Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Putsaatko oman parkkiruudun lumesta vai annatko kerääntyä?

Vierailija
06.01.2022 |

Ja nyt ei lasketa sitä että jätät putsaamatta jos tiedät että aura käy sen ottamassa. Miksi putsaat? Miksi et?

Asun isossa taloyhtiössä ja mukava seurata miten erilaisia tapoja ihmisillä on. Osa höylää ruutuaan niin että näkyy melkein asfaltti läpi talven ja osan auto pomppaa aina kun ajaa ruutuun tai ruudusta pois kun ruudussa on niin paljon putsaamatonta lunta kasaantuneena.

(Ymmärrän että kaikki ei voi terveydellisistä syistä putsata)

Kukin tyylillään, mutta miten itse teet? Itselläni on tapana joka lumisateen jälkeen ottaa kolalla ettei lunta kerry ja keväällä/nollakelillä ei sula pahaksi loskakasaksi. Putsaan myös siitä syystä että se helpottaa parkkeeraamista kun voi ajaa tasaisella.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En putsaa, nelivetoinen auto niin ei ole ainakaan vielä jäänyt kiinni parkkiruutun.

Vierailija
2/23 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulaa se siitä viimeistään kesällä joten ihan turhaa ruveta sitä putsaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiön parkkiruutu kuuluu taloyhtiön vastuulle,

Vierailija
4/23 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putsaan kyllä. Ihmetyttää ne jotka ei ikinä putsaa ja menevät koko talven nilkat lumessa autoonsa. Meillä ei talohuolto putsaa. No meitä on moneen junaan.

Vierailija
5/23 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaa hommaa.

Vierailija
6/23 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putsaan tietysti. Tasainen ja kolattu autopaikka on paljon helpompi käyttää, plus se sulaa nopeasti. Monella naapurilla on keväisin autopaikka vielä jäinen ja liukas, kun minulla on jo sula ja kuiva.

Vierailija
7/23 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä huoltoyhtiö ilmoitti, milloin ovat tulossa auraamaan koko pysäköintialueen. Siirsimme automme siksi ajaksi kadun varteen. Koko talven aikana riitti, kun muutaman kerran koko alue aurattiin. ei tarvinnut pomppia autolla kovettuneiden kasojen yli. Ilmoitus tuli ajoissa, jolloin pystyi varautumaan tähän.

Vierailija
8/23 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerrostaloasujana kyllä kolaa hankkisi parkkiruutua varten.

Vierailija
9/23 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä voi yrittää, mutta pakostakin tamppautuu lumi auton sivuille joka ei enää kolalla lähde ja auto on enempi vähempi kallellaan ruudussa.

Vierailija
10/23 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jorma tule kotio, se on naapurin parkkiruutu.

Vierailija
11/23 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Putsaan kyllä. Ihmetyttää ne jotka ei ikinä putsaa ja menevät koko talven nilkat lumessa autoonsa. Meillä ei talohuolto putsaa. No meitä on moneen junaan.

Ihmetyttää ne jotka kulkevat talvellakin nilkat paljaana. Kunnon kengät jalassa niin ei haittaa vaikka vähän joutuisikin lumessa kulkemaan.

Vierailija
12/23 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putsaan. En pidä valleista, jotka muuten kertyvät auton sivuille ja taakse. (Taas runsasluminen talvi Tampereella.) Taloyhtiöllä on lumilapio ja -kola.

Vierailija
13/23 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiöllä on yhteiskäyttöön hankitut kolat ja katuharjat.

Vierailija
14/23 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen putsattiin, joko mies tai minä. Nykyään on katospaikka ja on päätetty, että ei enää ikinä sellaista asuntoa, missä ei mukaan tule katospaikkaa tai tallia. 

Vierailija
15/23 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole meidän kerrostalossa kenenkään putsaavan. Se on huollon hommia. Siitähän (mm) huollolle maksetaan. Miksi pitäisi tehdä itse? 

Mulla ei ole enää autoa mutta en putsannut silloin kun oli eikä ollut ongelmia.

Vierailija
16/23 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole meidän kerrostalossa kenenkään putsaavan. Se on huollon hommia. Siitähän (mm) huollolle maksetaan. Miksi pitäisi tehdä itse? 

Millä huolto putsaa, jos auto seisoo parkissa?

Vierailija
17/23 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putsataan ja tarvittaessa laitetaan viereisenkin parkkiruudunkin haltija putsaamaan omansa. Kerran näin jo tehtiin, kun kaveri parkkeerasi valleja väistellen autonsa puolisen metriä meidän ruudun puolelle.

Vierailija
18/23 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso kerrostaloyhtiö. Missä on teidän lumikolat?

Vierailija
19/23 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä huolto putsaa, jos auto seisoo parkissa?

Meillä on parkkiruutu tyhjänä noin klo 7:30-17:00. Luulisi siinä taloyhtiön huollon ehtivän paikalle.

Vierailija
20/23 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiöllä on yhteiskäyttöön hankitut kolat ja katuharjat.

100 kpl?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi