Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä ihmisiä, jotka eivät edes yritä toteuttaa unelmiaan.

Vierailija
26.04.2015 |

Tajuan, että elämässä on ehkä pysyviä ja vähemmän pysyviä tilanteita, joissa unelmien toteuttaminen ei välttämättä onnistu. En silti ymmärrä, ettei edes yritetä toimia niin, että unelman toteutuminen olis edes vähän lähempänä. Jos haaveilee maratonin juoksemisesta, voi alkaa lenkkeilemään, vaikka ei olisikaan varaa esim. ilmoittautua juoksukouluun. Jos haaveilee jostain matkasta, voi laatia säästösuunitelman ja ottaa selvää miten voi matkustaa halvalla. Me elämme vaan kerran. Yrittäessään toteuttaa unelmia häviää tuskin mitään, mutta jättäessään yrittämättä voi hävitä paljonkin.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitä jos haaveilee matkasta Nepaliin, pelkää kumminkin järistystä muta rohkeana lähtee ja kuolee maanjäristyksessä? tai tsunamissa? niin että kannattaako aina olla rohkea???? eikö tämä ole vähän niin kuin kohtalolla leikkimistä että kuka saa minkäkin kohtalon kortin?

Vierailija
22/64 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sit sekin, että ei kai nyt kaikkea, mistä haaveilee, tarvitse toteuttaa? Eiköhän jokainen toteuta unelmiaan, mutta ei kaikkia unelmiaan. Unelmat voivat olla myös pieniä. 

Ap vaikuttaa vähän snobilta, joka haluaisi muiden snobbailevan kanssaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä jos ap asettaisi unelmakseen yrittää ymmärtää erilaisia ihmisiä ja toteuttaisi sen sitten.

Vierailija
24/64 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sinänsä kyllä kannatan sitä että ihmisten pitäisi tehdä tekoja haaveittensa saavuttamiseksi, mutta mun ongelmani on että mun haaveeni ovat keskenään vahvasti ristiriidassa. Mun kaksi suurta haavettani olivat että saisin lapsia ja perheen, ja että voisin muuttaa pois Suomesta. Ensimmäinen on toteutunut, mutta se samalla tekee toisen mahdottomaksi (koska mies ei jaa tätä haavetta).

Vierailija
25/64 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, jotka täysillä voivat toteuttaa unelmiaan, ovat vakaassa elämäntilanteessa tai ainakin vähästressisiä. Minulla on Ptsd ja sosiaalinenfobia. Toisaalta haluaisin tehdä musiikkia. Mutta niin kauan kun minulla on kaksi edellä mainittua, en pystyisi nauttimaan musiikin teosta enkä välttämättä pystyisikään siihen. Toisin sanoen minulla on käytännön ongelmia, jotka tällä hetkellä estävät minua "toteuttamasta" haaveitani. 

Vierailija
26/64 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 20:50"]

Hesarissa oli kerran tällainen viisaus: (on yksi mottoni):

"Unelmistaan ei juuri pääse eroon kuin toteuttamalla ne, tai yrittämällä edes" 

Siksi en menisi noin henkseleitä paukuttamaan, kuin ap. En edes tunne ihmistä, joka ei yrittäisi toteuttaa unelmiaan. Mutta ap:han voi kuvitella tuntevansa.

[/quote]Tää ketjuhan on täynnä ihmisiä, jotka listaa asioita, joita ei pysty tekemään. Eikä ees jaksa enää yrittää toteuttaa unelmiaan. Ei taida jaksaa ees unelmoida.

Itse en jaksais elää, jollen naiivisti pitäis unelmistani kiinni. Tiedän niistä osan mahdottomiksi, mutta kyllä haaveita pitää olla. Enkä halua ajatella, että kaikki on mahdotonta ja tätä samaa tää tulee olemaan hamaan hautaa asti.

Oonkin jo tämmönen ikäloppu kolmikymppinen, niin elämä on opettanu, että joskus onnistuu, joskus ei. Koskaa ei voi tietää.

Vierailija
27/64 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 20:11"] Saatko kenties hyvää mieltä tällaisella negasävytteisellä kommentoinnilla?

[/quote]Ap, vastaapa jo tuohon.

Vierailija
28/64 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppohan se toteuttaa sellaisia haaveita, jotka on vaan treenaamisesta tai rahasta kiinni. Itse olen pikkutytöstä asti haaveillut omasta (ydin)perheestä, en voi sitä toteuttaa yksinäni millään rahamäärällä. Nyt on ikää jo 35 ja aika haudata tuo tärkein haaveeni.

Olkaa onnellisia te, joilla mahdollisuus toteuttaa unelmanne ilman toista ihmistä.

Vierailija
29/64 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä [quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 20:50"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 20:32"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 20:22"]Unelmat on tehty toteutettaviksi! Olen samoilla linjoilla ap:n kans! :)

Itselläkin meni vuosia, ennen kun havahduin siihen, että täytän kohta 30-vuotta.. Enkä ole toteuttanut haaveitani, olle ollut koskaa työpaikassa jossa olisin viihtynyt. Harrastukset oli jäänyt vuosiksi, koska unohdin itseni. Yhtenä päivänä havahduin, että mitä helvettiä. Tätäkö tämä loppuelämä sitten on, paskaduunia päivästä toiseen + kotona pennin venyttämistä ja kalliin vuokra-asunnon ylläpitoa.. Sillä minulla ei olisi ollut mitään mahdollisuutta osta 200 000€ maksava kerrostalo-osaketta. Luulin että raha ja hieno asunto on sitä mitä haluan. Olin väärässä, en ennen tajunnut olevani masentunut.

Itse vaihdoin työpaikkaa, ja muutin pienemmälle paikkakunnalle halvemman asunnon vuoksi. Tuurilla pääsin mukavavaan työpaikkaan missä on kannustava työporukka. Palkka tippui, mutta enää ei vituta hetätä aamuisin töihin. Asuntokaan ei ole mikään unelma, mutta säästän vuokrassa 40% verrattuna entiseen, kohta on käsiraha säästettynä omakotitaloon, selaisen minkä olen aina halunnut!

Tavoiteena on vielä oma yritys. Olen ruvennut tekemään liiketoimintasuunnitelmaa, ja suunnitellut jo omanyritykseni logon, se muistuttaa minua aina työhuoneeni seinällä.. Että kohta saan tehdä sitä mitä olen aina haaveilut! 

Kun rupeaa tekemään jotain konkreettista oman haaveen eteen, on se koko ajan lähempänä ja saavutettavissa. Vaikka toki jostain "utopisista" haaveistakin saa haaveilla, kuten tuosta lottovoitosta. Itse haaveilen siitä joka viikko.. ;)

Elät vain kerran!

ps. Jos sanot ettei ole aikaa, niin lopeta telkkarin katsominen ja tietokoneella istuminen. Saat heti monta tuntia.. ;)
[/quote]

Sanon ettei ole aikaa, koska perustin perheen. Minun unelmani liittyivät itseeni, mutta ei minulla ole aikaa koska en voi tehdä mitä haluan enkä olla koko ajan jossain omissa asioissani. Ei, en voi toteuttaa unelmiani noiden pyöriessä ympärillä.
[/quote]

Miksi et toteuttanut unelmia ennen lapsia?
[/quote]
Enpä ehtinyt, enkä arvannut, ettei elämä mene kuten unelmoin (= kiva työ, säännölliset tulot molemmilla, palkasta jää rahaa omaan hyvinvointiin)

Vierailija
30/64 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n ajatuksessa on sellainen virhe, että aika moni ei todellakaan jerro ääneen todellisia unelmiaan. Tottakai voi jutellessa heittää jotain matkustelusta tai urheilukisoihin osallistumisesta ja heti seuraavassa lauseessa kertoa, miksi ne eivät toteudu. Silloin joku muu unelma on isompi. Se voi olla vaikkapa oma perhe ja perhe-elämän viettäminen, ja unelma on jo toteutunut. Sen unelman eläminen vie sitten mahdollisuuksia toteuttaa jotain muita uusia unelmia, koska rahkeet ei riitä kaikkeen. Ehkä myöhemmin riittää.

Vierailija
31/64 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole unelmia, ei ole ollut vuosiin. 

Vierailija
32/64 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole unelmia. Niin ei ole, mitä jahdata. Aika surullista oikeestaan. Mä en halua mitään. -N20

Vierailija
33/64 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei unelmia tarvitse välttämättä toteuttaa. On mukavaa kun voi välillä kesken päivän vain haaveilla jostain ja jatkaa sitten sitä elämäänsä. Ei kaikkea tarvitse saada.

Vierailija
34/64 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitin, että ap tarkoittaa tässä haaveita jotka on mahdollista toteuttaa. Että ei kannata tuhlata aikaa vain haaveilemalla kun haaveen voisi ehkä toteuttaa.

Naiivia vetää nyt keskusteluun lapsuuden ydinperheet tms.

Vierailija
35/64 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 21:20"]

Mä sinänsä kyllä kannatan sitä että ihmisten pitäisi tehdä tekoja haaveittensa saavuttamiseksi, mutta mun ongelmani on että mun haaveeni ovat keskenään vahvasti ristiriidassa. Mun kaksi suurta haavettani olivat että saisin lapsia ja perheen, ja että voisin muuttaa pois Suomesta. Ensimmäinen on toteutunut, mutta se samalla tekee toisen mahdottomaksi (koska mies ei jaa tätä haavetta).

[/quote]

Ota ulkomaalainen mies ja muuta

Vierailija
36/64 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 20:11"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 20:09"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 20:06"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 20:01"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 19:58"] Mitä jos haaveilee lottovoitosta ja matkasta kuuhun? [/quote] Lottoaa paljon ja lukee fysiikkaa ja kemiaa ja parantaa kuntoaan. [/quote] Yritin jälkimmäistä eli haaveilin lukion päästötodistuksesta. Kurssit oli 95% valmiit,kun matikasta en päässyt läpi,vaikka todella kovasti tein töitä. Lukihäiriö, hahmotusongelmia niin vahvasti,että oli pakko luovuttaa. Tällaiset aloitukset saa vain pahan mielen.

[/quote]

Sitten täytyy ottaa muita haaveita. Ellet vaihtanut unelmaasi tietysti yleiseen itsesäälin tavoittelemiseen :D
[/quote]

Saatko kenties hyvää mieltä tällaisella negasävytteisellä kommentoinnilla?

[/quote]

Eipä ollut minun kirjoittama viesti tuoda. Ap

Vierailija
37/64 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 21:17"]Ja sit sekin, että ei kai nyt kaikkea, mistä haaveilee, tarvitse toteuttaa? Eiköhän jokainen toteuta unelmiaan, mutta ei kaikkia unelmiaan. Unelmat voivat olla myös pieniä. 

Ap vaikuttaa vähän snobilta, joka haluaisi muiden snobbailevan kanssaan.
[/quote]

Mitä snobia on siinä, että tekee töitä unelmiensa eteen?

Vierailija
38/64 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kaksi onnettomuutta: se, että ei saa sitä mistä unelmoi ja se, että saa sen mistä unelmoi.

Vierailija
39/64 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 21:09"]Mitä pahaa siinäkin on, ettei jaksa toteuttaa haaveitaan? Jos se on se valitus, niin aloituksen pitäisi olla että en kestä valitusta asiasta. Ei kai se nyt oikeasti voi haitata, että joku ei koita toteuttaa unelmiaan?? 
[/quote]

Ei se minua haittaa, en vaan voi ymmärtää sellaisia ihmisiä. En siis menetä yöuniani tämän takia, mutta tulipa mieleen, kun näin tänään kaveriani. Ap

Vierailija
40/64 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 21:33"]Käsitin, että ap tarkoittaa tässä haaveita jotka on mahdollista toteuttaa. Että ei kannata tuhlata aikaa vain haaveilemalla kun haaveen voisi ehkä toteuttaa.

Naiivia vetää nyt keskusteluun lapsuuden ydinperheet tms.
[/quote]
Tätä juuri tarkoitin. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme