Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirijotappa tänne jotaki teijän murtteella?

Vierailija
25.04.2015 |

Mää voin alottaa tämän nii jatkakkaa te. Mää käyn sitte kahtomassa mitä sää oot kirijottanu tänne:D Mää lähen nytte vaihtammaa auttoon renkkaat ja pesemmään tuo auton.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen pyykkiä justihi. Kohta saa mennä levittämähä narulle. Sitte teen jotaki ruakaa, on heleveti kova näläkä.

Vierailija
22/44 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa mää vai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torilt sai tänää ilmasii tulppaanei! Mä ite valitsin valkosii mut äiti halus kaks nippuu tummanpunasii.

Vierailija
24/44 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs mä nyt sit kirjottasin. No mä oon siivonnu tänää ja koht pitäs alkaa tekee töitä. Mä söi just ni ei pitäs iha heti tulla sit nälkäkää.

Vierailija
25/44 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ookko nää ap Kalajoelta taim muualta jokilaaksosta? Kaks vuotta sielä assuin (oikiasti minnoon avojalakane ankka... eikä kö oululainen) ja kuullostaa nii tutulta tuo murre. :D

Vierailija
26/44 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sie mie hyö työ myö syö sien mien hyö työ sie mie ei sie mie

Vierailija
27/44 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää oo Porist, mitä mää ny sit muka tän kirjottaisi..

Vierailija
28/44 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pahoillani mutta en kestä lukea näitä murrejuttuja. Yritin pari pvää sitten aloittaa "Kivenpyörittäjän kylä" kirjaa..En pysty lukemaan. Oikeasti on kiva että murteita pidetään yllä ja Suomi on näin kielirikas, mutta en kirjoitettuna jaksa tavailla näitä. Itse olen Tampereelta nääs:). Ja kyllä, poistun nyt.

Vierailija
29/44 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aotolla tässä kottiin ajellaan miehen kanssa. Käötiin ruokakaopassa maetoa, rillimakkarata ja limpsoa ostamassa. Saonaan taijetaan sitte kutvehtie. Hyvveä lauvantai iltoa kaekille!

Vierailija
30/44 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täsä katellaa peliä ja kannustettaa kärppiä voittoon. Jos se mestaruus nyt sattuu kohalle, nii kai sitä pittää lähtiä kattomaan juhulintaa kaupungille. Kyllä tää koko Oulu mennee aina niin sekasin tuosta jääkiekosta. :)

Vierailija
31/44 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pittää lähtiä kohta saunaan, sen jäläkiin syyään sallaattia ja juuaan yks kaliapullo. Sitte kahtotaan uutiset ja 

onki valamista kauraa nukkuun. 

Vierailija
32/44 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sää ny oikee tahtosit et mää kirjottasi. Emmää keksi mittää kirjottamist. Ei me porilaiset turhii jaaritel.

Vierailija
33/44 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 17:28"]

Mä olen pahoillani mutta en kestä lukea näitä murrejuttuja. Yritin pari pvää sitten aloittaa "Kivenpyörittäjän kylä" kirjaa..En pysty lukemaan. Oikeasti on kiva että murteita pidetään yllä ja Suomi on näin kielirikas, mutta en kirjoitettuna jaksa tavailla näitä. Itse olen Tampereelta nääs:). Ja kyllä, poistun nyt.

[/quote]

Älä sit avvaa tämmäsii viästei, jos ne nii kamalii o.

Vierailija
34/44 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää siivosin tännään vähä tota takapihhaa ku oli talaven jäljiltä nii törkysessä kunnossa. Huomenna meinaan putsata pationki jos oon oikeen reippaalla tuulella.

Vierailija
35/44 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiano lauantai-ehtoo! Jaa mitäs tosa permannol o? Ai perkala, se ommun eiline sipsinkappala! Ei maar, huame o pyhä, mää sanosin jo mummiähel et lähretääski ajelul!

Vierailija
36/44 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suatanpa kirjottoo, tae suatanpa olla kirjottamatta.

Vierailija
37/44 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miul o ollu iha kiva lauantai, nukuttii aamul pitkää ja ollaa syöty hyvi. Nytte pellaillaa ja mietittää saunnaa mennoo.

Näyttääpä kauhheelta ku kirjottaa tällee, mut Pohjjois-Karjalan tyttöjä oon! :)

Vierailija
38/44 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 14:42"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 14:39"]

Ooksä aapee Kuusamosta tai jostai siältä läheltä? En nyn niin hyvin tunne sitä murretta, mutta se tuloo mulle tuasta sun kirjootuksesta ensimmääsenä miälehen.

[/quote]

Mää oon pohojos-pohojammaalta, oulun eteläpuolelta oon.
[/quote]

Terve. Ookkohammun naapuri? Mitä näkkyy akkunasta? Joko kävittä saunasa?

Vierailija
39/44 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiä murre on sellast et sitä kaikki pelkää

Vierailija
40/44 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helevetti että vitutti taas tiskata, ku tuo vauva painattaa mahassa. Mies ois voinu nyt tehä sen homman, ku mää en ois millään jaksanu. Pittää alakaa kattomaan telkkaria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi