Minkäpituiset sukset ja sauvat? Muita vinkkejä ostoon?
Ajattelin ostaa murtsikkssukset. En ole hiihtänyt useampaan kymmeneen vuoteen.
Minkäpituiset suket js sauvat pitäisi ostaa?
Muita vinkkejä ostoon?
Ihsn Tori.fi:stä ajattelin etsiä kun en viittis hirveesti maksaa jos ei hiihto natsaakaan.
Kommentit (8)
Netistä löytyy taulukoita pituuksista. Suksien ja sauvojen mitta Riippuu sun pituudesta.
Pituus ja paino määrittää millaiset sukset. Suksimyyjät osaavat neuvoa ja arvioida, jos ovat ajantasalla. Noin ainakin tapahtui mun kohdalla.
Osta väärällä jäykkyydellä olevat ja mahdollisesti väärän mittaiset välineet Torista "halvalla" ja tuhoat hyvin helposti samalla kaiken kiinnostuksen hiihtoon kun ei ole pitoa/luistoa ja meno on muutenkin kurjaa.
Kokeilusetin pitää nimenomaan olla oikein mitoitettu silloin tiedät onko laji sinulle sopiva ettei se jää huonoista / vääristä välineistä kiinni. Ei kaupan kalleinta settiä mutta sellainen joka on sovitettu painollesi ja pituudellesi.
1960-luvulla oli mitat seuraavat: Suksen pituus ylös ojennetun käden sormien juureen ja sauvojen pituus suorana seisottaessa kainaloon. Nyt kannattaa luottaa urheiluliikkeiden asiantuntemukseen. Tori.fi kaupasta tuskin onnistut ostamaan sopivan jäykkiä suksia.
Minäkin suunnittelen ostoa, mutta paljonko joudun maksamaan ja mitä sillä saan? Nuorelle joka on 180 cm ja 65 kg ja minulle 165 cm ja 65 kg omat. Nuori on kasvuiässä vielä. Saako jostain hyvää käytettynä harrastehiihtelyyn ja koulun liikuntatunneille kun ei kiinnostaisi maksaa maltaita epävarmalumisessa Etelä-Suomessa asuessa? Lapin lomia emme harrasta.
Vierailija kirjoitti:
suksi vittttuun
Ja sauvat käsitellään seksipalstalla!!
Niin ja mun pituus on 178cm.
Ap