Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Etäkoulu 2022

Vierailija
06.01.2022 |

Mitäs mieltä te olette, jos koulut siirtyisivät etäopetukseen joululoman jälkeen?

Oon itse 15-vuotias 9-luokkaa käyvä nuori. Etäopetusjaksoja tähän mennessä ollut 7-luokalla melkein koko kevät ja 8-luokalla muutama viikko. Itse pidän etäopetusta hyvänä (toki riippuu koulusta kuinka se on järjestetty). On järjetöntä, että lapset ja nuoret pakotetaan kouluun altistumaan koronalle. Meidänkin koulussa (ja luokalla) on ihmisiä, jotka eivät käytä maskia oikein/kunnolla/ollenkaan vaikka pitäisi. Se tuottaa huolta varsinkin kun lähipiirissä on riskiryhmään kuuluvia ihmisiä.

(ainakaan meidän) koulussa ei huolehdita esimerkiksi turvaväleistä oikeasti kunnolla. Luokat eivät saa sekoittua keskenään (paitsi liikuntatunneilla, ruokailussa, valinnaisaineissa jne) mutta siis välitunnilla ei saa jutella edes maski naamalla kunnon turvavälillä rinnakkaisluokkalaisen kanssa.

Etäopetus toimii, kun se järjestetään oikein. Se on myös helpotus koulukiusatuille, kun ei tarvitse mennä kouluun vaan opiskelu ja oppiminen voi tapahtua kotona turvallisesti.

Onhan etäopiskelussa huonojakin puolia. Esimerkiksi syrjäytyminen, uupumus ja jos perhetilanne on jo valmiiksi huono, saattaa etäopiskelu pahentaa sitä

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi?

Vierailija
62/86 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös yläasteella tällä hetkellä. Minä toivoisin henkilökohtaisesti lähiopetusta, mutta tilanteen vuoksi kannatan etäopetusta.

Läheisiäni on riskiryhmässä, joten en halua vaarantaa heidän, tai muidenkaan henkiä. Jos koulut alkavat, toivoisin, että kouluissa ruvetaan pitämään enemmän maskeja, ja jos jostain terveydellisestä- tai muusta syystä ei maskia voi pitää, hän olisi kotiopetuksessa.

Minun koulussa tunneilla kaikki pitävät maskia, sillä tunnilla ei saa olla ilman, mutta kun tullaan välitunnilta sisälle, ihmisillä ei ole maskeja päässä. Mielestäni tuohon pitäisi saada korjaus. Käytävällä ollaan kontaktissa muihin luokkiin, joten korona leviäisi nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

noniin

ei etäopiskelusuositusta

sen sijaan oppilaat pakotetaan tekemään kaksi kotitestiä viikossa

en aio myöntyä tekemään kotitestejä, jään etäkouluun vaikka sitä ei järjestettäisi.

Vierailija
64/86 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mahtavaa"

Vierailija
65/86 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnu etäkouluun. Meillä varmaan puolet ei käytä maskii jos ei erikseen sanota että "hei laittakaa maskit" tai jotain vastaavaa. Sit vasta suurin osa laittaa. Välitunneilla käytävässä niitä ei käytä kukaan, vaikka sielläkin ollaan ilman turvavälejä sikinsokin. Näin meidän luokalla :)

- 7-luokkalainen

Vierailija
66/86 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kannata etäkoulua. Olen ammattikoulussa ja olemme etäkoulun takia jo 1,5 vuotta myöhässä opinnoista. Aloilla, joissa pitäisi kouluympäristössä päästä käsillä tekemään, on etäkoulu hidastanut opintoja huomattavasti. Suurin osa nuorista myös rokotettuja, eikä tämä flunssa muutenkaan nuorille tappava.

Täysin samaa mieltä. Ammattikoululaiset ovat kärsineet eniten ja osalla alkaa motivaatio loppua. T. Ikäisesi ammattikoululaisen äiti

Ammattikoulu ei ollut kummoista ennenkään koronaa. Pelkkää itseoppimista aika vähäisin tehtävin.

Vierailija
67/86 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin halunnu etäkouluun. Meillä varmaan puolet ei käytä maskii jos ei erikseen sanota että "hei laittakaa maskit" tai jotain vastaavaa. Sit vasta suurin osa laittaa. Välitunneilla käytävässä niitä ei käytä kukaan, vaikka sielläkin ollaan ilman turvavälejä sikinsokin. Näin meidän luokalla :)

- 7-luokkalainen

Meillä ihan sama homma. Edes kaikki opettajat ei käytä maskia/käytä sitä oikein.  Maskeja ei ole edes käytävässä tai eteisessä tarjolla, että jos sen maskin on ottanut pois/sitä ei ole niin maskin saa vasta kun menee tunnille. Nyt kun joutuu lähikouluun menemään niin ois kiva, jos meijän oppilaiden terveysturvallisuuteen panostettaisiin enemmän.

ap

Vierailija
68/86 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko missään ehdotettu, että tiedossa olevat riskiryhmäläiset alkaisivat eristämään itsensä ja käyttämään ffp2/3-maskeja jatkuvasti ja tekisivät kotitestejä kun tarpeen jne turvatoienpiteet. Itse siis olisin sitä mieltä, että yhteiskunta auki, lapset normielämään ilman rajotoienpiteitä ja ne jotka tietää olevana riskiryhmää eristäytyvät ja silloin niille akuuteille yllättäville kotona-tapauksille jäisi tilaa sairaalaan ja terveet ihmiset eläisivät normielämää. Aikuiset lähitöissä ja maskit ym turvatoimet jos tarpeen.

Vierailija
69/86 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko missään ehdotettu, että tiedossa olevat riskiryhmäläiset alkaisivat eristämään itsensä ja käyttämään ffp2/3-maskeja jatkuvasti ja tekisivät kotitestejä kun tarpeen jne turvatoienpiteet. Itse siis olisin sitä mieltä, että yhteiskunta auki, lapset normielämään ilman rajotoienpiteitä ja ne jotka tietää olevana riskiryhmää eristäytyvät ja silloin niille akuuteille yllättäville kotona-tapauksille jäisi tilaa sairaalaan ja terveet ihmiset eläisivät normielämää. Aikuiset lähitöissä ja maskit ym turvatoimet jos tarpeen.

Onko jossain ehdotettu että olet nat.. tulee tällainen parempi kansa ajattelu tästä mieleen 1930-luvulta.. Mitenköhän kauan riskiryhmien pitäisi eristäytyä.. miten vähän kuvittelet Suomessa olevan riskiryhmää..? Miksi kuvittelet että (oikea termi on perusterve, ei terve..) perusterveet eivät saisi vakavampaa tautimuotoa, ovat saaneet ja tulevat saamaan.. kyse on luvuista.     

Tartunnat tulee saada ensin alas ja siihen on pitkä matka, nyt ne tulevat lisääntymään kun koulut aukeavat!

Vierailija
70/86 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

etä kouluun mars. koko suomi kaatuu täl menol. 2 kotitestii viikos, oppilaiden altistumiset tuodaan kotiin ja ei saa tehdä töitä.

Vierailija
71/86 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kannatan etäkoulua.

Kunhan huolehditaan, että koulu sujuu mutkitta kaikilla myös kotoa käsin. Odotettaisiin, että tilanne rauhoittuu ja sitten takas

koulun penkille.

Turhaa siellä pelätään ja tartutetaan muita

Vierailija
72/86 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun henkilökubtaa kirjoitti:

Itsekin kannatan etäkoulua.

Kunhan huolehditaan, että koulu sujuu mutkitta kaikilla myös kotoa käsin. Odotettaisiin, että tilanne rauhoittuu ja sitten takas

koulun penkille.

Turhaa siellä pelätään ja tartutetaan muita

Voi olla kyllä todella suurella todennäköisyydellä, että ensiviikko on etänä. Koulussammekin todettu tänään ekana päivänä jo 12 tartuntaa.

Vierailija
73/86 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyistä rataa mennään vielä etäkouluun, karanteeneja ei enää ole vaikka olisit altistunut vakavasti, koronaa ei enää jäljitetä, joka johtaa siihen että lapset tulee tietämättään altistuneina kouluun.

Voisiko hallitus tehdä jotain sen eteen, ettei lasten tarvitsisi kärsiä kouluissa koronan leviämistä.

Vierailija
74/86 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatana missä vitussa se etäkoulu on menee hermot tämmöseen pelleilyyn ku se sika kiuru valittaa jostaki lasten oikeuksista

Vierailija
75/86 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lukiolainen jää huomenna kotiin. Ei todellakaan kiinnosta hankkia hänelle koronaa Helsingissä.

Vierailija
76/86 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonii ja eka lapsi jo kuollu

Vierailija
77/86 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaisaloite Etäkoulu HETI! on tehty. Kohta 100 allekirjoittajaa.

Vierailija
78/86 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansalaisaloite Etäkoulu HETI! on tehty. Kohta 100 allekirjoittajaa.

sais alkaa etäkoulu saman tien vaikkei pandemia tilanne alkaisikkaan kiihtymään

Vierailija
79/86 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus on mahdollisimman etäopetusvastainen, sille ei nyt voi mitään

Vierailija
80/86 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallinen koulunkäynti ei toteudu