Saan ihottumaa ilmaisusta "Huone kylpee valossa"... Kerro ilmaisu, joka aiheuttaa ihottumaa tai vähintään lievää kutinaa sinulle
Kommentit (2280)
Tavallaan.
Kun kaikki on nykyään vaan "tavallaan", ei siis mikään oikeasti mitään! Äärimmäisen ärsyttävää, kun ko. sanaa tungetaan joka lauseeseen. Niinkuttelukin on "tavallaan" siedettävämpää, kuin "tavallaan" toi tavallaan sanan käyttö. 🤬
Inhoan sitä, kun joku kuittaa hajamielisyytensä/tekemänsä mokan/sosiaalisen stiplun sanomalla, että " sori, lukihäiriö iski", "mä oon tämmönen ADHD-tapaus", tai "oon vähän autisti tänään" tms.
Useimmat näin sanovat ovat neurotyypillisiä. Tällainen puhetapa ärsyttää kun tietää, miten paljon oikea lukihäiriö tai ADHD vaikeuttavat elämää. Ja se, että oma ei-toivotunlainen käytös liitetään arkipuheessa jonkin diagnoosin tunnusmerkiksi, jota itsellä ei ole, on ylimielistä ja törkeää.
Se, kun jollain festareilla tms. on hyvä kattaus esiintyjiä. Ruokapöytä katetaan, ei festarilavaa.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan.
Kun kaikki on nykyään vaan "tavallaan", ei siis mikään oikeasti mitään! Äärimmäisen ärsyttävää, kun ko. sanaa tungetaan joka lauseeseen. Niinkuttelukin on "tavallaan" siedettävämpää, kuin "tavallaan" toi tavallaan sanan käyttö. 🤬
Tai toinen samantapainen ilmaisu "tosissaan"
Uniikki lumihiutale. Tätä käyttävät ihmiset, jotka vain kopioivat muita eikä heillä ole omia sanoja ollenkaan
Minua jotenkin ihmetyttää huonot ja tökeröt ehdotukset lauseina vaikkapa. Eikä oteta selvää mitä henkilö haluaa ja toivoo. Ja ei kysellä väkisin, mahdollistetaan hyvät asiat.
Breku on kamala. Mieluummin käytän vaikka että breikkasin mun fastin puurolla.
Tämä ruoka vie kielen mennessään.
Vierailija kirjoitti:
Minua jotenkin ihmetyttää huonot ja tökeröt ehdotukset lauseina vaikkapa. Eikä oteta selvää mitä henkilö haluaa ja toivoo. Ja ei kysellä väkisin, mahdollistetaan hyvät asiat.
Mitä vttua sinä selität?
Kun joku jakaa kuvia kodistaan ja on kuva keittiöstä jossa jollain tasolla on hedelmäkulho josta "voi kätevästi napsia ohimennen jonkin mieleisensä hedelmän!"
Tai kuva sotkuisesta kodista jossa "näkyy elämä"
Kun joku esittelee asuaan ja hiukset on "huolettomasti kietaistu nutturalle" ja todellisuudessa sitä kampausta on ähelletty puolituntia kädet puuduksissa.
Vie kielen mennessään... yörk.
Näppärä yksiö. Ihminen voi olla näppärä, ei asunto. Yleensä tämän voi kääntää sanoiksi "koirankopin kokoinen".
No on kai se tietty näppärää, jos keittiö on jo eteisessä ja tiskiä voi siirtää sohvalta nousematta sohvapöydältä tiskipöydälle.
Kaupan mainoksissa "nappaa mukaan2. Kun kaikilla on muka koko ajan niin kiire, että ostoksetkin pitää napata. Tosin jotkut ymmärtävät sen niin, ettei tarvitse maksaa.
"Ostohousut jalkaan". Miksei kukaan vedä persaukishousuja jalkaan?
Kustantaa, kun tarkoitetaan mitä jokin maksaa. "Yhteensä remontti kustansi 12.700 euroa".
Minäkin haluan sellaisen remontin - yleensä jodun kustantamaan ne ihan itse.
huokuu ja kumpuaa ..... voi tana kele tu .....
"Muovimattojen alta paljastuivat alkuperäiset lattialankut." Mitä ihmettä sieltä odotettiin paljastuvan??
Vierailija kirjoitti:
"Muovimattojen alta paljastuivat alkuperäiset lattialankut." Mitä ihmettä sieltä odotettiin paljastuvan??
Ex-vaimo tai anoppi.
Koska MINÄ haluan.