Yksi työkaveri ei pitänyt yhtään päivää lomaa joulun ja uudenvuoden välipäivinä, ja aikoo tulla töihin loppiaisen jälkeen perjantainakin
Ärsyttävää ja niin läpinäkyvää pomon nuoleskelua. 🙄
Luulee varmaan saavansa itsensä näyttämään paremmalta kuin me muut.
Kommentit (42)
En tod. tuhlaa lomapäiviä silloin, kun töissä on rauhallista ja leppoisaa.
Jos hänellä ei ole lomaa jäljellä? Jos hänellä ei ole varaa tai lupaa palkattomaan? Jos hän haluaa säästää lomaansa muuhun ajankohtaan? Onko hänellä pian sopimus katkolla? Tai sitten, hän on ylivastuuntuntoinen ja uhrautuvainen ja ikävä kyllä ajaa itseään hitaasti mutta varmasti piippuun.
Tämä aika on töissä kaikkein parasta, kun kaikki muut ovat lomalla! Saa omat työnsä tehtyä ihan erilailla kuin muuten. Sama juttu heinäkuussa. Rauha maassa.
En minäkään ja syy on se, ettei meillä määräaikaiset saa pitää lomia. Vakituisten lomat menee etusijalle.
t. 9 vuotta sijaisena ja viime vuonnakin 0 lomapäivää
Mulla oli nyt alkuviikko palkatonta ja menen perjataina päiväksi töihin.... Ei vaan tullut niin katottua viikonpäiviä kun vapaita merkkasin enkä sitten viitsinyt enää vaihtaakaan.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ja syy on se, ettei meillä määräaikaiset saa pitää lomia. Vakituisten lomat menee etusijalle.
Siis kyllähän määräaikaiselle sijaisellekin kertyy lomaa se 2 päivää kuukaudessa. Ja laillisesti ei saa kieltää pitämästä.
Meillä jonkun pitää valitettavasti olla töissä välipäivinäkin.
Oon varmaan sitten samanlainen pomon nuoleskelija kun oon mieluummin välipäivät töissä ja pidän mieluummin ylityövapaita / lomaa muuna ajankohtana.
Heeheehee se ei vaan pidä teistä muista. Haluaa olla töissä nyt, kun te muut olette lomalla ja pitää omat lomansa muuna ajankohtana.
Oho! Ja vuorotyöläiset ovat olleet töissä joulupyhät ynnä muut myös. Melkoista nuoleskelua, eikö!🤣
Jaa. En ole minäkään pitänyt yhtään lomaa ja perjantainakin olen ainoa tiimistäni, joka on töissä. Tein töitä myös UV-aattoiltana ja UV-päivänä, vaikka ihan normaalissa päiväduunissa olen. Lomapäiviä kyllä olisi ja halua niiden pitämiseenkin, mutta kun työtilanne on sellainen, että en voi olla lomalla. Että kannattaa tosiaan tästäkin ärsyyntyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kyllähän määräaikaiselle sijaisellekin kertyy lomaa se 2 päivää kuukaudessa. Ja laillisesti ei saa kieltää pitämästä.
Niinkö? Työnantaja voi päättää koska loma pidetään. Tutustu työehtosopimukseesi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle maksetaanne rahana, vaikka olen pyytänyt saada pitää ne lomana. Ja sitten on aina niin, että vakituiset haluavat olla lomalla välipäivät, arkipyhien jälkeiset päivät ym., joten jonkun on oltava töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinkö? Työnantaja voi päättää koska loma pidetään. Tutustu työehtosopimukseesi!
Etkö osaa lukea? Kirjoittaja vastasi henkilölle, joka kertoi pitäneensä 0 lomapäivää viime vuonna. Lukeeko siellä työehtosopimuksessasi myös, että työnantaja voi määrätä ottamaan kertyneet lomapäivät rahana?
On myös sellaisia tietyssä aikataulussa hoidettavia työtehtäviä, joissa paha ruuhka ajoittuu juuri vuodenvaihteeseen. Ei silloin lomailla. Lomat pidetään hiljaisempana ajankohtana.
Jospa hänellä ei riitä lomapäiviä?