Varastetaanko Postissa paketteja?
Suora kysymys, koska mulla on vuoden sisään jo toimen paketti hukassa. Pakettiautomaatista (sama) lähetetty. Paikkana pk-seutu.
Kommentit (199)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja lisää, että ensimmäisenä paketissa oli Marimekon Eppu-reppu (n. 200€). Nyt 450€ neule. Mitä mun oikein kannattaa tehdä, että Posti ottaa asian vakavasti. Viimeksi Posti ei korvannut mitään, vaikka paketti oli selvästi hävinnyt heidän kuljetuksessaan.
Ei posti ota vastuuta. Ihan siis postin kanta että posti ei ole vastuussa. En kyllä tajua miksi muka ei olisi.
Tuo mua ihmetyttää, että mistä varkaat tietää varastaa ne kalliit paketit. Availlaan ja suljetaan paketteja randomilla ja toivotaan että käy tuuri? Ja siis ihan spekuloin, koska aika ajoin paljastuu että joku postissa nyysii tavaraa.
Tämä alkaa jo huolestuttaa ja alkaa siis vaikuttaa todella epäilyttävältä Postin toiminnaksi. Olen harkinnut asiasta vinkkaamista ip-lehdille tai HS:n/YLE:lle. Maksoin sen edellisen (Eppu-reppu) rahoistani vastaanottajalle ja kävin aivan käsittämättömän työn sen eteen, että paketti löytyisi.
Korvauksia?
Nada! Ei mitään. Posti pyysi vahingonkorvauslomakkeen täyttämistä ja ei tehnyt eikä maksanut mitään. Siis ihan supertörkeää. Olen todella pettynyt.Kun seurasit paketin liikkeitä pakettitunnuksella, niin missä vaiheessa paketti katosi?
Kyllä seurasin. Kuten sanoin, niin sama juttu kuin tässäkin tapauksessa. Ostan paketin ja saan lähetystunnuksen. Lähetän sen samalla ostajalle. Vien paketin 30 min.kuluessa pakettiautomaattiin. Näppäilen tunnuksen ja avaan oven. Paketti boxiin ja painan oven kiinni. Tässä kohtaa lukee, että on rekisteröity.
Kaikki tähän mennessä ok. Sitten-ei mitään. Ainoastaan viesti ”Lähetys on matkalla”. Ei mitään kuittausta Postin järjestelmästä.
Onkohan luotettavampaa lähettää Postin toimipisteestä? Silloin Postin virkailija antaa kuitin, ja varmistaa, että paketti menee lähteviin.
Vaikka minusta tuo automaatti on periaatteessa parempi, kun se on anonyymi, eikä kukaan tavallaan tiedä paketista. Paitsi tietysti sitten, kun se lähetysboxi avataan ja paketti lähtee kuljetukseen. Vaan jos ei lähdekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja lisää, että ensimmäisenä paketissa oli Marimekon Eppu-reppu (n. 200€). Nyt 450€ neule. Mitä mun oikein kannattaa tehdä, että Posti ottaa asian vakavasti. Viimeksi Posti ei korvannut mitään, vaikka paketti oli selvästi hävinnyt heidän kuljetuksessaan.
Ei posti ota vastuuta. Ihan siis postin kanta että posti ei ole vastuussa. En kyllä tajua miksi muka ei olisi.
Tuo mua ihmetyttää, että mistä varkaat tietää varastaa ne kalliit paketit. Availlaan ja suljetaan paketteja randomilla ja toivotaan että käy tuuri? Ja siis ihan spekuloin, koska aika ajoin paljastuu että joku postissa nyysii tavaraa.
Tämä alkaa jo huolestuttaa ja alkaa siis vaikuttaa todella epäilyttävältä Postin toiminnaksi. Olen harkinnut asiasta vinkkaamista ip-lehdille tai HS:n/YLE:lle. Maksoin sen edellisen (Eppu-reppu) rahoistani vastaanottajalle ja kävin aivan käsittämättömän työn sen eteen, että paketti löytyisi.
Korvauksia?
Nada! Ei mitään. Posti pyysi vahingonkorvauslomakkeen täyttämistä ja ei tehnyt eikä maksanut mitään. Siis ihan supertörkeää. Olen todella pettynyt.Kun seurasit paketin liikkeitä pakettitunnuksella, niin missä vaiheessa paketti katosi?
Siinä vaiheessa kun paketti on ollut pakettiautomaatin laatikossa. Sitä, samoin kuin edellistä kadonnutta pakettia ei ole kirjattu järjestelmään. Lukee vain ”Lähetys on matkalla”.
Jos postien katoileminen on jatkuvaa niin eikö posti palvelu pitäisi kaataa nurin? Miten voidaan hyväksyä kusetusta tuosta yrityksestä?
https://yle.fi/uutiset/3-11873964
Ainakin niitä häviää ja siksi esim. Kansallisarkisto on luopunut kokonaan postin palveluista.
Olin töissä Lokessa eli Logistiikkakeskuksessa eli pakettienkin lajittelukeskuksessa. Varastaminen on hyvinkin mahdollista lajittelun yövuorossa, jolloin on hyvin vähän porukkaa töissä. Siellä saa puuhastella rauhassa omissa oloissaan.
Ulkolainen työvoima sekä osa kotimaisestakin työvoimasta ei tunne Suomen maantiedettä eikä huomaa vääriä postinumerotietoja. Tämänkin takia postia ohjautuu vääriin paikkoihin, kun lajittelu tapahtuu pelkästään postinumeron perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korvauksia?
Kyllä seurasin. Kuten sanoin, niin sama juttu kuin tässäkin tapauksessa. Ostan paketin ja saan lähetystunnuksen. Lähetän sen samalla ostajalle. Vien paketin 30 min.kuluessa pakettiautomaattiin. Näppäilen tunnuksen ja avaan oven. Paketti boxiin ja painan oven kiinni. Tässä kohtaa lukee, että on rekisteröity.
Kaikki tähän mennessä ok. Sitten-ei mitään. Ainoastaan viesti ”Lähetys on matkalla”. Ei mitään kuittausta Postin järjestelmästä.
Onkohan luotettavampaa lähettää Postin toimipisteestä? Silloin Postin virkailija antaa kuitin, ja varmistaa, että paketti menee lähteviin.
Vaikka minusta tuo automaatti on periaatteessa parempi, kun se on anonyymi, eikä kukaan tavallaan tiedä paketista. Paitsi tietysti sitten, kun se lähetysboxi avataan ja paketti lähtee kuljetukseen. Vaan jos ei lähdekään.
Kyllä. Käyttäisin tuota itsekin, jos Postin toimipiste olisi lähempänä. Jopa täällä pk-seudulla kyseiset toimipisteet harvassa. Mielestäni on kyse luottamuksesta, eikä ole oikein, että minä maksan taas hyväntekeväisyysrahat ja teen ihan älyttömästi töitä, että paketti edes löytyisi. T: aloittaja
"Logistiikkaongelman" johdosta paketit häviää ikiaikaiseen kadotukseen moolokin kitaan. Kyllä ne vaan joku itselleen ottaa.
En tiedä mikä tilanne on nykyään, mutta kaveri oli postilla töissä 15 vuotta sitten ja kertoi että heillä oli tiivis työporukka, joka oli keskenään sopinut rahakirjeiden varastamisesta. Eli läpivalaisivat sopivan tuntuista kirjeitä ja jos näkyi seteleitä, niin varastivat kirjekuoren.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähettäkää paketit Matkahuollon kautta, tärkeät kirjeet kirjattuina Postin kautta, niitä eivät ilkeä hävittää kun joka työvaihe kirjautuu järjestelmiin.
Kyseessä oli paketti, joka oli kirjattu siten, että jokainen liike näkyy. Paitsi että ei näy.
Matkahuolto ei ole ikinä hävittänyt minulta yhtäkään pakettia, Posti on.
Kirjatut kirjeet eivät Postissa kulje tavallisten kirjeiden mukana ja niistä lähtee asiakkaille vielä erillinen saapumisilmoitus. Ihmettelen jos näitä varastettaisiin, kiinnijäämisriski on niin iso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähettäkää paketit Matkahuollon kautta, tärkeät kirjeet kirjattuina Postin kautta, niitä eivät ilkeä hävittää kun joka työvaihe kirjautuu järjestelmiin.
Kyseessä oli paketti, joka oli kirjattu siten, että jokainen liike näkyy. Paitsi että ei näy.
Matkahuolto ei ole ikinä hävittänyt minulta yhtäkään pakettia, Posti on.
Kirjatut kirjeet eivät Postissa kulje tavallisten kirjeiden mukana ja niistä lähtee asiakkaille vielä erillinen saapumisilmoitus. Ihmettelen jos näitä varastettaisiin, kiinnijäämisriski on niin iso.
Kyllä, tällainen paketti kyseessä. Vastaanottaja näkee JJFI-koodista, missä paketti menee. Edellisellä kerralla (viime kesänä) Posti pesi kätensä vastaavassa tilanteessa. Eikä korvannut. Vahingonkorvauspäätöksessä vedottiin johonkin kuljetuslakeihin. Paketissa vastaanottajan yhteystiedot ja omat yhteystiedot -ap
Mitä, eikö se ex-postiukko ole vielä täällä haukkumassa niitä jotka kehtaavat arvostella postia?
Varsinkin kirjatut kirjeet oikein huutavat, että ovat varastamisen arvoisia. Meiltä katosi postin syövereihin muutama vuosi sitten kirjattuja virallisia asiakirjoja sisältävä lähetys. Posti ei korvannut mitään.
Eikö sinne saada tallentavaa kameravalvontaa ja erityinen rangaistavuus kirjesalaisuuden rikkomisesta ja varastamisesta työssä, jota kohtaan kansalaisten pitäisi voida kokea luottamusta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä, eikö se ex-postiukko ole vielä täällä haukkumassa niitä jotka kehtaavat arvostella postia?
Jospa hänkin on samaa mieltä meidän kanssa.
Paskamaiselta hänestäkin varmaan tuntuu, kun siellä töissä on niitä veetun varkaita.
Vierailija kirjoitti:
Kukan ei varasta mitän. T. Ahmed postikeskusesta
Missä 4 donaa mitkä katos Porvoon sairaalan potilaalta, hä!!
Vierailija kirjoitti:
Eikö sinne saada tallentavaa kameravalvontaa ja erityinen rangaistavuus kirjesalaisuuden rikkomisesta ja varastamisesta työssä, jota kohtaan kansalaisten pitäisi voida kokea luottamusta.
Eikös se ole lain vastaista kuvata työntekijöitä töiden alla (ja muutenkin)?
Vierailija kirjoitti:
Jos olet itse nämä lähettänyt niin näkeehän sen suoraan paketin seurannasta, onko kukaan näitä vastaanottanut. Näkee, missä kohtaa seuranta on katkennut ja paketti varastettu. Silloin teet rikosilmoituksen.
Postilla on töissä satoja köyhiä ulkomaal aisia, jotka ovat jopa heittäneet kirjeitä roskiin.
Postin palvelutaso on laskenut kuin lehmän häntä, samaa tahtia työntekijöiden palkan kanssa. Tuskin kovin motivoitunutta väkeä siihen lafkaan enää pystyvät palkkaamaan.
Vau! Trolli on kehittänyt koko ketjun täyteen mitä uskomatonta roskaa!
Ja tästä yhdestä kansallisuudesta oli harmia esim. yhdessä tiukan turvallisuuden paikassa, jossa yksi tyyppi jätti ilmoittamatta mokastaan muille. No, se sitten selvisi eikä ollut epäilyksiä, kuka oli käynyt.