Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työssään vanhuksiin tutustuneet eivät saisi ottaa vastaan perintöjä

Vierailija
27.04.2015 |

Mielenkiintoinen pulma. Perinnön "huijaaminen" esim. dementikolta olisi toki tuomittavaa, mutta entäpä jos suvun hylkäämälle yksinäiselle vanhukselle hoitajasta onkin muodostunut lähin "omainen"? Eikö vanhus saisi muistaa tätä perinnöllä mieluummin kuin että perintö menisi jollekin sukulaiselle, jota ei ole vuosikymmeniin nähnytkään?

"Hän tuntee Suomesta myös tapauksia, joissa kodinhoitajat ovat saaneet testamenteilla asuntoja työssään avustamilta henkilöiltä.

Kankaan mielestä lakia pitäisi muuttaa niin, että työssään vanhuksiin tutustuneet eivät saisi vastaanottaa perintöjä. Ruotsissa pidetään lahjoman vastaanottamisena tilannetta, jossa virkamies tai hoitaja ottaa vastaan testamentin sellaiselta henkilöltä, johon on tutustunut työn yhteydessä."

http://yle.fi/uutiset/mot_pappi_otti_testamenttikartanon__professori_paheksuu/7957252

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on epäreilua! Meillä dementiakodissa on niin SURKEAT palkat että vanhuksilta tulevat perinnöt ovat olleet ainoa työsuhde-etu ja ainoa syy jaksaa tässä työssä!

Vierailija
2/6 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 20:21"]

Toi on epäreilua! Meillä dementiakodissa on niin SURKEAT palkat että vanhuksilta tulevat perinnöt ovat olleet ainoa työsuhde-etu ja ainoa syy jaksaa tässä työssä!

[/quote]

Onko teillä valmiit testamenttipohjat, jotka viette vanhuksen allekirjoitettevaksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sähköisessä muodossa.

Vierailija
4/6 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhus todistettavasti on ns. järjissään testamenttia tehdessään ja tekee sen omasta vapaasta tahdostaan, ei kellään pitäisi olla syytä pahastua.

Vierailija
5/6 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 20:22"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 20:21"]

[/quote]

Onko teillä valmiit testamenttipohjat, jotka viette vanhuksen allekirjoitettevaksi?

[/quote]

Miten valitsette, kenelle hoitajista mikäkin perintö osoitetaan?

Vierailija
6/6 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni jokaisella ihmisellä pitäisi olla oikeus tehdä omilla rahoillaan mitä lystää!

Minä en ainakaan jätä vittumaiselle perheelleni euroakaan!

Aina ollaan oltu mielinkielin kun on jotain tarvittu, mutta muuten ei sitten viitsitä edes tekstiviestiä lähettää, että kuulumisia voisi kysyä!

Mutta somea päivitetään 3 minuutin välein.

Jos aidosti tykästyisin johinkin ihmiseen, olkoon sitten minua hoitanut henkilö tai puliukko niin hänelle minä testamenttaisin omaisuuteni.

Hyville ihmisille hyvää ja pahoille... Omaa lääkettänsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä