Moni yli 50 + korkeasti koulutettu ei pääse edes työvoimatoimiston koulutuksiin. Eli he ovat myös huonossa asemassa. Töihin ei oteta eikä k...
Jotenkin omituista. Tuttu haki välinehuoltajan koulutukseen mutta ei päässyt kun on korkeasti koulutettu.
Töihin ei kelpaa ja koulutukseen ei pääse.
Tarjotaan jotain tsemppikoulutusta!
Kommentit (338)
Nykyään ei pääse edes amistason 50+ työtönkään. Nuoria on niin paljon työttömänä ettei kannata niitä leikattuja resursseja kohdistaa sellaisiin, joita työnantajat ei halua työpaikoille pyörimään muiden jalkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut näitä työttömien työkkärikokemuksia aika ihmeissäni. Olen nelikymppinen nainen ja jäin työttömäksi viime kesänä. Muutaman kuukauden olin kotona, kunnes silmääni sattui työvoimakoulutus, jossa sai suorittaa toisen asteen tutkinnon minua kiinnostavalta alalta. Ongelmana oli se, että minulla on saman alan amk-tutkinto (jonka töitä en ollut koskaan tehnyt), joten olin varma, etten voi päästä koulutukseen. Hain kuitenkin ja perustelin hakemuksessani, että saisin päivitettyä vanhaa koulutustani ja samalla hankittua työkokemusta, koska työvoimakoulutukseen kuuluu työssäoppimisjakso. Ja pääsin koulutukseen. Rahoituksena minulla on ansiosidonnainen, johon vielä koulutuksen ajalta saan korotusosan ja päivärahan.
Pointtina siis se, että olen saanut tosi hyvää ja asiantuntevaa palvelua työkkäristä. Toki itse saa olla aktiivinen ja asioita joutuu selvittelemään ja kyselemään, m
Tässä painaa myös ikä. Sä olet 4-kymppinen. Mä en päässyt yli 5-kymppisenä enää mihinkään. En itse hakien eikä Työkkäriä kiinnostanut auttaa. Pk-seutu. Liikaa työttömiä.
Päättäjiä ei kiinnosta mikään toimi jolla voitaisiin saada yritykset työllistämään vanhempaa väkeä. Ei ikä tarkoita sitä että on työkyvytön.
Aiemmin puhuttiin syrjäytyvistä nuorista. Nyt syrjääntyneiden nuorten joukkoon saatiin me +50 vuotiaat syrjäytetyt. No, kyllähän minulla harrastuksia on, joten sama tässä on olla loppuaika vaikka työttömänä, kerran töihin en enää kelpaa. Tehtaillaan ne pakolliset työhakemukset ja pidetään loppuaika vapaata. Ja voihan sitä välilä käydä heittämässä vähän taxfree keikkaa niin saa leivän päälle jotain.
OrpoPurran hallitus on epäonnistunut. Se on nyt todettava.
Vierailija kirjoitti:
OrpoPurran hallitus on epäonnistunut. Se on nyt todettava.
Vastuuministeri on mr mätisäkki, kampaviinereiden kuningas, Arto Satonen, joka palkitaan tästä loistoduunista persuloidien ja kokkareiden toimesta Kelan pääjohtajan pestillä, jossa se tienaa 25000€ kuussa plus luontaisedut. Mutta ei juuri nyt vaalien alla. Ensi viikolla vasta.
Mutta Suomessahan ei ole korruptiota,eihän.
Oikein odotan tulevia yt-neuvotteluja. Potkut tulee todennäköisesti ja sen jälkeen on turha kuvitella uusia töitä. Ihanaa lopettaa työt 51-vuotiaana!