Etäkoulu 2022
Mitäs mieltä te olette, jos koulut siirtyisivät etäopetukseen joululoman jälkeen?
Oon itse 15-vuotias 9-luokkaa käyvä nuori. Etäopetusjaksoja tähän mennessä ollut 7-luokalla melkein koko kevät ja 8-luokalla muutama viikko. Itse pidän etäopetusta hyvänä (toki riippuu koulusta kuinka se on järjestetty). On järjetöntä, että lapset ja nuoret pakotetaan kouluun altistumaan koronalle. Meidänkin koulussa (ja luokalla) on ihmisiä, jotka eivät käytä maskia oikein/kunnolla/ollenkaan vaikka pitäisi. Se tuottaa huolta varsinkin kun lähipiirissä on riskiryhmään kuuluvia ihmisiä.
(ainakaan meidän) koulussa ei huolehdita esimerkiksi turvaväleistä oikeasti kunnolla. Luokat eivät saa sekoittua keskenään (paitsi liikuntatunneilla, ruokailussa, valinnaisaineissa jne) mutta siis välitunnilla ei saa jutella edes maski naamalla kunnon turvavälillä rinnakkaisluokkalaisen kanssa.
Etäopetus toimii, kun se järjestetään oikein. Se on myös helpotus koulukiusatuille, kun ei tarvitse mennä kouluun vaan opiskelu ja oppiminen voi tapahtua kotona turvallisesti.
Onhan etäopiskelussa huonojakin puolia. Esimerkiksi syrjäytyminen, uupumus ja jos perhetilanne on jo valmiiksi huono, saattaa etäopiskelu pahentaa sitä
Kommentit (86)
Katsokaa se etäkoulu kanlaisaloite ja siihen mukaan, ketä kiinnostaa. Silloin lapsilla mahdollisuus jo ehkä etäänkin.
Älkää pelätkö näkymätöntä virusta, teinit.
Miksi tässä keskustelussa on niin paljon nuoria mukana? Rasittava ikäryhmä.
Korona leviää, oli etäkoulua tai ei. Annetaan sen levitä ja viedä heikoimmat mullan alle.
Nyt se etäopetus viimein