Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yleensähän kiusattua ja kiusaajaa ei sijoitetan yläasteella samalletta

Vierailija
25.04.2015 |

luokalle, mutta jos näin on tapahtunut ja kiusaaminen jatkuu, niin mitä on tehtävissä, kun kyseessä on erikoisluokka, ei siis erityisluokka. 

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 17:04"]

Oppilasta ei voida etukäteen rajata pois erikoisluokalta kiusaamisen tai muun huonon käytöksen takia. Hänellä on oikeus myös parantaa tapansa siis. Mutta minä juuri siirsin oppilaan pois erikoisluokalta hänen käytöksensä takia. Hän osallistuu painotusopetuksen tunteihin normaalisti. Hieman lukujärjestysmuutoksia tämä aiheutti, mutta ne oli järjesteltävissä. Kokeilua jatkuu hetken, jonka jälkeen hän saa yrittää palata omaan luokkaansa uudestaan. Mikäli sekään ei onnistu, hän päätyy toiselle luokalle kokonaan. Tai jotain muuta. Eli kyllä nämä järjestelyt mahdollisia on. Ja minä painotan, että kiusaaja on se, jonka kuuluu siirtyä, ei kiusattu. Varsinkin, jos kiusaamista on jatkunut pidempään ja se on ollut koulun tiedossa. Rehtori

[/quote]

Kiitos hyvästä vastauksesta. Ap

Vierailija
22/23 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 16:54"]Tavallisesti erikoisluokka on ihan tavallinen luokka mutta sillä on jotain ainetta pari tuntia muita enemmän. Nämä lisätunnit otetaan valinnaisaineista (kun muut saavat valita vapaasti, näillä on sidottu osa valinnaistunneista tiettyyn aineeseen) tai ne ovat päivän päätteeksi, jolloin koulupäivä on pari tuntia viikossa pidempi kuin muilla. Oppilas voi käydä ihan tavallista luokkaa ja osallistua erikseen noille erikoisluokan tunneille. Ongelmaa ei ole, joko kiusattu tai kiusaaja voidaan hyvin siirtää normaaliluokalle, jolta käsin hän voi osallistua erikoistunteihin.
[/quote]
Ainakaan koulussa missä minä olen tuohon ei ok mahdollisuutta koska erikoistunteja pitävät toisista kouluista tulevat opettajat osin ja heidän tuntinsa pitää laittaa siihen kohtaan jolloin hän ehtii toisesta kilometrien päässä olevasta koulusta meidän kouluumme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 17:04"]

Oppilasta ei voida etukäteen rajata pois erikoisluokalta kiusaamisen tai muun huonon käytöksen takia. Hänellä on oikeus myös parantaa tapansa siis. Mutta minä juuri siirsin oppilaan pois erikoisluokalta hänen käytöksensä takia. Hän osallistuu painotusopetuksen tunteihin normaalisti. Hieman lukujärjestysmuutoksia tämä aiheutti, mutta ne oli järjesteltävissä. Kokeilua jatkuu hetken, jonka jälkeen hän saa yrittää palata omaan luokkaansa uudestaan. Mikäli sekään ei onnistu, hän päätyy toiselle luokalle kokonaan. Tai jotain muuta. Eli kyllä nämä järjestelyt mahdollisia on. Ja minä painotan, että kiusaaja on se, jonka kuuluu siirtyä, ei kiusattu. Varsinkin, jos kiusaamista on jatkunut pidempään ja se on ollut koulun tiedossa. Rehtori

[/quote]Hienoa. Isot aplodit sinulle, oikeasti. Olet upea rehtori!