viimeisillään raskaana, mies heitti pihalle
Noniin tähän on nyt tultu. Itse olen viimeisillään raskaana ja mies on löytänyt toisen naisen ja käski minun "painua vittuun". Tänään. Nyt heti. Mulla on tilillä 200 euroa rahaa ja arvoton auto, sen lisäksibei mitään muuta omaisuutta. Lisäksi on koira, mikä tarkoittaa sitä etten voi mennä vanhemmillenikaan evakkoon. Ystäviä mulla ei ole. Mitä h*lvettiä minä nyt teen? Mies pääsee 16 töistä ja siihen mennessä on pitänyt lähteä. Oon ihan rikkipoikki raskaudesta muutenkin ja nyt tämä...
Kommentit (454)
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 11:25"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 11:19"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 11:12"]
Siis ihan oikeastiko te olisitte valmiita antamaan lapsenne ja eläimenne tuntemattomille ihmisille hoitoon päiviksi??
[/quote]
Ihan oikeastiko olisitte valmiita muuttamaan juuri tavatun miehen nurkkiin, laittamaan omat rahanne hänen talonsa remontteihin, tekemään heti lapsen ja laittamatta säästöön penniäkään? Siis luottamaan tuntemattomaan mieheen tuolla tavalla.
[/quote]
Ei se, että luottaa mieheen tarkoita, että jättäisi koiransa ja lapsensa tuntemattomille.
[/quote]
Kuka lapsen jättämisestä on puhunut? Tekosyy, ettet uskaltaisi koiraa jättää. Trolli mikä trolli. Avauksen tyyli tosin on niin tuttu tältä palstalta, ettei sinusta ole epäilystä.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 11:25"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 11:19"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 11:12"]
Siis ihan oikeastiko te olisitte valmiita antamaan lapsenne ja eläimenne tuntemattomille ihmisille hoitoon päiviksi??
[/quote]
Ihan oikeastiko olisitte valmiita muuttamaan juuri tavatun miehen nurkkiin, laittamaan omat rahanne hänen talonsa remontteihin, tekemään heti lapsen ja laittamatta säästöön penniäkään? Siis luottamaan tuntemattomaan mieheen tuolla tavalla.
[/quote]
Ei se, että luottaa mieheen tarkoita, että jättäisi koiransa ja lapsensa tuntemattomille.
[/quote]
Mutta tekee kuitenkin lapsen miehelle, jota ei tuntenut lainkaan.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 11:30"]
No asian voi niinkin sanoa. Olen varmaan naivi, kun kuvittelin voivani toiseen ihmiseen luottaa. Raha ei ole koskaan ollut mulle isossa roolissa ja aina on pärjätty hyvinkin. Mies sai asian esitettyä niin hyvin, että koin turvalliseksi jäädä "kotirouvaksi". En jaksa millään uskoa, että hänkään sitä tarkoituksella teki, ettei mulla olisi varaa elää. Kovan kolauksen koki luottamus ihmisiin yleensä. Ollaan tähän asti pärjätty ja "eletty herroiksi" nyt oli edessä ainut ns. varaton kuukausi kun äippärahat alkaa pyörimään vasta kesäkuussa.
[/quote]
Miten on mahdollista ettet ole 2 vuodessa saanut säästöön yhtään? Olethan käynyt töissä ja asunut ILMAISEKSI. Monilla menee puolet tuloista tai vähintään kolmasosa asumiseen. Eikö edes plussattuasi tullut mieleen panostaa lapsen tulevaisuuten sen verran, että olisit sivuun laittanut kun ei kerran rahasta ollut pulaa?
Mun mielestä ei voi sanoa ettenkö olisi miestä tuntenut lainkaan. Meillä kuitenkin vuosien menneisyys ja parisuhteessa ollaan oltu se 3 vuotta. Toisaalta voi sanoa, etten häntä tuntenut ollenkaan,koska luotin enkä uskonut hänen pystyvän tämmöistä tekemään. Trollihuutelijoiden kannattaa mennä huutelemaan vaikka äityleihin. Onneksi teilläkin on vielä jonkinnäköinen usko ihmisiin olemassa, jos luulette ettei tällaista tapahdu.
Kuinka monta kertaa tällainen otsikko on ollut tällä palstalla? Entä onko tarina ollut ennenkin sama?
Todellisessa tilanteessa pyydetään mieheltä häätö kirjallisena, sen jälkeen mennään kunnan asuntotoimistoon tekemään asuntohakemus, jonka liitteeksi häätöilmoitus ja raskaustodistus. Toivottasti koirallekin löytyy paikka.
Olen ollut tämän vuoden, eli yhteensä 4 kk työttömänä kotona. Enkä myöskään ole asunut ilmaiseksi tätä koko aikaa. Ainoastaan tämän vuoden. Sekä ruokaan on mennyt meillä viikossa reilu 100 euroa. Remonttikaan ei ole ollut mitään sisustusremonttia.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 10:23"]
Ja sitten moni avoliitossa asuva on sitä mieltä, että ei se i siinä liiton nimessä muuta yhtään mitään... Jos tämäkin liitto olisi avioliitto, ei AP olisi jäämässä tyhjän päälle loppujen lopuksi.
Ja 22:n kommenttiin vastaus: avioliitossa on nyt paljon muutakin pelissä kuin jumalan siunaus. Ensisijaisesti se on kyllä taloudellinen sitoumus.
[/quote]
juuri näin,myös minulla tuli heti mieleen,miten turvaton tuo avoliitto muoto on,ap:n tapaus on erittäin varoittava esimerkki,itse en ikinä ole asunu avoliitossa enkä tulisi asumaan.seurustelimme mieheni kanssa vuoden ennen avioitumista,yhteen muutimme vasta vihkimisen jälkeen.avioliittoa takana 12 vuotta.
Jos pyydän häneltä häädön kirjallisena, vaikuttaako se tulevaisuuden vuokra-asuntojen etsimiseen? Jääkö siitä siis merkintää jonnekin? Tämmöisestä en ole kuullutkaan.
Että mua raivostuttaa tällaiset ihmiset, jotka tulee vain kommentoimaan, että oma on syys kun et oo huolehtinut ehkäisystä ja huolehtinut raha-asioista. Kyllä kaikki tekee joskus elämässään virheratkaisuja ja yllättäviä tilanteita sattuu. Ap ei todellakaan tarvitse tommoisia kommentteja tässä tilanteessa, hätä on muutenkin tarpeeksi suuri. Hienoa, että jotkut pystyvät ja ovat konkreettisesti valmiita auttamaan.
Äh, aloittaja ei ole puheena olevaa tilannetta nähnytkään, kirjoituksesta puuttuu kaikki normaalit reaktiot mitä tuollainen aiheuttaisi, itsesyytöksistä jotka olis niin kovia, ettei edes KEHTAISI kirjoittaa tilanteestaan palstalle alkaen. Ja häpeästä. Onhan se nyt ehkä maailman häpeällisin tilanne, että on niin kurja ja kelvoton, että mies HEITTÄÄ pihalle ilman, että sulla on asiaan vastaansanomista viimeisillään raskaana olevan naisen.
Ei sellaisia miehiä ole sellaisilla naisilla, joka ap vaikuttaa olevan. Jos ja kun sellainen mies on, nainen ei ekana av:llä rauhassa pohdi että voi voi kun nyt on näin... Eikä ole ottamatta apua vastaan, jos nyt häpeältään kwhtaisi asiaa anonakaan täällä tunnustaa. Ei kukaan oikeasti voi vajota noin alas ja samalla olla niin hyvä itsetuntoinen, että täällä suorastaan iloisesti kirjoittelee vailla huolen häivää kuin ehkä koirasta...
Repesin niin tuolle yhdelle kommentoijalle, koka oli boldannut sen itkun: "Ei nyt oikein auta tämäkään." Niinpä! Siis tekemään rutinasta aidon oloista :D
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 11:36"]
Olen ollut tämän vuoden, eli yhteensä 4 kk työttömänä kotona. Enkä myöskään ole asunut ilmaiseksi tätä koko aikaa. Ainoastaan tämän vuoden. Sekä ruokaan on mennyt meillä viikossa reilu 100 euroa. Remonttikaan ei ole ollut mitään sisustusremonttia.
[/quote]
Ruokaan ja miehen asunnon remontointiin oli sitten tärkeämpi laittaa kaikki rahat. Eikö yhtään kertaa käynyt mielessä plussattuasi, että vähän voisi säästää tilille rahaa? Edes tonnin verran?
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 11:33"]Mun mielestä ei voi sanoa ettenkö olisi miestä tuntenut lainkaan. Meillä kuitenkin vuosien menneisyys ja parisuhteessa ollaan oltu se 3 vuotta. Toisaalta voi sanoa, etten häntä tuntenut ollenkaan,koska luotin enkä uskonut hänen pystyvän tämmöistä tekemään. Trollihuutelijoiden kannattaa mennä huutelemaan vaikka äityleihin. Onneksi teilläkin on vielä jonkinnäköinen usko ihmisiin olemassa, jos luulette ettei tällaista tapahdu.
[/quote]
Koska alat pakata ja hoitaa asioita?
Sitkeästi vaan yrittää tuttu trollimme pitää provoaan hengissä.
Ja jos ap ei olisi trolli, olisi vielä niin shokissa, että miehen käytöksen taivastelu olisi pääroolissa, ei mikään koira tai teinkö remonttia vai en. Mutta siitä on vaikea lähteä kirjoittamaan mitään, ettei paljastu, ettei tilannetta ole, jos kerran aiemminkin on kusahtanut siitä, ettei koiran tilanne sitten tarvinnutkaan tukea kun hoitajia alkoi tarjoutua... :)
Sekin on varma merkki provosta, ettei vastaa itse mitään näihin perusteltuihin provoepäilyihin, katsokaas vaan ;)
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 11:38"]
Että mua raivostuttaa tällaiset ihmiset, jotka tulee vain kommentoimaan, että oma on syys kun et oo huolehtinut ehkäisystä ja huolehtinut raha-asioista. Kyllä kaikki tekee joskus elämässään virheratkaisuja ja yllättäviä tilanteita sattuu. Ap ei todellakaan tarvitse tommoisia kommentteja tässä tilanteessa, hätä on muutenkin tarpeeksi suuri. Hienoa, että jotkut pystyvät ja ovat konkreettisesti valmiita auttamaan.
[/quote]
Tehkää niitä virhevalintoja, mutta älkää hemmetti soikoon sotkeko niihin viattomia ja syntymättömiä lapsia! Ei oikeasti voi olla liikaa vaadittu aikuiselta ihmiseltä säästää sivuun edes takuuvuokran verran rahaa. Sitä kutsutaan aikuisuudeksi ja vastuullisuudeksi.
Missä tällaisia ihmisiä kasvaa? Eikö teille kaikille ole lapsuudenkodeissa opetettu, että jonkinlainen alkeellinen puskuri pitää olla.
Ap:lla oli vielä loistotilaisuus säästää sellainen. Hän on asunut ilman vuokran- tai lainanmaksua vuoden ajan ja käynyt siitä töissä 9kk! Jos tätä keskustelua nyt lukee joku, jolle omat vanhemmat eivät ole alkeellisimpia asioita opettaneet, niin oppikoon nyt. Pieni puskuri pitää jokaisella olla tilillä. Oli se sitten takuuvuokraa, rikkinäistä pesukonetta tai mitä vaan ennalta arvaamatonta katastrofia varten!
Eikö se mies tule kohta töistä? tee muutto ja tule sitten jatkamaan kirjoittelua vasta.
Sulla on asumisoikeus siihen kämppään. Sua ei voi häätää noin pois.
https://www.op.fi/op?cid=151509607&srcpl=4
Jos olet asunut osoitteessa yhtäjaksoisesti, sua ei voi heittää kadulle. Älä suostu tuohon.
Ensimmäisenä mitä teet, niin soita sossuille ja varaa aika. Sitten ilmoitat vanhemmillesi kuinka kävi, sekä myös miehen vanhemmille. Sitten ilmoita miehelle että jos ei halua osallistua takuuvuokraasi, niin antaa sinun asua siinä asunnossa kunnes saat itse asunnon. Ei noin tehdä.
Ap:lla on hemmetisti asioita selvitettävänä ja hoidettavana ja täällä inistään, kun hän ei minuutissa vastaa jokaiseen kysymykseen, joita trolliksi epäilevät keksivät kysyä...
Ap, voimia sinulle! Toivottavasti asiat selviävät parhain päin. Sinne sosiaalitoimistoon nyt ainakin ole yhteydessä, hyvällä tuurilla he voivat antaa tosi nopeasti asunnon kriisitilanteen perusteella. Ymmärrän, että soitteleminen on vaikeaa, jos itkettää koko ajan, mutta yritä soittaa vaikka itkettäisikin. Tai mene paikan päälle sosiaalitoimistoon kysymään apua.
Luulette, että ihmisellä on niin hyvä itsetunto, että jos tämä olisi totta, ei kokisi tarpeelliseksi moittia miestä ja selittää syitä miksi epäilee miehen olevan näin julma. Häpeää ei tarvitsis tuntea, mutta harva samalla ei sitten jyräisi syyllistä osapuolta, jos itse ei ole syyllinen, eikä siis häpeä.
Ja jos taas tietäisi olevansa syyllinen, häpeäisi niin ettei kuvittelisikaan, että täällä tuetaan. Koska ei ne miehetkään nyt IHAN HEVILLÄ vaimoaan viimeisillään kotoa ulos heitä! Ellei ole niin reppana mies, että ap voisi aivan hyvin sanella mitä nyt tapahtuu.
No asian voi niinkin sanoa. Olen varmaan naivi, kun kuvittelin voivani toiseen ihmiseen luottaa. Raha ei ole koskaan ollut mulle isossa roolissa ja aina on pärjätty hyvinkin. Mies sai asian esitettyä niin hyvin, että koin turvalliseksi jäädä "kotirouvaksi". En jaksa millään uskoa, että hänkään sitä tarkoituksella teki, ettei mulla olisi varaa elää. Kovan kolauksen koki luottamus ihmisiin yleensä. Ollaan tähän asti pärjätty ja "eletty herroiksi" nyt oli edessä ainut ns. varaton kuukausi kun äippärahat alkaa pyörimään vasta kesäkuussa.