Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatteko lasten syödä jotakin kun katsovat telsua?

Vierailija
05.01.2022 |

Miten on?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään ruoat yhdessä pöydän ääressä ja keskustelemme. Pöytään ei ole sallittua tuoda kännyköitä. Jos katsomme perheenä jonkun odotetun elokuvan, voi olla että annan lapsille pienet kulhot popcornia jonka saa syödä siinä leffan kanssa. Muuten en. Sohvalle ei syödä ja syödessä ei katsota kännykkää/tv:tä ei mitään. Lukea saa jos on yksinään syömässä.

Vierailija
22/32 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Itse kyllä syön olkkarissa tv:n edessä lähes päivittäin. Perusteena on se että sotkevat. Itse en syödessäni sotke, ja jos sotkenkin, niin siivoan ihan itse, enkä jätä muiden siivottavaksi. Aiemmin syötiin kyllä leffaa katsoessa sipsejä samalla, mutta siihenkin tuli kielto koska 12v ei osannut toietuvista pyynnöistä huolimatta olla pyyhkimättä sipsisormiaan sohvaan, ja sohvatyynyihin. Joskus kitistään että saako kaakaon kanssa tulla sohvalle. No ei saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä syödään ruoat yhdessä pöydän ääressä ja keskustelemme. Pöytään ei ole sallittua tuoda kännyköitä. Jos katsomme perheenä jonkun odotetun elokuvan, voi olla että annan lapsille pienet kulhot popcornia jonka saa syödä siinä leffan kanssa. Muuten en. Sohvalle ei syödä ja syödessä ei katsota kännykkää/tv:tä ei mitään. Lukea saa jos on yksinään syömässä.

Ihan satavarmana ovat kännyköillä, kun syövät ilman sinun vahtivaa silmää. Meillä sääntö on, kun ollaan yhdessä, niin laitetaan laitteet kiinni ja jutellaan. Yksin saa päättää itse mitä tekee, katsooko telkkaa (näkyy ruokapöydästä muutamasta paikasta), onko kännykällä, lukeeko vai keskittyykö syömiseen.

Vierailija
24/32 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se telsu on?

Vierailija
25/32 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Itse kyllä syön olkkarissa tv:n edessä lähes päivittäin. Perusteena on se että sotkevat. Itse en syödessäni sotke, ja jos sotkenkin, niin siivoan ihan itse, enkä jätä muiden siivottavaksi. Aiemmin syötiin kyllä leffaa katsoessa sipsejä samalla, mutta siihenkin tuli kielto koska 12v ei osannut toietuvista pyynnöistä huolimatta olla pyyhkimättä sipsisormiaan sohvaan, ja sohvatyynyihin. Joskus kitistään että saako kaakaon kanssa tulla sohvalle. No ei saa.

Meillä on sotkusta sovittu rangaistus, koskee myös meitä vanhempia. Eli saa syödä sohvalla, jos ei sotke tai tajuaa siivota jälkensä. Muutaman kerran kun joutui antamaan puhelimen seuraavaksi päiväksi takavarikkoon, alkoi syödä keittiössä tai siivota itse.

Vierailija
26/32 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on sotkusta sovittu rangaistus, koskee myös meitä vanhempia. Eli saa syödä sohvalla, jos ei sotke tai tajuaa siivota jälkensä. Muutaman kerran kun joutui antamaan puhelimen seuraavaksi päiväksi takavarikkoon, alkoi syödä keittiössä tai siivota itse.

Itse en viitsi alkaa pelleilemään millään rangaistuksilla ja valvomaan toimintaa. On helpompit kun ei vain lapset syö olkkarissa. Syökööt ja sotkekoot sitten aikuisena omassa kodissaan.

Vierailija
27/32 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kukaan syö sohvalla ja telkkarin ääressä. Ei ole sivistynyttä käytöstä, eikä terveellinenkään tapa. Ruokapöydän ääressä syödään.

Vierailija
28/32 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan satavarmana ovat kännyköillä, kun syövät ilman sinun vahtivaa silmää. Meillä sääntö on, kun ollaan yhdessä, niin laitetaan laitteet kiinni ja jutellaan. Yksin saa päättää itse mitä tekee, katsooko telkkaa (näkyy ruokapöydästä muutamasta paikasta), onko kännykällä, lukeeko vai keskittyykö syömiseen.

Niin varmasti tekevätkin. Mutta lähinnä itselläni oli mielessä tilanne että lapsi syö myöhäistä aamiaista tms ja itse olen lähettyvillä.

Vierailija
29/32 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on telsu?

Mimulle se on netissä oleva tv-ohjelma lehti, jota käytän paljon.

Vierailija
30/32 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset kattoo https://telkkari.org

Vierailija
31/32 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset syö voileipää tv:n ääressä.

Vierailija
32/32 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä eivät syö telkkaria katsellessa, mutta yhteiset leffaillat on poikkeus, samoin nyt ollaan Lego Mastersia katsottu perheenä ja samalle syöty jotain hyvää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan