Etä ei sit ota lapsia lomalla!!!!
eli lasten isä ilmoitti ettei aio ottaa lapsia tänä kesänä ollenkaan ylimääräistä. ainoastaan jokatoinen viikonloppu kuten tähänkin asti. syynä kuulema se et ei ole vielä uudesta työpaikasta kertynyt kesälomaa. ennen ovat olleet 2vko kesälomalla isällään. aion heinäkuussa vain viedä lapset isälleen, tyrkätä ovesta sisälle ja sanon et 2viikon päästä haen takaisin. mä olen kesälomani ansainnut!
Kommentit (201)
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:39"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:22"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:02"]mahtaa ap nauttia olostaan kun tuupanut lapset pois silmistä. saunan taakse pitäis...
[/quote]
Ja mahtaa ap:n eksä nauttia olostaan, kun ei viitsinyt järjestää, vaikka olisi IHAN PAPERILLE KIRJATTU OIKEUS OLLA OMIEN LASTENSA KANSSA!!!
[/quote] tässä ei taida olla kyse liittymisestä, vaan siitä ettei isällä ole mahdollisuutta lomailla lasten kanssa.
[/quote]
Olisi järjestänyt! Tietää kyllä olevansa isä!
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 12:01"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:55"]Jokainen ansaitsee omaa aikaa ja tällöin pystyy olemaan vielä parempi äiti lapsilleen. Kukaan ei toisen arkeen, sinne taakse näe, että miten raskasta siellä saattaa olla. Ja millaisten asioiden kanssa joutuu vaikka painimaan. Tuollaiset puheet viikon siiderin litimisestä ja kynnettävänä olemisesta kertovat enemmän teistä, kuin aloittajasta. Hävetkää. Nyt empaattisuutta peliin ja kysykää mieluummin vaikka äidin itsensä vointia.
[/quote]
Ajatella, joku typerys alapeukuttaa!
[/quote] ajatella.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 12:02"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:39"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:22"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:02"]mahtaa ap nauttia olostaan kun tuupanut lapset pois silmistä. saunan taakse pitäis...
[/quote]
Ja mahtaa ap:n eksä nauttia olostaan, kun ei viitsinyt järjestää, vaikka olisi IHAN PAPERILLE KIRJATTU OIKEUS OLLA OMIEN LASTENSA KANSSA!!!
[/quote] tässä ei taida olla kyse liittymisestä, vaan siitä ettei isällä ole mahdollisuutta lomailla lasten kanssa.
[/quote]
[/quote] kun kerran olet niin fiksu, kerro miten järjestänyt?
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:42"]ihme säälinhakua joiltain yhäreiltä. olkaa kiitollisia jos lastenne isät osallistuu edes yhtään. meillä lasten isä kuoli vuosia sit ja kyllä, ihan yksin hoidin kaksoset, työt, arjen, remontit jne jne normielämään kuuluvat asiat eikä ollut ketään jolle valittaa. miksi olisi pitänyt? jos lapsia tekee, on niistä oltava valmis huolehtimaan vaikka kuinka yksin.
[/quote]
Voi hyvänen aika, eihän se meidän vika ole, että leskeksi jäit. Kysymys on nyt siitä miksei ap: n eksä muistanut työtä vastaanottaessaan olevansa isä.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:43"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:40"]Mä tiedän kanssa yhden äijän joka ei lomallaan suostunut ottamaan lapsiaan luokseen, sanoi että "ei se mitään lomaa sitten ole jos ne on täällä!" ...miksi tällaiset sitten haluaa niitä kakaroita? ._.
[/quote] kysy siltä äidiltä miks jättäny kumin pois.
[/quote]
Ai nainenko se käyttääkin kumia?
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:58"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:55"]Jokainen ansaitsee omaa aikaa ja tällöin pystyy olemaan vielä parempi äiti lapsilleen. Kukaan ei toisen arkeen, sinne taakse näe, että miten raskasta siellä saattaa olla. Ja millaisten asioiden kanssa joutuu vaikka painimaan. Tuollaiset puheet viikon siiderin litimisestä ja kynnettävänä olemisesta kertovat enemmän teistä, kuin aloittajasta. Hävetkää. Nyt empaattisuutta peliin ja kysykää mieluummin vaikka äidin itsensä vointia.
[/quote] no sillä äidillähän on!!!! jokatoinen vkl, mikään ei riitä niinkö???
[/quote]
Ajatteletko viestisi tulevan paremmin perille, kun käytät noin paljon huutomerkkejä?
Joka tapauksessa. Minun pointti oli, että ennen kivittämistä, voisi osoittaa empatiaa. Tiedätkö, olla ystävällinen. Eikö lehtien palstat ole viime vuosikymmeninä ollut sellaisia tapauksia täynnä, että luulisi ihmisten oppineen osoittamaan hieman ystävällisyyttä toisilleen. En siis tarkoita ap:llä olevan niin vakavasti otettavia ongelmia. Vaan tarkoitan sitä, että avun pyytämisessä ei ole mitään vikaa. Joskus ihmiselle saattaa tulla olo, että voimat on lopussa. Oli sitten lapsia tai ei. Tällöin luulisi ihmisten nostavan, eikä tallaavan lisää. Ihan vain näin ketjun luettuani.
Minä lähden kesällä viikoksi ulkomaille ilma lapsiani. Sen olen ansainnut. Jos etä ei ota lapsia, lapset menevät muualle hoitoon. On isältä pois, jos ei priorisoi aikaansa lapsilleen. Rauhoitu nyt. Hanki lapsille muu hoitopaikka. Vaikka mummolaan. Miehen vanhemmille kentis? Ehkä he kuitenkin haluavat nähdä lastenlapsiaan kesällä?
Tiedoksi, että yh voi todella olla aikuisen loman tarpeessa, vaikka teistä tuntuukin, että elämä on helppoa yh:lla, joka saa lomailla joka toinen vkloppu. Ette tiedä, mistä puhutte.
Ps. Käyväthän naimissa olvatkin omien ystäviensä kanssa lomilla. Arkena pääsevät jumpalle tai kauppaan yksin. Tai edes koulutukseen joskus, kun siinä on se rakas aviomies, joka yhdessä pyörittää arkea, vie lapsia hoitoon ja käy vanhempainilloissa. Kätenne eivät ole koko ajan sidotut lapsiin.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:44"]Ettekö te tiedä millainen työtilanne Suomessa on? Meidän firmasta tulis kenkää miehelle joka uutena pyytäisi palkatonta vapaata lastenhoitoa varten. Ei kaikilla ole varaa eikä mahdollisuuksia "järjestää" asioita kuten tässä ketjussa kehoitetaan. Aika harvalla on mahdollisuus saada lapsia hoitoon isovanhemmille tai muille noin pitkäksi aikaa. Suurin osa isovanhemmista ja kummeista yms. on itse kokopäiväisesti töissä. Aika vanhanaikaista ajatella myös, että kaikilla olisi mummola jossain maalla jonne vaan lähetetään lapset kuin itse halutaan.
Ap on itse kertonut, että hänellä on mahdollisuus olla lastensa kanssa joten jos se ei miellytä niin suosittelen ottamaan yhteyttä alueen lastensuojeluviranomaiseen joka "järjestää" lapsille turvalliset olot loman ajaksi.
[/quote]
Miksi isä ei voi ottaa yhteyttä viranomaisiin ja pyytää järjestämään lasten hoito kun itse ei voi??? Miksi, miksi? No laiskuuttaanpa ei tietenkään viitsi, vaan jättää senkin lasten äidille!
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:51"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 20:08"]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 20:05"]Ei kai se isän vika ole jos hänellä ei oikeasti ole lomaa? Ajattele, jos olisitkin hän ja lapset vain "tyrkättäisiin" sinulle... [/quote]Jos isä on sopimuksessa sitoutunut ottamaan lapset 2 viikoksi, hän myös joutuu niin tekemään. Ei ole aloittajan ongelma, jos isällä ei ole 2 viikkoa lomaa töistä. Isän kuuluu järjestää se itse itselleen tai järjestää lasten hoito 2 viikon ajan.
[/quote]
Itse asiassa ei ole pakko noudattaa, eikä ole sitoutunut mihinkään vaikka on allekirjoittanut sopimuksen. Hän voi ottaa vain silloin kun pystyy. Hän on esittänyt vaihtoehtoisen sopimuksen, ottaa vain viikonloppuisin.
[/quote]
Juu isyys loppuu kun ero tulee. Nämä raukkismiehet jättää lapset samalla kun lasten äidin. Ja s on sinusta hienoa?
Omaa aikaa on sitten kun lapset ovat isoja. Minulla jo toinen täysi-ikäinen ja toinenkin parin vuoden päästä. Lasten kanssa ei väsy, jos niistä kasvattaa ihmisiä eikä riehuvia mölyapinoita.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 12:04"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 12:02"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:39"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:22"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:02"]mahtaa ap nauttia olostaan kun tuupanut lapset pois silmistä. saunan taakse pitäis...
[/quote]
[/quote]
[/quote] kun kerran olet niin fiksu, kerro miten järjestänyt?
[/quote]
No voi helvetti, olisi aukaissut turpansa ja puhunut. Sopinut vanhempiensa kanssa, palkannut kotiinsa hoitajan työpvän ajaksi, nuoren sukulaisen kenties.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 12:14"]Omaa aikaa on sitten kun lapset ovat isoja. Minulla jo toinen täysi-ikäinen ja toinenkin parin vuoden päästä. Lasten kanssa ei väsy, jos niistä kasvattaa ihmisiä eikä riehuvia mölyapinoita.
[/quote]
Voi pyhä yksinkertaisuus. Sinulla on noin, joku toinen tuntee toisin.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 12:14"]Omaa aikaa on sitten kun lapset ovat isoja. Minulla jo toinen täysi-ikäinen ja toinenkin parin vuoden päästä. Lasten kanssa ei väsy, jos niistä kasvattaa ihmisiä eikä riehuvia mölyapinoita.
[/quote]
Missä on kerrottu ap:n lasten olevan riehuvia mölyapinoita?
Eikö se nyt ole kuitenkin hyvä juttu, et isällä on töitä? Pitäisikö luopua palkkatöistä, että äiti pääsee hurvittelemaan? Milläs sitten elarit maksettais? On se nyt kumma, jos ei voi yhtä lomaa joustaa. Minä ainakin olisin vain tyytyväinen, että saan lapset ihan itselleni. Ajattelisit nyt niitä lapsiasi. Kauheaa, jos heistä tuntuu, ettei kumpikaan vanhempi halua olla heidän kanssaan lomalla. En vaan voi käsittää tuollaista.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 12:03"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 12:01"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:55"]Jokainen ansaitsee omaa aikaa ja tällöin pystyy olemaan vielä parempi äiti lapsilleen. Kukaan ei toisen arkeen, sinne taakse näe, että miten raskasta siellä saattaa olla. Ja millaisten asioiden kanssa joutuu vaikka painimaan. Tuollaiset puheet viikon siiderin litimisestä ja kynnettävänä olemisesta kertovat enemmän teistä, kuin aloittajasta. Hävetkää. Nyt empaattisuutta peliin ja kysykää mieluummin vaikka äidin itsensä vointia.
[/quote]
[/quote] ajatella.
[/quote]
Peukuttjaan osui!
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 20:05"]Ei kai se isän vika ole jos hänellä ei oikeasti ole lomaa? Ajattele, jos olisitkin hän ja lapset vain "tyrkättäisiin" sinulle...
[/quote]Jos isä on sopimuksessa sitoutunut ottamaan lapset 2 viikoksi, hän myös joutuu niin tekemään. Ei ole aloittajan ongelma, jos isällä ei ole 2 viikkoa lomaa töistä. Isän kuuluu järjestää se itse itselleen tai järjestää lasten hoito 2 viikon ajan.
[/quote]
Ei se näin mene häviäjä!
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 12:17"]Eikö se nyt ole kuitenkin hyvä juttu, et isällä on töitä? Pitäisikö luopua palkkatöistä, että äiti pääsee hurvittelemaan? Milläs sitten elarit maksettais? On se nyt kumma, jos ei voi yhtä lomaa joustaa. Minä ainakin olisin vain tyytyväinen, että saan lapset ihan itselleni. Ajattelisit nyt niitä lapsiasi. Kauheaa, jos heistä tuntuu, ettei kumpikaan vanhempi halua olla heidän kanssaan lomalla. En vaan voi käsittää tuollaista.
[/quote]
Sinä olet tyytyväinen ja kas, kaikkien muidenkin tulee siis olla tyytyväisiä!
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 12:16"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 12:14"]Omaa aikaa on sitten kun lapset ovat isoja. Minulla jo toinen täysi-ikäinen ja toinenkin parin vuoden päästä. Lasten kanssa ei väsy, jos niistä kasvattaa ihmisiä eikä riehuvia mölyapinoita.
[/quote]
Missä on kerrottu ap:n lasten olevan riehuvia mölyapinoita?
[/quote]
Kyllähän se tuosta kirjoitustyylistä näkyy. Muutenkin aikamoista asuntovaunulaisten menoa
Ei ole pakko ottaa kahdeksi viikoksi mutta on myös joustettava näinpäin, että jos äiti sitten lähtee lasten kanssa keskenään lomalle kesän aikana, silloin ei ole ollenkaan viikonlopputapaamisia. Lomia ei keskeytetä siis viikonloppujen ajaksi.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:55"]Jokainen ansaitsee omaa aikaa ja tällöin pystyy olemaan vielä parempi äiti lapsilleen. Kukaan ei toisen arkeen, sinne taakse näe, että miten raskasta siellä saattaa olla. Ja millaisten asioiden kanssa joutuu vaikka painimaan. Tuollaiset puheet viikon siiderin litimisestä ja kynnettävänä olemisesta kertovat enemmän teistä, kuin aloittajasta. Hävetkää. Nyt empaattisuutta peliin ja kysykää mieluummin vaikka äidin itsensä vointia.
[/quote]