Voiko kuukautiset jäädä pois jo alle 50v?
Vaihdevuosia kyllä odottelen, mutta en odottanut että ne jäisivät jo nyt pois, olen 47v.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulta loppui kun olin 36. Sitä ennen n pari vuotta oli epäsäännölliset ja 36 v loppui. Joskus kun olin 40, verikokeella selvitettiin että vaihdevuodet eivät ole vielä alkaneet. Nyt 46 v eikä muita oireita ole.
Vaikuttivatko vaihdevuodet ulkonäköösi mitenkään? Se on nimittäin niissä pahin pelkoni.
Luinkin väärin, ei siis vielä vaihtareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulta loppui kun olin 36. Sitä ennen n pari vuotta oli epäsäännölliset ja 36 v loppui. Joskus kun olin 40, verikokeella selvitettiin että vaihdevuodet eivät ole vielä alkaneet. Nyt 46 v eikä muita oireita ole.
Vaikuttivatko vaihdevuodet ulkonäköösi mitenkään? Se on nimittäin niissä pahin pelkoni.
Tosi paljon. Kuin kerralla olisi vanhentunut 10 vuotta!
47-vuotiaana olin iki onnellinen kun kuukautiset loppuivat. Kaikki meni lyhyellä hikoamisella, onneksi yöllä, ettei töissä ollut niin suurta haittaa, joskus naama hurahti kuumaksi ja punaiseksi. Hikoilu naamasta oli merkittävin ja nukkuminen oli kuin olisi ollut täysikuu. Avantouintia harrastin niinä aikoina ja kaikki meni hienosti. Hyvin meni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi paljon. Kuin kerralla olisi vanhentunut 10 vuotta!
Miten sellaisesta selviää? Siis kuulostaa siltä että vähän kuin olisi yhtäkkiä vaikka polttanut naamansa jossain onnettomuudessa eli ulkonäkö muuttuu radikaalisti.
Otetaan normaali ihon haurastuminen vastaan. Voi kohotuksia ja hyaluronia käyttää myöhemmin. Hyvä mieli pitää ulkonäön kauniina. Kaikki me vanhenemme ei sille prosessille voi mitään. Hiuksista kannattaa huolehtia, hiukset on pään kruunu ja hyvin leikatut hieman raidoitetut hiukset nuorentavat ja vaatetukseen kannattaa kiinnittää huomiota.
Kellä muka menkat loppuneet 40++? En oikein usko, ei ole ollut lähipiirissä.
Esivaihtarit on alle 50-vuotiaana. Menopaussi on vasta sitten, kun vuodot ovat kokonaan loppuneet.
Vierailija kirjoitti:
Esivaihtarit on alle 50-vuotiaana. Menopaussi on vasta sitten, kun vuodot ovat kokonaan loppuneet.
Kuukautiset voi loppua jo paljon alle 50-vuotiaana, itselläni oli menopaussi 46 - vuotiaana. Tällöin esivaihtarit alkoivat jo ainakin 5 vuotta aiemmin.
Miten seksuaalisuus ja parisuhde suht nuorena vaihdevuosissa, sujuuko entiseen malliin?
Ei menopaussin jälkeen ole enää seksiä/seksuaalisuutta. Keho on viisas. Vanheneva ihminen ei tarvitse enää romantiikkaa.
Monilla todella ylipainoisilla naisilla jää pois jo 25 vuotiaana.
Epäterveelliset elämäntavat ja tupakointi, vaihtarit alkavat 40+?
Minulta loppuivat 25-vuotiaana. Neitsyt, ei ehkäisyä tai muuta lääkitystä käytössä. Nyt ikää on 32 vuotta, enkä edes muista, miltä kuukautiset tuntuvat. Ajatella, että edes yksi lottovoitto osui elämässä kohdalleni! Sympatiani kaikille, jotka vielä tästä kärsivät.
Mulla jäi 42 v. Ja loppuivat kuin seinään, ei mitään sen jälkeen. Ei edes vaihdevuosioireita. Siitä on nyt kulunut 18 vuotta.
Miksi joillakin kuukautiset jäävät pois vasta 55+?
Minulta kuukautiset jäi pois kun en päässyt pressaksi.
Pekka
Mulla jäi pois 43v, ny olen 58 ja elämä on mahtavaa ilman menkkoja
Vierailija kirjoitti:
Mulla jäi pois 43v, ny olen 58 ja elämä on mahtavaa ilman menkkoja
Poltat?