Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pankissa ei vastattu puhelimeen, joten ikäihminen ei syönyt kahteen päivään

Vierailija
09.02.2023 |

Hiekkaa lattialle joten samapa tuo.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009379498.html

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 17 vuotta eläkkeellä. Kertaakaan ei ole sattunut ettei eläke olllut maksupäivänä ollut tilillä.

Tosin en nyt ihan riippuvainen siitä ole mutta toki tilistäni olen tietoinen.

Nytkin tuli vuoden vaihteessa tel-yhtiöltä maksupäiväluettelo koska ainahan ei 1. Päivä ole pankkipäivä eli jos joku ei niistäkään ymmärrä tuli selkeä tieto, esim. Maksupäivä 3.11. ( ihan esimerkki vaan.)

Vierailija
2/23 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hieman vastaavanlainen tilanne on kuulemma ollut ennenkin."

Johan on journalismi kirjoittaa juttuja mututuntumalla. Vesittää muutoin asiallisen aiheen käsittelyä.

Mihin aikaan yritettiin soittaa (aukioloajat) ? Yrittikö soittaa uudestaan?

Mihin puhelut ohjautuvat ja kuka hoitaa päivystystä? (puhelinpalvelu vai pikku pankki, Mistä syystä näin on tapahtunut ja kuinka asia voidaan hoitaa kuntoon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut 17 vuotta eläkkeellä. Kertaakaan ei ole sattunut ettei eläke olllut maksupäivänä ollut tilillä.

Nytkin tuli vuoden vaihteessa tel-yhtiöltä maksupäiväluettelo koska ainahan ei 1. Päivä ole pankkipäivä eli jos joku ei niistäkään ymmärrä tuli selkeä tieto, esim. Maksupäivä 3.11. ( ihan esimerkki vaan.)

No mitä sitten? Jonkun mitalinko tarvitset? Nyt oli kyse siitä, että puhelimeen ei vastattu pankissa vaikka olisi pitänyt. Miten sun eläkkeesi muka tähän liittyy?

Vierailija
4/23 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä sitten? Jonkun mitalinko tarvitset? Nyt oli kyse siitä, että puhelimeen ei vastattu pankissa vaikka olisi pitänyt. Miten sun eläkkeesi muka tähän liittyy?

Siksi että tuo vastaamattomuus on liitetty kummalliseen asiaan, kyselyyn onko eläke maksupäivänä pankissa.

Toki pankkeihin on paha päästä, esim. Danske bankilla yksi nro , jos ei jostain syystä ole saanut henkilön suoranumeroa, esim. Lainat tms.

Eivätkä pankit anna tietoja noin vain, kyllä sinne pitää puhelimessakin tunnistautua.

Vierailija
5/23 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lopputulos oli, että henkilö oli kaksi päivää syömättä, koska hän ei halunnut mennä kauppaan ilman varmuutta siitä, onko eläke tilillä."

Ilmeisesti ei ollut sitten kovin nälkä, minä olisin kyllä mennyt. Minulla tosin on myös aina jonkun verran käteistä lompakossa ja hernekeittoa kaapissa. Pankkiautomaattia ei ilmeisesti osattu myöskään käyttää?

Vierailija
6/23 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankeissa on ollut koronakauhupaniikki ja ihmispelko sekä ulkomaataustaisia voi olla ettei ymmärrä kysymystä edes. Mutta joskus on käynyt niin että pankissa on häiriö koneissa ei toimi tai katko huolto työ yleensä ne kestää yhden päivän.Jos tänään ei kortti toimi tai saa rahaa niin seuraavana päivänä saa ja KUTEN MEILLÄ ON NEUVOTTU KAIKILLA PITÄÄ OLLA KÄTEISTÄ KOTONA VÄHINTÄÄN 3 VRK AJAKSI JA RUOKAA VETTÄ PULLOSSA. MEHUA. KOTIVARA ON PAKOLLINEN ITSEHOITO SELVIYTYMIS OHJE.Juuri kuin LAKKO tai joku pankin kaupan sairauden juttu on päällä voit käyttää sitä kotivaraa sieltä. ETTEKÖ TE NOUDATA OHJEITA ??????

Vierailija
7/23 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö eläkeläisellä oikeasti ole edes kauraryynejä kotona sen verran, että puuroa ei voisi keittää, jos eläke on päivän tai kaksi myöhässä?

Vierailija
8/23 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi että tuo vastaamattomuus on liitetty kummalliseen asiaan, kyselyyn onko eläke maksupäivänä pankissa.

Toki pankkeihin on paha päästä, esim. Danske bankilla yksi nro , jos ei jostain syystä ole saanut henkilön suoranumeroa, esim. Lainat tms.

Eivätkä pankit anna tietoja noin vain, kyllä sinne pitää puhelimessakin tunnistautua.

Onhan näitä ollut viime aikoina paljonkin juttuja että rahansiirrot eivät ole sujuneet niin kuin pitäisi. Voin kuvitella, että vanhukselle kaupassa käynti ei ole mikään pikku kipaisu, vaan asia, joka ottaa oikeasti voimille. Ei siellä silloin voi juosta harva se päivä.

Vierailija
9/23 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLKÄÄ AHMIKO YHTENÄ PÄIVÄNÄ VIIKON RUOKIA TAI TUHLATKO RAHAA HETKESSÄ KAIKILLA KUULUU OLLA KOTIVARA VARASTOSSA.

Vierailija
10/23 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lopputulos oli, että henkilö oli kaksi päivää syömättä, koska hän ei halunnut mennä kauppaan ilman varmuutta siitä, onko eläke tilillä."

Ilmeisesti ei ollut sitten kovin nälkä, minä olisin kyllä mennyt. Minulla tosin on myös aina jonkun verran käteistä lompakossa ja hernekeittoa kaapissa. Pankkiautomaattia ei ilmeisesti osattu myöskään käyttää?

Hölmö. Ikään kuin se pankkiautomaatti olisi joka nurkan takana. No, ei ole.

Ja sinä nyt tuskin muutenkaan olet mikään raihnainen vanhus. Varmaan sanoisit uimataidottomalle hukkuneellekin, että minä olisin kyllä uinut.

11/23 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteinen, käteinen, käteinen. Vanhuksille käteisen ei pitäisi olla edes mikään tuntematon juttu. Ei ole ihan turhaa, että kotivarana kehotetaan pitämään myös jonkin verran käteistä. Jos ei kaupassa syystä tai toisesta yhteydet pankkiin toimi tai tilillä ei olekaan katetta, kaupassa voi - vielä toistaiseksi - maksaa myös käteisellä.

Vierailija
12/23 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ikäihminen ei luota siihen, että eläke on tullut tilille, ei osaa katsoa sitä verkkopankistaan, ei kysyä apua keneltäkään muulta, vaan jumittuu tilanteeseen, jos pankista ei vastata.. No ei ole toimintakyky ollenkaan normaalilla tolalla ja dementia todetaan varmaan pian. Jos me halutaan muuttaa kaikki meidän yksityiset ja julkiset palvelut muistisairauksien kannalta esteettömiksi (ei vaadi minkään oppimista, tiedon etsimistä tai soveltamista, odottamista, minkäänlaista ongelmanratkaisua, odottamista), niin tarvitaan piiiiiitkä penni.

Vierailija
13/23 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan näitä ollut viime aikoina paljonkin juttuja että rahansiirrot eivät ole sujuneet niin kuin pitäisi. Voin kuvitella, että vanhukselle kaupassa käynti ei ole mikään pikku kipaisu, vaan asia, joka ottaa oikeasti voimille. Ei siellä silloin voi juosta harva se päivä.

Siinä tapauksessa luulisi löytyvän jonkinlaista kotivaraakin. En ihan ymmärrä tätä tapausta.

Vierailija
14/23 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hölmö. Ikään kuin se pankkiautomaatti olisi joka nurkan takana. No, ei ole.

Ja sinä nyt tuskin muutenkaan olet mikään raihnainen vanhus. Varmaan sanoisit uimataidottomalle hukkuneellekin, että minä olisin kyllä uinut.

Jos on kyseessä todella huonokuntoinen ihminen, niin tuskinpa niitä kauppa-asioita muutenkaan hoitaa. Ja jos hoitaakin, niin ei ainakaan osta kerralla koko viikon ruokia, jolloin kaupassa olisi joka tapauksessa "rampattava" usein.

Vierailija
15/23 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa luulisi löytyvän jonkinlaista kotivaraakin. En ihan ymmärrä tätä tapausta.

No se ei yllätä, että sinä et ymmärrä.

Ei niitä kotivaroja, tai ylipäätään mitään ylimääräisiä varoja, tunnu löytyvän monelta palkansaajaltakaan.

Vierailija
16/23 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jumalauta jos jaksaa soittaa pankkiin jaksaa kävellä kauppaan ja kokeilla toimiiko kortti kauppa on vähän kuin pankki se tekee tilisiirron ja voit nostaa käteistä kassalla sillä kortilla. Jos siellä ei ole rahaa kortti näyttää ettei ole katetta JA NYT KILTISTI nostamaan käteistä muutama kymppi kotiin varalle ja mehua vettä tonnikalaa ananasta keksejä ja niitä syödään vasta hätä tilassa.Jos onlakko tai pandemia tai jotain niin kaupat on kiinni siksi on pakko olla KOTIVARA. Keksipaketti tee kahvi mehu ja korput riisikakut ja suklaata.

Vierailija
17/23 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän nyt on outo tapaus. Toki pankkiin pitäisi saada yhteys, mutta:

- soittaa pankkiin kysyäkseen onko eläke tullut. Tulee mieleen kuinka usein sinne soittelee?

- eikö tosiaan mitään, siis yhtään mitään, ole kaapissa?

- eikä yhtään muka käteistäkään?

- ei "halua vaivata" lapsiaan? Tää on just tätä, heittäydytään marttyyriksi. Olin joskus menossa äidillä käymään, kaupan kautta. Ei, hän ei tarvitse mitään. Sitten kun olin äidillä, selvisi, että olisi tarvinnutkin, "mutta kun hän ei halua vaivata". AARGH

Onkohan nyt vähän turhan dramatisoitu tapaus.

Vierailija
18/23 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan jos ajatellaan ettei kauppa ole auki lakon takia niin kyllä kaikilla on pakko olla perustarpeet kuten rahaa ruokaa juomaa purkissa.Sähkökatkolla voi hygieniaa hoitaa savet pyyhkeillä ja kuivashampoolla.Jos kassat ei toimi ilman sähköä eikä kortit niin se käteinen käy silti.Purkkiruoka säilyy 1-2 vuotta kaapissa avaamatta.

Vierailija
19/23 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö eläkeläisellä oikeasti ole edes kauraryynejä kotona sen verran, että puuroa ei voisi keittää, jos eläke on päivän tai kaksi myöhässä?

Olen ollut eläkkellä 5 vuotta.

Aina on tullut ajallaan.

Vierailija
20/23 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis vanhat ei osaa käyttää nettiä tai ei ole konetta itsellä. Maksupäivät näkee siitä eläkepäätös paperista mutta kun pankeissa on huolto tai joku niin ne näkyy seuraavana päivänä. Jos joku tuki maksetaan vaikka eka päivä niin jos se on viikonloppuna se tulee perjantaina.Tietokone maksaa monella ei ole rahaa edes nuorella ostaa omaa konetta.