Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moni yli 50 + korkeasti koulutettu ei pääse edes työvoimatoimiston koulutuksiin. Eli he ovat myös huonossa asemassa. Töihin ei oteta eikä k...

Vierailija
06.01.2022 |

Jotenkin omituista. Tuttu haki välinehuoltajan koulutukseen mutta ei päässyt kun on korkeasti koulutettu.

Töihin ei kelpaa ja koulutukseen ei pääse.

Tarjotaan jotain tsemppikoulutusta!

Kommentit (338)

Vierailija
1/338 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Oli tarjottu 3 päivän tsemppikoulutusta. Jossa pääsee verkostoitumaan korkeasti koulutettujen työttömien kanssa…

Jotenkin ala-arvoista.

Vierailija
2/338 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa ylpeästi työttömiä.

Jos töitä hakee eikä pääse niin vika ei ole hakijassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/338 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitettaisiinko kuntouttavaan työtoimintaan kierrätyskeskuksessa?

On varmaan elämänhallintaongelmaa, kun on koulutusta, mutta ei työtä.

Jokin voimaannuttava kurssi, jossa ollaan pikku poneja ja heitetään peppua hopsis hopsis hei!

Vierailija
4/338 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Oli tarjottu 3 päivän tsemppikoulutusta. Jossa pääsee verkostoitumaan korkeasti koulutettujen työttömien kanssa…

Jotenkin ala-arvoista.

Voi j...a lauta.

Okei, tuli heti mieleen pahennus eli tuo sama pelleily kestää esim. 3 kuukautta jonka aikana istutaan päivät jonkun koulutuskeskuksen tietokoneluokassa ja harjoitellaan työhakemusten kirjoittamista jonkun leipääntyneen opiskelijan "ohjaamana".

Vierailija
5/338 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuu typerää toimintaa. Jos sattuu olemaan alalla, jossa avoimia työpaikkoja ei ole, niin eipä sillä ole väliä onko korkeasti koulutettu vai ei.

Vierailija
6/338 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut näitä työttömien työkkärikokemuksia aika ihmeissäni. Olen nelikymppinen nainen ja jäin työttömäksi viime kesänä. Muutaman kuukauden olin kotona, kunnes silmääni sattui työvoimakoulutus, jossa sai suorittaa toisen asteen tutkinnon minua kiinnostavalta alalta. Ongelmana oli se, että minulla on saman alan amk-tutkinto (jonka töitä en ollut koskaan tehnyt), joten olin varma, etten voi päästä koulutukseen. Hain kuitenkin ja perustelin hakemuksessani, että saisin päivitettyä vanhaa koulutustani ja samalla hankittua työkokemusta, koska työvoimakoulutukseen kuuluu työssäoppimisjakso. Ja pääsin koulutukseen. Rahoituksena minulla on ansiosidonnainen, johon vielä koulutuksen ajalta saan korotusosan ja päivärahan.

Pointtina siis se, että olen saanut tosi hyvää ja asiantuntevaa palvelua työkkäristä. Toki itse saa olla aktiivinen ja asioita joutuu selvittelemään ja kyselemään, mutta aika hyvin on työttömien asiat Suomessa.

Vierailija
7/338 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeakoulutettuja halutaan  mielellään näihiin rahastusvalmennuksiin ynnä muuhun paskaan, mikä ei hyödytä muuta kuin niitä huijar....ööh kouluttajia, jotka niillä rahastavat. Ei näihin ikinä, ne ei hyödytä mitään! 

Vierailija
8/338 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut näitä työttömien työkkärikokemuksia aika ihmeissäni. Olen nelikymppinen nainen ja jäin työttömäksi viime kesänä. Muutaman kuukauden olin kotona, kunnes silmääni sattui työvoimakoulutus, jossa sai suorittaa toisen asteen tutkinnon minua kiinnostavalta alalta. Ongelmana oli se, että minulla on saman alan amk-tutkinto (jonka töitä en ollut koskaan tehnyt), joten olin varma, etten voi päästä koulutukseen. Hain kuitenkin ja perustelin hakemuksessani, että saisin päivitettyä vanhaa koulutustani ja samalla hankittua työkokemusta, koska työvoimakoulutukseen kuuluu työssäoppimisjakso. Ja pääsin koulutukseen. Rahoituksena minulla on ansiosidonnainen, johon vielä koulutuksen ajalta saan korotusosan ja päivärahan.

Pointtina siis se, että olen saanut tosi hyvää ja asiantuntevaa palvelua työkkäristä. Toki itse saa olla aktiivinen ja asioita joutuu selvittelemään ja kyselemään, mutta aika hyvin on työttömien asiat Suomessa.

Tämä on täysin kaupunkikohtaista. Yleensä pienissä kaupungeissa homma toimii paremmin kuin isoissa. Paljon on kiinni myös siitä, millainen virkailija sattuu kohdalle. Virkalija voi itsekin olla työllistetty, joka vihaa sitä neuvojan työtä. 

Vierailija
9/338 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en päässyt alle viisikymppisenäkään niihin oikeisiin, ammattiin johtaviin työkkärin koulutuksiin. Syynä juurikin kuulemma se, että olen korkeasti koulutettu. Enää en edes yritä, olen 55.

30-vuotias poikani haki juuri kolmatta kertaa tietyn alan rekrykoulutukseen. Hylky tuli taas, perusteena se ettei vaikuta motivoituneelta. Montako kertaa pitää hakea, jotta vaikuttaa???

Vierailija
10/338 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minunkaan mielestäni ole mitään järkeä korkeasti koulutettua kouluttaa uudelleen matalamman koulutustason ammattiin.

Kyllä se työelämään pääsy pitää toteutua korkeastikoulutetun lähtökohdista. Jotainhan siinä on tietysti viallakin, kun korkeakoulutetut eivät työllisty. Tähän epäkohtaan pitäisi löytää ratkaisu.

Ratkaisu ei ole se, että viedään koulutuspaikka esimerkiksi siltä, jolla ei ole koulutusta ensinkään.

Ihan oikein, että niitä koulutuspaikkoja ei jaella korkeasti koulutetuille.

Vierailija
11/338 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa iässä pitäisi olla sen verran säästöjä, ettei enää niin kirpaise jäädä työttömäksi.

Haha, siitä työmarkkinatuestako pitäisi säästää?

Vierailija
12/338 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minunkaan mielestäni ole mitään järkeä korkeasti koulutettua kouluttaa uudelleen matalamman koulutustason ammattiin.

Kyllä se työelämään pääsy pitää toteutua korkeastikoulutetun lähtökohdista. Jotainhan siinä on tietysti viallakin, kun korkeakoulutetut eivät työllisty. Tähän epäkohtaan pitäisi löytää ratkaisu.

Ratkaisu ei ole se, että viedään koulutuspaikka esimerkiksi siltä, jolla ei ole koulutusta ensinkään.

Ai sinusta on ihan oikein, että jos on koulutus alalle joka ei työllistä, niin saa pysyäkin työttömänä?

Vierailija
13/338 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä noihin pääse muut kuin pitkäaikaistyöttömät.

Vierailija
14/338 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtuu typerää toimintaa. Jos sattuu olemaan alalla, jossa avoimia työpaikkoja ei ole, niin eipä sillä ole väliä onko korkeasti koulutettu vai ei.

Juuri näin ihme touhua.

Vierailija
15/338 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menikö sulta ohi, että ap puhuu 50+ ikäisistä korkeasti koulutetuista?

Vierailija
16/338 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vähän eri mieltä. Eikö tarkoitus ole kuitenkin saada se korkeastikin koulutettu töihin? Itselläni on korkeakoulututkinto (alempi kylläkin), muttei yhtään työkokemusta ja sillä yhtälöllä on tosi vaikeaa saada töitä. Sen takia hain alemman tutkinnon koulutukseen, jotta saisi jalkaa oven väliin ja työkokemusta.

Vierailija
17/338 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mennyt. Samassa koulutuksessa kanssani suuri osa on yli 50v naisia.

Vierailija
18/338 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan tuo on ihan tyypillinen argumentti eli kun 50+ tulee valittamaan sitä ettei hakemuksiin edes vastata niin joku kolmevitonen tulee avautumaan ettei hänellä mitään ongelmia ole. Eli tuollainen sokeus ongelmille jotka ei koske itseä. 

Vierailija
19/338 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 50 v kuuluvat eläkkeelle eikä työelämään. Työt nuorille ja pikkulasten vanhemmille eikä eläkepapparaisille.

Vierailija
20/338 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa iässä pitäisi olla sen verran säästöjä, ettei enää niin kirpaise jäädä työttömäksi.

Haha, siitä työmarkkinatuestako pitäisi säästää?

No jos on koko ikänsä ollut työtön, niin luulisi jo ymmärtävän ettei 5-kymppisenä enää tapahdu työllistymisen ihmettä? Luulin että tässä keskustellaan ihmisistä jotka JÄÄVÄT työttömiksi 50+ ja ovat sitä ennen olleet korkeaa koulutusta vaativissa töissä (eli oletuksena ihan hyvällä palkalla) vuosikymmeniä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan