Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni 50+ ei ole ottanut hormonikorvaushoitoa?

Vierailija
05.01.2022 |

Iltalehti kertoo tänään(kin) hormonikorvaushoidon lopettamisen riskeistä. Minä en ole koskaan edes aloittanut sitä, ja tulin pohtineeksi sitä, kuinka paljon meitä mahtaa olla.

Olen 57-vuotias, viimeisimmät kuukautiset olivat kolme kuukautta sitten, eikä minulla ole ollut mitään vaihdevuosioireita. Gynekologilla olen käynyt viimeksi varmaankin 90-luvun alkupuolella rutiinitarkastuksessa; kun ei ole ollut mitään vaivoja, ei ole ollut syytä käydä.

Ihan uteliaisuuttani kyselen, kun en tiedä tästä aihepiiristä mitään. Miten suuri prosenttiluku meistä yli viisikymppisistä ei ole ottanut hormonihoitoa lainkaan ja mistä syystä? Joillekinhan se ei edes sovi, mutta entäpä me muut?

Kommentit (110)

Vierailija
101/110 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on välillä sitä, että kasvot punoittavat syyttä suotta. Onko tämä siis joku kevytversio kuumista aalloista?

Vierailija
102/110 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ihme että täällä ollaan nykyisin niin ilkeitä kaikille, kun täällä hilluu kaikki kiukkuiset ja katkerat vaihdevuosimummot kehumassa miten "ei tunnu menopaussi missään". Kysykääpä puolisoiltanne (jos teillä sellaisia enää edes on, yleensä miehet älyää vaihtaa viisikymppisen nuorempaan hyvissä ajoin) ja työkavereiltanne, joille kiukuttelette jatkuvasti, niin saatte varmasti vastauksen että kannattaisi ottaa se lääkitys.

En ikinä kiukuttele työkavereille ja olen kiihkeämpi kuin koskaan, joten mieskin on erittäin tyytyväinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/110 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvussani on rintasyöpää, minkä vuoksi gynekologi ei uskaltanut määrätä minulle hormonikorvaushoitoa. Olen noin 60.

Mielestäni mielialani on tasaantunut vaihdevuosien jälkeen, koska pms-oireet jäivät pois, enkä huomannut poikkeavaa hikoiluakaan. Muuten toki muuten huomaan rapistuvani.

Vierailija
104/110 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummoja kauhisteleville jennajasmiinoille vois sanoo, et me on palstailtu täällä kun ite et oo ollu vielä olemassakaan joten annapa meidän kuule olla ihan rauhassa ja painu muualle jos ei kiinnosta....

sairasta pyöriä täällä vuosikymmeniä mummoksi asti, huhhuh!

Sairasta avata ketju, missä näkyy 50+ jos ei kiinnosta. Täällä ollaan ja pysytään, nauti seurasta edelleenkin, kun noin hyvin viihdyt :D

Vierailija
105/110 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No monen teiniäidin ei tartte omaa mummoutta vanhaks odottaa...Jos täällä nyt kauhistelet viiskymppisiä vanhoiks, niin saatat itse olle konkreettisesti mummo jo 30 + iässä.. .

Vierailija
106/110 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummoja kauhisteleville jennajasmiinoille vois sanoo, et me on palstailtu täällä kun ite et oo ollu vielä olemassakaan joten annapa meidän kuule olla ihan rauhassa ja painu muualle jos ei kiinnosta....

Itse asiassa, 20 v sitten täällä oli kivaa. Ja siitäkään ei nykynuoriso tiedä mitään. ;)

Vierailija
107/110 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä oudompaa tulla valittamaan johonkin vaihdevuosiketjuun. Kukahan tässä sairas on? 

Vierailija
108/110 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan ole ottanut.

M50

Mitä mahtaa liikkua tällaisten kommenttien kirjoittelijoiden päässä? Tämäkin tyyppi on näemmä antanut itselleen yläpeukun, joten jotain kivaa hän saa siitä irti. Mutta miksi?

Vierailija
109/110 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tää nykyisin ihan mummopalsta kun karmea määrä vanhoja naisia vastailemassa!

Tällä palstalla käy muistaakseni 50000 kommentoijaa päivittäin. Tässä sadan kommentin ketjussa lienee muutama kymmenen kommentoijaa, joten ei tämä ole karmea määrä millään mittarilla.

Lienet pari-kolmekymppinen. Saatat hyvinkin olla viidentoista vuoden kuluttua lääkärin pakeilla selvittelemässä perimenopaussin mahdollisuutta. Vuodet kuluvat ällistyttävän nopeasti, ja ennen kuin huomaatkaan, sinäkin olet viisikymppinen. :)

Ap

Vierailija
110/110 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

56 v, menkat viimeksi kuukausi sitten. Mä en enää edes usko vaihdevuosiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme