettitunnuksella, niin missä vaiheessa paketti katosi?

Kyllä seurasin. Kuten sanoin, niin sama juttu kuin tässäkin tapauksessa. Ostan paketin ja saan lähetystunnuksen. Lähetän sen samalla ostajalle. Vien paketin 30 min.kuluessa pakettiautomaattiin. Näppäilen tunnuksen ja avaan oven. Paketti boxiin ja painan oven kiinni. Tässä kohtaa lukee, että on rekisteröity.

Kaikki tähän mennessä ok. Sitten-ei mitään. Ainoastaan viesti ”Lähetys on matkalla”. Ei mitään kuittausta Postin järjestelmästä.

Vierailija
30/199 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä mulla on enemmän sellainen olo että ei ehdi/kiinnosta niin lyödään vaan sinne päin.

Vierailija
31/199 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin tähän, että osaa ei kiinnosta pätkän vertaa. Kokemuksia eräästä itä-blokin maasta olevasta kansasta, jonka työntekijöitä oli ed. firmassa. Työt tehtiin hutiloiden ja firman luotettavuus kärsi näiden johdosta. Suomalaiset laitettiin sitten perään korjaamaan tuhoja. Sama juttu raksapuolella.

Vierailija
32/199 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä käytä sitten Postia, lähetä pakettisi muuten.

Vierailija
33/199 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katoaa kaikki kortit kirjeet paketit ja narkomaanit varastelee myös takkeja farkkuja mistä tahansa.

Vierailija
34/199 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä käytä sitten Postia, lähetä pakettisi muuten.

Vähän myöhäistä nyt. Sattuu olemaan lähin paikka. No kerro Einstein, miksi Posti hukkaa pakettini ei-kiireaikaan? Jotenkin jouluna olisin ymmärtänyt viiveen ja hitauden, mutta tähän aikaan?

Vierailija
35/199 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähettäkää paketit Matkahuollon kautta, tärkeät kirjeet kirjattuina Postin kautta, niitä eivät ilkeä hävittää kun joka työvaihe kirjautuu järjestelmiin.

Vierailija
36/199 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi jakaja pelasi päivät kaupassa pelejä onneksi on korona ja toinen piti luukun kannen auki kärrystään vesisateella ......kirjeet siinä. Usein on posti tuonut kirjekuorta noin reilun viikon onnittelu kortteja on kateissa ei ole tullut.

Vierailija
37/199 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taatusti pöllitään. Kuulin juuri, että joku pääsi sinne töihin ja laitettiin jonkun kaveriksi ennen kuin tarkistettiin paperit ja tehtiin työsopimus. Mun joululahjapaketti tuli viikon myöhässä ja oli aukaistu. Myös kiinni on jääty.

Vierailija
38/199 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähettäkää paketit Matkahuollon kautta, tärkeät kirjeet kirjattuina Postin kautta, niitä eivät ilkeä hävittää kun joka työvaihe kirjautuu järjestelmiin.

Kyseessä oli paketti, joka oli kirjattu siten, että jokainen liike näkyy. Paitsi että ei näy.

Vierailija
39/199 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulipa vain tämä mieleen... Nuin vaan rullakot ulkona vartioimatta

https://seura.fi/asiat/tutkivat/postissa-joulupaketteja-lojuu-ulkosalla…

Miksi Seuran toimittajat varastelee postipaketteja? Pitäisikö tuohon jonkun puuttua jotenkin.

Menikö jotain ohi?

Vierailija
40/199 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä häviää ylioppilaskortteja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän