Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä oppiaine sai sinut kouluaikoina lähes epätoivon partaalle?

Vierailija
06.01.2022 |

Minulla se oli käsityö. En koskaan oppinut kutomaan sukkia enkä lapasia.

Kommentit (185)

Vierailija
181/185 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Historia ja uskonto. Ekassa vuosilukujen pänttäämistä ja toinen outoja satuja. 

Äidinkieli. Että jotta koska kun ja liibalaaba abessiivi allatiivi. Ja ne kirjoitelmat, kun ei vaan osaa niin ei osaa. Ja helvetinmoinen ulina siitä, että kyllähän tytön pitää olla hyvä äidinkielessä. No en ollut, mutta matikka valitettavasti sujui, ei ollut hyvä sekään kun tytöt on kuulemma huonoja matikassa.

Tyttöjen käsityöt eli tekstiilityöt. Kiinnostus oli teknisiin töihin, mutta tytöt ei saanut mennä sinne ala-asteella. Yläasteelle meni tekniseen, mutta pojat kiusas, pölli mun osat ja opettaja oli superkiusaantunut väärän sukupuolisesta.

Oisin varmaan mennyt johonkin transhoitoihin jos siihen aikaan ois niitä ollut, kun oli niin hankala sopeutua annettuun rooliin.

Vierailija
182/185 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puukäsityön opetus on suorastaan mullistunut. Nykyään jokainen saa tehdä omalla tyylillä ja tahdilla.

Kun itse olin alakoulussa, puukäsityön ohjeita piti noudattaa tarkoin ja valmista piti myös syntyä. Jos joko teki virheen tai oli liian hidas, siitä sai kovan kielteisen palautteen.

Mun opettaja sanoi tekeleestäni, että "ihan hyvä tytön tekemäksi" :) :) :) 

Sellaista 90-luvun lopulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/185 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruotsin kieli, täysin järjetöntä roskaa

Vierailija
184/185 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Historia ja uskonto. Ekassa vuosilukujen pänttäämistä ja toinen outoja satuja. 

Äidinkieli. Että jotta koska kun ja liibalaaba abessiivi allatiivi. Ja ne kirjoitelmat, kun ei vaan osaa niin ei osaa. Ja helvetinmoinen ulina siitä, että kyllähän tytön pitää olla hyvä äidinkielessä. No en ollut, mutta matikka valitettavasti sujui, ei ollut hyvä sekään kun tytöt on kuulemma huonoja matikassa.

Tyttöjen käsityöt eli tekstiilityöt. Kiinnostus oli teknisiin töihin, mutta tytöt ei saanut mennä sinne ala-asteella. Yläasteelle meni tekniseen, mutta pojat kiusas, pölli mun osat ja opettaja oli superkiusaantunut väärän sukupuolisesta.

Oisin varmaan mennyt johonkin transhoitoihin jos siihen aikaan ois niitä ollut, kun oli niin hankala sopeutua annettuun rooliin.

Ai niin ja tyttöjen liikunta. Eijumalauta. Jotain ryhmäjumppaa joka kerta. Grapewine, ja yks kaks kol nel. Hyi stna että oli kamalaa.

Vierailija
185/185 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion pitkä matematiikka oli ainoa, minkä koskaan olen kokenut vaikeaksi. Muissa aineissa pärjäilin vähintään kasin arvosanoilla. Sen matikankin kahlasin läpi väkipakolla, koska lyhyeen vaihtaminen olisi tuntunut luovuttamiselta enkä harrasta sellaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi