Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päästäisitkö lapset yksin uimaan?

Vierailija
26.04.2015 |

Kesä tulee ja omat lapset on jo siinä iässä.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä iässä?
Meillä on esikoinen 10 v. Ja saa tänä kesänä mennä kavereiden kanssa rannalle. Talvi on harjoiteltu uimahallissa säännöllisesti ilman vanhempien läsnäoloa.

Yksin en päästä lähtemään vaan muutaman kaverin kanssa.

Vierailija
2/20 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Aina oltava aikuinen mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästäisi. Minun lapsuudessa sain mennä vaikka yksin uimaan ja veneilemään vaikka ilman pelastusliivejä, olin ala-asteikäinen. En ikinä päästäisi omia lapsiani ilman valvontaa.

Vierailija
4/20 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä noi on just niitä joiden perään vieraat joutuu sitten katsomaan rannalla. Ens kesänä evvk, hukkukoot.

Vierailija
5/20 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-vuotiaana pääsi esikoinen kavereiden kanssa uimaan. Osasi uida todella hyvin jo silloin. Täytyy myöntää että monesti hipsin ihan vahingossa samalle rannalle vähän stalkkaamaan miten uintiretki sujuu :) Tuota nuorempaa tuskin päästän vielä sen ikäisenä, sen verran koheli tapaus.

Vierailija
6/20 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kukaan muu ei vaivaudu asiallisesti vastaamaan ja samalla kertomaan ikää. Olen itse käynyt rannalla ala-aste ikäisenä vaikka uimaan opin 7-vuotiaana, siis ekalla. Yksin rannalla 10-vuotiaana.

Kakkonen. (Jonka käsitys rannalle uponneista on joko pikkulapsia tai aikuisia, lähempänä 20 vee kuin 7 vee).

Vierailija
7/20 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 15:21"]En. Aina oltava aikuinen mukana.
[/quote]

Mihin ikään saakka?

Vierailija
8/20 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 vuotiaana nuo uivat 500m. joten ovat saaneet mennä uimaan

Vierailija
9/20 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästänyt vielä viimekesänä 12-v lasta kaveriporukalla-ehkä tulevana kesänä.

Itse pääsin siskon kanssa uimaan kun olin 11v ja sisko 15.

Vierailija
10/20 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio päästää 10-vuotiasta vielä tänä kesänä. Ui kyllä hyvin ja on fiksu lapsi mutta meno ainakin meidän lähirannalla tuntuu olevan aika villiä niillä lapsilla joita vanhemmat eivät ole valvomassa. En halua ottaa sitä riskiä että yllytettynä lähtee uimaan liian pitkälle tai joku toope painaa pinnan alle muka leikillään.

Vierailija
11/20 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 15:47"]En aio päästää 10-vuotiasta vielä tänä kesänä. Ui kyllä hyvin ja on fiksu lapsi mutta meno ainakin meidän lähirannalla tuntuu olevan aika villiä niillä lapsilla joita vanhemmat eivät ole valvomassa. En halua ottaa sitä riskiä että yllytettynä lähtee uimaan liian pitkälle tai joku toope painaa pinnan alle muka leikillään.
[/quote]

"Omat rakkaat ja muitten kersat"

Vierailija
12/20 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 15:32"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 15:21"]En. Aina oltava aikuinen mukana.
[/quote]

Mihin ikään saakka?
[/quote]
18 tai teen lasun jos satun näkemään.

Vierailija
13/20 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pääse yksinään rannalle 15 ja 13 vuotiaat. Hallissa saavat käydä, mutta joukossa tyhmyys tiivistyy....

Vierailija
14/20 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimahallissa on parempi valvonta kuin rannalla, niin sinne aijon päästää tytön 9 v. kavereiden kanssa jo ihan lähiaikoina. Hän on hyvä uimaan. Uimarannalle en kyllä päästä ilman aikuista ainakaan tänä kesänä.

Vierailija
15/20 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:03"]Ei pääse yksinään rannalle 15 ja 13 vuotiaat. Hallissa saavat käydä, mutta joukossa tyhmyys tiivistyy....
[/quote]

Hallissa on se hyvä puoli että valvojat pistää pihalle

Vierailija
16/20 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa on nykyään, kun tietoisuus vaaroista on niin suurta. Itse uin 8- v alkaen yksin hallissa ja meressä, riskiä ei ollut koska olin hyvä uimaan ja järkevä. Oma tytär nyt 9 ja en tiedä pääseekö kesällä ilman aikuista rannalle, vaikka uimataito ainakin 200m, sukellukset ym.hallitsee. Sinänsä lapsuus mennyt ankeampaan suuntaan kun lapsia kytätään niskan takana koko ajan eikä niiden itseluottamuskaan pääse kasvamaan. Omaani vein ja hain koulustakin koko ekaluokan kun oli 1 suojatien ylitys matkalla ...  

Huolenpito on hyvästä mutta missä vaiheessa se menee yli? Itsellä paljon hyviä muistoja lapsuuden vapaudesta, kun saatiin kaveriporukalla mennä ja tulla ja serkusten kesken leikkiä saaressa . 

Vierailija
17/20 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästä ehkä 13 v

Vierailija
18/20 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:15"]Vaikeaa on nykyään, kun tietoisuus vaaroista on niin suurta. Itse uin 8- v alkaen yksin hallissa ja meressä, riskiä ei ollut koska olin hyvä uimaan ja järkevä. Oma tytär nyt 9 ja en tiedä pääseekö kesällä ilman aikuista rannalle, vaikka uimataito ainakin 200m, sukellukset ym.hallitsee. Sinänsä lapsuus mennyt ankeampaan suuntaan kun lapsia kytätään niskan takana koko ajan eikä niiden itseluottamuskaan pääse kasvamaan. Omaani vein ja hain koulustakin koko ekaluokan kun oli 1 suojatien ylitys matkalla ...  

Huolenpito on hyvästä mutta missä vaiheessa se menee yli? Itsellä paljon hyviä muistoja lapsuuden vapaudesta, kun saatiin kaveriporukalla mennä ja tulla ja serkusten kesken leikkiä saaressa . 
[/quote]

Kysy ei ole niinkään huolenpidosta vaan siitä että ei ne kersat osaa siellä rannalla olla! Kiva lähteä pienten lasten kanssa rannalle kun siellä on aina joku apina huutamassa vittua.

Vierailija
19/20 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

9v.ja 11v. lapsiani en päästä ilman aikuisen valvontaa uimaan. Sen verran karulta näytti monien lasten meno paikallisella tupaten täydellä rannalla viime kesänäkin. Siinä ei hyvä uimataito auta kun yllättäen tönäistään veteen ja iskee pudotessaan päänsä laiturin reunaan. Omassa mökkirannassa uivat keskenäänkin, mutta silloinkin puuhailen pihalla tai vilkuilen keittiön ikkunasta ruokaa laittaessa.

Vierailija
20/20 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En alakouluikäistä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi