Kirijotappa tänne jotaki teijän murtteella?
Mää voin alottaa tämän nii jatkakkaa te. Mää käyn sitte kahtomassa mitä sää oot kirijottanu tänne:D Mää lähen nytte vaihtammaa auttoon renkkaat ja pesemmään tuo auton.
Kommentit (44)
Torilt sai tänää ilmasii tulppaanei! Mä ite valitsin valkosii mut äiti halus kaks nippuu tummanpunasii.
Mitäs mä nyt sit kirjottasin. No mä oon siivonnu tänää ja koht pitäs alkaa tekee töitä. Mä söi just ni ei pitäs iha heti tulla sit nälkäkää.
Ookko nää ap Kalajoelta taim muualta jokilaaksosta? Kaks vuotta sielä assuin (oikiasti minnoon avojalakane ankka... eikä kö oululainen) ja kuullostaa nii tutulta tuo murre. :D
Sie mie hyö työ myö syö sien mien hyö työ sie mie ei sie mie
Mää oo Porist, mitä mää ny sit muka tän kirjottaisi..
Mä olen pahoillani mutta en kestä lukea näitä murrejuttuja. Yritin pari pvää sitten aloittaa "Kivenpyörittäjän kylä" kirjaa..En pysty lukemaan. Oikeasti on kiva että murteita pidetään yllä ja Suomi on näin kielirikas, mutta en kirjoitettuna jaksa tavailla näitä. Itse olen Tampereelta nääs:). Ja kyllä, poistun nyt.
Aotolla tässä kottiin ajellaan miehen kanssa. Käötiin ruokakaopassa maetoa, rillimakkarata ja limpsoa ostamassa. Saonaan taijetaan sitte kutvehtie. Hyvveä lauvantai iltoa kaekille!
No täsä katellaa peliä ja kannustettaa kärppiä voittoon. Jos se mestaruus nyt sattuu kohalle, nii kai sitä pittää lähtiä kattomaan juhulintaa kaupungille. Kyllä tää koko Oulu mennee aina niin sekasin tuosta jääkiekosta. :)
Mun pittää lähtiä kohta saunaan, sen jäläkiin syyään sallaattia ja juuaan yks kaliapullo. Sitte kahtotaan uutiset ja
onki valamista kauraa nukkuun.
Mitä sää ny oikee tahtosit et mää kirjottasi. Emmää keksi mittää kirjottamist. Ei me porilaiset turhii jaaritel.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 17:28"]
Mä olen pahoillani mutta en kestä lukea näitä murrejuttuja. Yritin pari pvää sitten aloittaa "Kivenpyörittäjän kylä" kirjaa..En pysty lukemaan. Oikeasti on kiva että murteita pidetään yllä ja Suomi on näin kielirikas, mutta en kirjoitettuna jaksa tavailla näitä. Itse olen Tampereelta nääs:). Ja kyllä, poistun nyt.
[/quote]
Älä sit avvaa tämmäsii viästei, jos ne nii kamalii o.
Mää siivosin tännään vähä tota takapihhaa ku oli talaven jäljiltä nii törkysessä kunnossa. Huomenna meinaan putsata pationki jos oon oikeen reippaalla tuulella.
Hiano lauantai-ehtoo! Jaa mitäs tosa permannol o? Ai perkala, se ommun eiline sipsinkappala! Ei maar, huame o pyhä, mää sanosin jo mummiähel et lähretääski ajelul!
Suatanpa kirjottoo, tae suatanpa olla kirjottamatta.
Miul o ollu iha kiva lauantai, nukuttii aamul pitkää ja ollaa syöty hyvi. Nytte pellaillaa ja mietittää saunnaa mennoo.
Näyttääpä kauhheelta ku kirjottaa tällee, mut Pohjjois-Karjalan tyttöjä oon! :)
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 14:42"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 14:39"]
Ooksä aapee Kuusamosta tai jostai siältä läheltä? En nyn niin hyvin tunne sitä murretta, mutta se tuloo mulle tuasta sun kirjootuksesta ensimmääsenä miälehen.
[/quote]
Mää oon pohojos-pohojammaalta, oulun eteläpuolelta oon.
[/quote]
Terve. Ookkohammun naapuri? Mitä näkkyy akkunasta? Joko kävittä saunasa?
Meiä murre on sellast et sitä kaikki pelkää
Voi helevetti että vitutti taas tiskata, ku tuo vauva painattaa mahassa. Mies ois voinu nyt tehä sen homman, ku mää en ois millään jaksanu. Pittää alakaa kattomaan telkkaria.
Pesen pyykkiä justihi. Kohta saa mennä levittämähä narulle. Sitte teen jotaki ruakaa, on heleveti kova näläkä.