Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä, kun oma perhe vihaa...

Vierailija
25.04.2015 |

Eli otsikossa tiivistettynä asiani. Olen niin surullinen ja masentunut tästä asiasta. Tämä asetelma on aina ollut näin, että jos perheessämme tapahtuu jotain ikävää, niin syy on minun.

En tiedä edes miten aloittaisin kertomaan tästä asiasta, mutta yritän parhaani. Nykyään perheeseeni kuuluu äiti ja kolme veljeä ja minä ainoa tyttö. Olemme kaikki lapset jo kohta 30-vuotiaita, mutta siltikin aina jos jotain ikävää sattuu on asiat minun syytäni, vaikka en olisi ollut edes paikalla tapahtuman aikaan, enkä olisi voinut vaikuttaa millään tavalla koko tilanteeseen.

Lapsena minulle esim. huudettiin siitä jos kävin hakemassa postin ja siellä oli jotain odottamattomia laskuja yms. se oli minun vikani.

Veljien kanssa jos on ollut riitaa vika on aina ollut minun.

Teini iässä vanhempani erosivat ja äiti jäi yksinhuoltajaksi. Vuosi eron jälkeen äitini päätti että hän ei jaksa yksin huolehtia 4 lapsesta ja minut laitettiin lastenkotiin. Niin hullultako kuin se kuulostaakin tämä on aivan totta!

Olin kuulemma huonoja vaikutteita antamassa veljilleni (jotka ovat kaikki minua hieman vanhempia), kun 13-vuotiaana koulun jälkeen olin maistanut tupakkaa... 

16 vuotiaana pääsin lastenkodista pois (en siis ollut huostaan otettu) ja aika pian sen jälkeen muutin pois kotoa.

Kukaan ei kertaakaan perheestäni käynyt minua lastenkodissa katsomassa.

Välillä on ollut ns. riidattomia aikoja perheessä kun kaikki on mennyt hyvin, ja sitten taas kun jotain suurempaa tapahtuu niin minua aletaan syyttämään ja minut jätetään perheen ulkopuolelle.

Kukaan ei soita minulle, kukaan ei vastaa puheluihini jne...

Tässä muutamia kuukausia sitten veljeni erosi pitkäaikaisesta naisystävästä, ja olimme kokoontuneet äitini luokse ja puhuimme hänen erostaan... Kunnes yhtäkkiä tilanne oli taas niin että se erokin oli minun vikani.. Lähdin vain kävelemään tilanteesta pois ja ajattelin että parin kuukauden päästä he tajuavat kuinka kohtuutonta on syytää minua tuollaisesta asiasta...

Tänään ajattelin että menen pitkästa aikaa käymään äitini luona.. Koko perhe oli kokoontunut näköjään sinne lauantai brunssille, ja äitini avattua koti ovensa sanoin minulle että en ole tervetullut nyt käymään koska pilaisin vain heidän päivänsä.

Mua itkettää nyt ihan hirveästi ja mulla on niin niin pahaolo! Mä en jaksa uskoa että olisin oikeasti niin inhoittava ihminen. Minulla on plajon ystäviä ja ikinä en ole kenenkään ystävän, työkaverin tai kenenkään muun kanssa ollut riidoissa, kuin vain oman perheeni.

Kertokaa mitä teen tämän tilanteen kanssa. Minua ahdistaa niin paljon, kun olen aina ajatellut että sitten kun olemme aikuisia niin asiat muuttuvat jne. 

Anteeksi sekava teksti.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksy se, että asiat eivät muutu.

Vierailija
2/9 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet yhteydessä heihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun perhe on hullu. Ei ole sun vikasi. Niinkuin eka vastaaja jo sanoi, tilanne tuskin muuttuu eli kannattaa vaan hyväksyä se. Toivottavasti sulla on muita läheisiä ja tervepäisiä ihmisiä joiden kanssa viettää aikaa :)

Vierailija
4/9 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa surullista , tuli paha mieli sun puolesta. Haleja paljon!

Lohduttava mies

Vierailija
5/9 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

He toimivat hyvin niin kauan kuin heillä on yhteinen vihan kohde. Ei väliä ovatko jutut totta vai ei, heille on tärkeää että sinä olet se yhteinen  paha.

jättäydy suosiolla sivuun, anna heidän elää valheellista vihan elämäänsä. Tämän sanon kokemuksella. Elä omaa elämääsi ja liitä siihen ne kenen kanssa sinulla on vastavuoroista tasavertaisto kanssakäymistä. Et voi heitä muuttaa. Etkä voi oikoa heidän sanomisiaan, koska tekevät niitä koko ajan lisää. Voimia!

Vierailija
6/9 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen heihin sen vuoksi yhteydessä koska he ovat ainoa perheeni melkeinpä täällä suomessa... Suurin osa sukulaisista on ruotsissa ja isänpuolen sukulaisiin emme ole olleet oikein ikinä yhteydessä..

Minua surettaa ajatus ettei minulla ole enään oikeasti perhettä.

Vaikka minulla on todella ihania ja rakkaita ystäviä, jotka esim. pyytävät aina jouluksi luokseen yms. ei se ole kuitenkaan sama asia. :(

-Ap

Vierailija
7/9 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 14:01"]Olen heihin sen vuoksi yhteydessä koska he ovat ainoa perheeni melkeinpä täällä suomessa... Suurin osa sukulaisista on ruotsissa ja isänpuolen sukulaisiin emme ole olleet oikein ikinä yhteydessä..

Minua surettaa ajatus ettei minulla ole enään oikeasti perhettä.

Vaikka minulla on todella ihania ja rakkaita ystäviä, jotka esim. pyytävät aina jouluksi luokseen yms. ei se ole kuitenkaan sama asia. :(

-Ap
[/quote]
Tuollainen ei ole mikään. PERHE.

Vierailija
8/9 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin katkaisin tuon takia kaikkii isänpuolen sukulaisiin välit. Aluks oli vähän rankkaa mutta nykyään olen erittäin onnellinen. Tee sinäkin samoin. Tuhoat vaan itsesi kuuntelemalla turhia syytöksiä.

Mies25

Vierailija
9/9 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti se surettaa jos ei ole perhettä. Mutta tällä hetkellä varmaan enemmän tuskaa aiheuttaa se kun olet heihin yhteydessä? Inhottava tilanne kyllä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän