Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saunalahden asiakas, tarkista laskusi!

Vierailija
27.04.2015 |

Saunalahti on muuttanut 1.4 alkaen kaikkiin (ainakin näihin vanhoihin) kännykkäliittymiin automaattisesti kuuluvan "alle euron päivät"-lisäpalvelun maksulliseksi. Eli laskuihin ilmestyy 1,99 euroa ylimääräistä kuukaudessa, ellei palvelua peruuta. Mielestäni tämä lisäpalvelu toimii jotenkin nurinkurisesti, maksat palvelusta jota et ole tilannut, ellet et tajua peruuttaa sitä.

Itselleni ei tullut asiasta mitään tiedotusta, käytössä on tekstarilasku eikä siinä mainittu asiasta mitään. Jälkikäteen huomasin, että oma-elisassa näkyvässä laskuerittelyssä oli helmikuun laskun yhteydessä viimeisellä sivulla maininta asiasta. Mielestäni tästä olisi pitänyt tulla ilmoitus joko tekstarilaskuni yhteydessä tai vaihtoehtoisesti tiedotus kotiin. Tai oikeastaan operaattorin olisi pitänyt lopettaa tämä ilmainen palvelu, ja tarjota asiakkaalle mahdollisuus tilata halutessaan maksullinen lisäpalvelu, jos hän sitä edes tarvitsee.  

Asiakaspalvelusta poistivat tämän turhaan veloitetun summan mutinoitta, taitavat itsekin tajuta olevansa aika heikoilla vesillä tällaisessa automaattisella lisäpalvelulla rahastamisessa.

Noh, olin muutenkin tympäntynyt Saunalahden spämmiliittymään, joten vaihdoin tf:n liittymään. Saman hintainen, ilman jokapäiväistä tekstarispämmäystä yhteistyöyrityksiltä. 

Kommentit (121)

Vierailija
81/121 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset tästä, olipa juuri nyt jäänyt puheluerittelykin tsekkaamatta... Pakkolisäpalvelu lopetettu!

Vierailija
82/121 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 21:02"]

Valitin asiasta Elisan chattipalvelussa ja lisäpalvelu on osaltani nyt peruttu. En muuten saanut hyvitystä laskulla olleesta 1.99e lisäpalvelusta. Turhautti mutta ajattelin sen silti olevan jokseenkin kohtuullista, koska minun olisi myös itse pitänyt tarkistaa helmikuussa laskuni laskuvirheiden varalta (yleensä tarkistankin, en muista olenko katsonut helmikuun laskua mutta ainakaan en huomannut silloin tuota mainintaa AEP-palvelusta). Mutta nyt poikaystäväni sanoi että hänelle oli chattipalvelussa hyvitetty mukisematta tässä laskussa ollut lisämaksu palvelun perumisen yhteydessä. Täytyy ottaa huomenna yhteys taas chattiin ja vaatia hyvitystä kun sen on näköjään kaikki muutkin saaneet. Huoh.

[/quote]

Vähän vain vihjaiset, että aika kohtuuton menettely ja että taidat vaihtaa liittymä niin eiköhän ne sen 1,99 euroa hyvitä. Ei ole iso summa, mutta periaatekysymys!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/121 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kiva lukea tällaisista hinnankorotuksista vauva.fi:n keskustelupalstalta... Mutta kiitos ap tiedosta, ei tullut mitään tiedotetta tännekään! 

Vierailija
84/121 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole saanut asiasta mitään tiedotetta, vasta tämän ketjun lukemisen myötä sain asiasta tietää. Kävin katsomassa omia tietojani saunalahden sivuilla, eikä mun huhtikuun laskuun oltu lisätty mitään palvelumaksuja. Palvelupaketissa lukee se mun liittymä, hinta 10e/kk, alle euron päivä -lisäpalvelu, hinta 0,00e.

Pitäisikö hinnan näkyä jo tuolla? Vai onko se jostain syystä mulle edelleen ilmainen?

Vierailija
85/121 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 08:00"]

Mä en ole saanut asiasta mitään tiedotetta, vasta tämän ketjun lukemisen myötä sain asiasta tietää. Kävin katsomassa omia tietojani saunalahden sivuilla, eikä mun huhtikuun laskuun oltu lisätty mitään palvelumaksuja. Palvelupaketissa lukee se mun liittymä, hinta 10e/kk, alle euron päivä -lisäpalvelu, hinta 0,00e.

Pitäisikö hinnan näkyä jo tuolla? Vai onko se jostain syystä mulle edelleen ilmainen?

[/quote]

Ehkä se on muutettu maksulliseksi vaan näissä vanhemmissa halvoissa liittymissä? Mulla oli lisätty, käytössä Norppa+ liittymä (kk-maksu 2,66 e, poistunut jo myynnistä), poikakaverin uudempaan liittymätyyppiin ei oltu lisätty mitään maksua.

Vierailija
86/121 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunalahden tiedotus siirtynyt av-palstalle... Ihan kuin niillä olisi liikaa asiakkaita ja yrittäisivät ehdoin tahdoin päästä osasta eroon!

Vierailija
87/121 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että monilla operaattoreilla lasku alkaa pikku hiljaa nousta ajan kuluessa, vaikka olisi ottanut kiinteähintaisen "edullisen" liittymän. Siis summa kasvaa joka kuukausi, aina sinne tulee enemmän ja enemmän jotain ekstraa, vaikka itse käyttäisi liittymää samalla tavalla koko ajan. Luottavatko siihen, ettei asiakas jaksa tutkia niin tarkkaan eikä muista kaikkia puheluitaan.

Vaihdoin Saunalahdelta pois, kun puhelinlasku alkoi olla jatkuvasti yli 100 e / kk. Nyt DNA:n laskuissa on nähtävissä sama kehitys: liittymätarjous 24,90 e / kk ("toistaiseksi"), lasku nyt yli 40 e / kk, vaikka alussa oli juuri sen 24,90.

Vierailija
88/121 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 08:04"]

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 08:00"]

[/quote]

Ehkä se on muutettu maksulliseksi vaan näissä vanhemmissa halvoissa liittymissä? Mulla oli lisätty, käytössä Norppa+ liittymä (kk-maksu 2,66 e, poistunut jo myynnistä), poikakaverin uudempaan liittymätyyppiin ei oltu lisätty mitään maksua.

[/quote]

Vanhoja uskollisia asiakkaita kyykytetään!

Vierailija
89/121 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tiedosta! Puhelinlaskut ovat meillä olleet niin pieniä, ettei päivässä ikinä toi 1e ylittyisi joten ihan turha palvelu meille. Neljästä liittymästä tekee kuitenkin melkein satasen vuodessa ylimäärästä.

Vierailija
90/121 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme pihistelijöitä täällä! 1,99 euroa kuussa ei luulisi tuntuvan kenellekään missään. Toi alle euron päivät-palveluhan on aika hyvä, maksaa n. 7 senttiä päivässä. Voi puhua vaikka 24 h putkeen tai lähettää parituhatta tekstaria päivän aikana ja maksaa vaan sen euron. Aika köyhää porukkaa av:lla on kun pitää vetää herneet nenään tällasesta!

Vierailija
91/121 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 09:10"]

Ihme pihistelijöitä täällä! 1,99 euroa kuussa ei luulisi tuntuvan kenellekään missään. Toi alle euron päivät-palveluhan on aika hyvä, maksaa n. 7 senttiä päivässä. Voi puhua vaikka 24 h putkeen tai lähettää parituhatta tekstaria päivän aikana ja maksaa vaan sen euron. Aika köyhää porukkaa av:lla on kun pitää vetää herneet nenään tällasesta!

[/quote]

No itsehän olen tosiaan varsin köyhä. Olen kuitenkin tyytyväinen elämääni, koska osaan käyttää rahaa säästeliäästi. Soitan puheluja vain erittäin harvoin ja minulle sopii parhaiten liittymä, jossa ei ole kuukausimaksua, jolloin voin omalla käytökselläni parhaiten vaikuttaa siihen, tuleeko minulle pieni lasku vai ei laskua ollenkaan. Se pienikin kuukausimaksu on tuloihini nähden paljon rahaa, kun se tulee joka kuukausi!

Kaikki ketjun kirjoittajat tuskin ovat köyhiä, mutta ei varakkaampaakaan ihmistä saisi huijata maksamaan pieniäkään ylimääräisiä maksuja tällä tavalla. Kyse on periaatteesta ja luottamuksesta.

Kiitos ketjun avaajalle, täytyypä käydä tarkistamassa onko minunkin liittymääni lisätty jotain maksuja tietämättäni.

Vierailija
92/121 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei avaa mobiilkssa sitä laskua oma.elisassa. Eikä ole muuta konettä käytössä. Ilmoittaa jotain "sinulla ei lle oikeutta tarkastella tätä sivua"..

Vierailija
93/121 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 09:17"]

Mulla ei avaa mobiilkssa sitä laskua oma.elisassa. Eikä ole muuta konettä käytössä. Ilmoittaa jotain "sinulla ei lle oikeutta tarkastella tätä sivua"..

[/quote]

Kokeile mobiili omaelisa-sovellusta, toimii androidilla, windows phonella ja iOS:lla

Vierailija
94/121 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 09:15"]

[/quote]

No itsehän olen tosiaan varsin köyhä. Olen kuitenkin tyytyväinen elämääni, koska osaan käyttää rahaa säästeliäästi. Soitan puheluja vain erittäin harvoin ja minulle sopii parhaiten liittymä, jossa ei ole kuukausimaksua, jolloin voin omalla käytökselläni parhaiten vaikuttaa siihen, tuleeko minulle pieni lasku vai ei laskua ollenkaan. Se pienikin kuukausimaksu on tuloihini nähden paljon rahaa, kun se tulee joka kuukausi!

Kaikki ketjun kirjoittajat tuskin ovat köyhiä, mutta ei varakkaampaakaan ihmistä saisi huijata maksamaan pieniäkään ylimääräisiä maksuja tällä tavalla. Kyse on periaatteesta ja luottamuksesta.

Kiitos ketjun avaajalle, täytyypä käydä tarkistamassa onko minunkin liittymääni lisätty jotain maksuja tietämättäni.

[/quote]

Eihän toi ole mitään huijaamista, jos siitä on ollut laskun yhteydessä tiedote. Opetelkaa vaan ihmiset käymään ne laskunne läpi niin ei tarvii tulla tänne itkemään että ootte missanneet jonkun tiedotteen!

Vierailija
95/121 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minulla ei tule joka kuukausi soitettua yhtään puhelua, minulla on silti kaksi liittymää käytössä. Molemmista maksan nyt siis hirveät perusmaksut. Kelleköhän mä alkaisin niitä maratonpuheluita soitella ja viestejä laittaa? Ja miksi, kun suurimman osan yhteydenpidosta voi hoitaa netissä nykyisin.

Vierailija
96/121 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Toden totta, siellähän oli sekä kuukausimaksu (liittymäni piti olla kuukausimaksuton) että lisäpalvelun kuukausimaksu (lisäpalvelu, jota en ole tilannut). Hävytöntä!

Asiakaspalvelu poisti sen lisäpalvelun kuukausimaksun, mutta ei voinut liittymän kuukausimaksua poistaa, koska heillä ei kuulemma kuukausimaksutonta liittymää ole. Minulta on alettu siis laskuttaa noita kuukausimaksuja jo aiemmin, en vain ole tarkastanut laskujani kun olen luottanut siihen, että se pitää mikä on aikanaan sovittu. Harmittaa, että en näköjään voi operaattoriin luottaa. Asiakaspalvelija yritti ohjata keskustelua liittymän hinnan edullisuuteen, mutta kun pääasia tässä ei ole se hinta sinänsä, vaan se toimintatapa että liittymän maksullisuutta muutetaan minulta suostumusta kysymättä!

Vierailija
97/121 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 09:29"]

Eihän toi ole mitään huijaamista, jos siitä on ollut laskun yhteydessä tiedote. Opetelkaa vaan ihmiset käymään ne laskunne läpi niin ei tarvii tulla tänne itkemään että ootte missanneet jonkun tiedotteen!

[/quote]

On se vähintäänkin epämiellyttävää palvelua. Minulla on elämässäni muuta sisältöä kuin kaiken maailman laskujen säntillinen läpikäynti. Haluan operaattorin, jonka palveluun voin luottaa ilman kuukausittaista kyttäämistä ja valvontaa. Luottamuksessa perusasia on, että tehtyä sopimusta ei muutella yksipuolisesti ilman, että toinenkin sopijapuoli antaa siihen eksplisiittisen suostumuksensa. Tällainen "vaikeneminen on myöntymisen merkki" -touhu ei luottamusta rakenna.

Vierailija
98/121 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 09:36"]

[/quote]

Toden totta, siellähän oli sekä kuukausimaksu (liittymäni piti olla kuukausimaksuton) että lisäpalvelun kuukausimaksu (lisäpalvelu, jota en ole tilannut). Hävytöntä!

Asiakaspalvelu poisti sen lisäpalvelun kuukausimaksun, mutta ei voinut liittymän kuukausimaksua poistaa, koska heillä ei kuulemma kuukausimaksutonta liittymää ole. Minulta on alettu siis laskuttaa noita kuukausimaksuja jo aiemmin, en vain ole tarkastanut laskujani kun olen luottanut siihen, että se pitää mikä on aikanaan sovittu. Harmittaa, että en näköjään voi operaattoriin luottaa. Asiakaspalvelija yritti ohjata keskustelua liittymän hinnan edullisuuteen, mutta kun pääasia tässä ei ole se hinta sinänsä, vaan se toimintatapa että liittymän maksullisuutta muutetaan minulta suostumusta kysymättä!

[/quote]

Kysy kuluttajansuojeluvirastosta, että onko toi ihan laillistakaan?

Vierailija
99/121 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 10:50"]Kiitos tiedosta. Kävinpä katsomassa ja niinpähän vain maksan liittymistäni jo toista kymppiä vaikken juuri käytä. Taitaa todellakin olla aika vaihtaa operaattoria, on saunalahdella kyllä ollut outoja palvelupuheluitakin läheisellä laskussa, eikä mitään voi tehdä, maksettava on.
[/quote]

Sama se on kaikilla operaattorilla, ei se vaihtamalla parane. Tuo iso ruotsalaisten etupäässä omistama operaattori on kylläkin pahin.

Itse olen Saunalahden/Elisan asiakas kahdesta syystä. Paras verkko alueilla joissa etupäässä liikun. Ja ennen kaikkea siksi, että voitot ja verot jää Suomeen, siltä osin kun eivät piilota veroparatiiseihin.

Juuri taisi MOT tutkia, että kaikkien operaattoreiden maksut olivat kartellimaisen yhtenevät. Saman havainnon olen tehnyt itsekin eri operaattoreiden liittymä hintoja vertaillessaan. Kaikki pelaavat määräaikaisilla tarjouksilla, joiden päätyttyä "normaali" hinta astuu voimaan, ellei kuluttaja muista erikseen päättää tilausta. Ihmisten huono muisti ja laiskuus tehdä uusi sopimus määräaikaisen tarjouksen päätyttyä on merkittävä osa operaattoreiden bisnes strategiaa.

Vierailija
100/121 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 09:42"]

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 09:29"]

[/quote]

On se vähintäänkin epämiellyttävää palvelua. Minulla on elämässäni muuta sisältöä kuin kaiken maailman laskujen säntillinen läpikäynti. Haluan operaattorin, jonka palveluun voin luottaa ilman kuukausittaista kyttäämistä ja valvontaa. Luottamuksessa perusasia on, että tehtyä sopimusta ei muutella yksipuolisesti ilman, että toinenkin sopijapuoli antaa siihen eksplisiittisen suostumuksensa. Tällainen "vaikeneminen on myöntymisen merkki" -touhu ei luottamusta rakenna.

[/quote]

Av:lla ehdit kuitenkin viettämään aikaa... Itse kyllä katon laskut aina nopeasti läpi, ettei mitään turhia ole veloitettu. Eipähän tule mitään ikäviä yllätyksiä.