Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ammatti erityisherkälle?

Vierailija
27.04.2015 |

Kyselin tätä aiemminkin täällä, mutta ei oikein tullut vastauksia. Mitä muut erityisherkät tekee työkseen, ja miten koette pärjäävänne siinä?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkija, kirjailija ja puutarhuri ovat minun ammattinimikkeitäni. Jaan välillä myös sanomalehtiä, koska leipä on tiukassa näillä spekseillä.

Vierailija
22/32 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taiteilija, kalastaja, puuseppä, marjastaja, luonto-opas, psykologi, pappi, munkki, nunna, autismihoitaja, siivooja, hengellinen johtaja, mielipidevaikuttaja, valokuvaaja, erakko, parantaja, lastenhoitaja, lukija vanhuksille, opaskoira, hevoskuiskaaja, kansalaispalkkalainen, sellisti, johtaja, hautausurakoitsija, yrttiviljelijä, vaatekorjaaja, kirjoja, suutari, ennustaja, pelinkehittäjä, arkkitehti, viheraluesuunnittelija, säveltäjä, henkilökohtainen avustaja, tarkkailija, salapoliisi, dekkaristi, steiner opettaja, ikkunanpesijä. Melkein mikä vain yrittäjä, joka profiloituu erityisherkkyys lähtökohtana sen sijaan että erityisherkkyys huomioimattomana. Maailma muuttuu, kun erityisherkät lopettavat itsensä runnomisen toisenlaisiksi. Pelinkehittäjissä, sijoittajissa, lottovoittajissa, perinnönsaajissa, lentäjissä, lääkäreissä, tuomareissa, taloustieteilijöissä, historian merkittävissä vaikuttajissa ja neroissa on paljon erityisherkkiä.

Onneksi näitä harvinaisia herkkuja ei ole kuin 20% väestösyä. Vielä...

Kohta se on hitti ja kaikki on, muka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä "tervepäinen" taidat olla viel pahimmat luontoonen narsistijyrä turpamoottorimölyapina ja mitä vielä.... herkät on ihanempia <3

Vierailija
24/32 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen psykiatrinen sairaanhoitaja. En voi suositella :D

Vierailija
25/32 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastovirkailija

Vierailija
26/32 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita ehdotuksia? En kestä aggressiivisia työkavereita enkä asiakkaita.

Vierailija
27/32 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjastonhoitaja -unelma-ammattini...

Minulle ei kirjastoala sopinut. Liikaa epämiellyttäviä asiakkaita.

Vierailija
28/32 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 22:47"]Et tule saamaa asiallisia kommentteja. Ja työn löytäminen tulee olemaan todella vaikeaa, ei sen takia, ettei sopivia aloja olisi, vaan siksi, että ulospäinsuuntautuneet jyrät valtaavat kaikki nekin vähät paikat.

Ai, että oikein jyrä on, jos on tervepäiseksi syntynyt!

Toivottavasti olet ylpeä ollessasi osasyyllinen pahan voinnin - niin fyysisen, psyykkisen kuin sosiaalisenkin - lisääntymiseen kanssaihmistesi keskuudessa. Tällä tavalla sitä hyvää työkulttuuria ja -ilmapiiriä luodaan!

Vierailija
29/32 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko ap sinun mahdollista varata aika esim. TE-toimistoon? He voisivat kenties tietää paremmin, mikä työ voisi olla itsenäisempää/tahdiltaan rauhallisempaa/vähemmän ylimääräistä hälyä sisältävää JA sellaista, johon voisin hyödyntää jo aikaisempaa koulutustasi ja työkokemustasi. Tsemppiä!

Vierailija
30/32 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastoala ei ole enää samanlaista kuin aiemmin. Monista kirjastoista ollaan tekemässä yhdistettyjä monitoimitiloja nuokkarin kanssa ja hälinä on sen mukaista. Jos kouluja tai päiväkoteja lähistöllä, niin yleensä aamupäivällä tulee pikkulapsiryhmiä, jotka herttaisia mutta meluisia. Iltapäivä ja ilta ovat sitten täynnä remuavia teinejä.

Tieteelliset kirjastot ovat toki asia erikseen.

Vierailija
31/32 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkija, kirjailija, kustannustoimittaja, taidekriitikko, kolumnisti, freelancer, kääntäjä?

Olen myös HSP, teen toimistotyötä ja sellaisista päivistä nautin kaikkein eniten, kun työkaverini on poissa. On ihanan hiljaista ja pystyn keskittymään tehtäviini huomattavasti paremmin. Ikävä kyllä tällä hetkellä ei ole mahdollista saada omaa työhuonetta, kuten joskus on ollut.

Samaa pohdin itsekin. Kokeiltu on nyt muusikko sekä kokki. Mulla on lisäksi dysleksia sekä adhd ja musa puolella pärjää lähinnä pedagogia tai tuotantopuolella. Mun hahmotus eikä keskittyminen riitä siihen. Opettaminen hirvittää ja kuormittaisi kun en itsekään usein hahmota laajoja kokonaisuuksia niin niitä pitäisi sitten opettaa ja työstää aina vaan uusien ja uusien ihmisten kanssa. Kokin hommat oli isoin virhe mitä oon ikinä kokeillu. Pelkkää kiirettä huutoa ja haukkumista. Nyt koitin lähärin opintoja mutta on valmiiksi pää niin solmussa että jouduin lopettamaan ahdistuksen takia. Lisäksi lähärit eivät itsekään saa apua jos tarvitsevat ja joutuvat tekemään ääriraskasta ja raadollista hommaa paniikissa ja huonolla palkalla. Seuraavaksi suunnitteilla puutarhurin tai maalarin opinnot. Mulle palkan suuruudella ei ole niin väliä, kunhan saa kunnon ruokaainekset kaappiin ja vuokran maksettua sekä nollaamaan välillä. Mikään akateeminen korkeapalkattu businespuku-ammatti ei nappaa yhtään, haluan jotain luovaa ja rehtiä missää saa kehittää ja puurtaa käsillä.

Vierailija
32/32 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tule saamaa asiallisia kommentteja. Ja työn löytäminen tulee olemaan todella vaikeaa, ei sen takia, ettei sopivia aloja olisi, vaan siksi, että ulospäinsuuntautuneet jyrät valtaavat kaikki nekin vähät paikat.

Luulis kuitenkin, ettei näitä ulospäinsuuntautuneita kiinnostaisi semmoiset hommat, jotka sopii parhaiten erityisherkille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi