Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaudesta selviäminen?

Vierailija
04.01.2022 |

Odotan toista lastani ja mieli on jotenkin aika matalalla. Tuntuu että maailmalla ja yhteiskunnalla menee niin huonosti että kannattaako tänne edes lapsia saattaa. Silti halusimme toisen lapsen ja esikoiselle sisaruksen. Olo on myös fyysisesti ollut surkea nyt jo pari kuukautta, minkä takia on tosi vaikea jaksaa sen paremmin lomaa kuin arkeakaan. Avun saaminen tuntuu olevan tosi hankalaa ja resurssit sen etsimiseen vähissä. Onko kenelläkään lohdun sanoja?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvola

Vierailija
2/45 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi kannattanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin kaikki menee. Usko pois! Sisaruksista on toisilleen paljon seuraa ja leikkikaveria.

Millä raskausviikolla olet?

Vierailija
4/45 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin kaikki menee. Usko pois! Sisaruksista on toisilleen paljon seuraa ja leikkikaveria.

Ei ole mitenkään itsestäänselvyys, että sisarukset tulee toimeen.

Vierailija
5/45 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta paitsi että sama täällä, kyllä on joka tavalla niin stanan tympeätä ja yhteiskunnan & maailman tila ei sitä edesauta. Mulla rv 28, missä vaiheessa sä menet?

Vierailija
6/45 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota, emme ole sodassa? Lohduttaako edes vähäsen? Perheeseenne syntyy toinen lapsi, jota rakastatte ja hänkin teitä? 2200-luvulla ihmisiä lienee enää kolmisen miljardia ja pallomme on selvinnyt pahimmasta stressistä? Voit opettaa lapsille vaikka viittä eei kieltä, jotta kriisitilanteessa teillä on aina turvapaikka. Tuskinpa sellaista kriisiä kyllä tulee.

Vierailija
7/45 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä tulee! Leikkivät joka päivä yhdessä! Ikäeroa on n. 3 vuotta.

Siltikään ei ole itsestäänselvyys, että sisarukset tulee toimeen.

Vierailija
8/45 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on hyvin. Kaikki on ennallaan. Minulla on 7 lasta, eikä huolta huomisesta.

Vierailija
9/45 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Itse en kyllä nyt korona aikana olisi uskaltanut vauvaa tehdä. Niin moni meistä kuolee koronaan.

Vierailija
10/45 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea toisesta lapsesta!!

Täällä yksi, jonka toinen raskausaika oli myös kamala (fyysisesti paha olo + raskausmasennus + korona-aika) mutta nyt 10kk vauva sylissä olen ikionnellinen siitä että meillä on sekä hänet että esikoisemme. Ihanaa aikaa tämä vauvavuosi 🥰

Kaikkea hyvää tulevaan!

Vierailija
11/45 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuta paitsi että sama täällä, kyllä on joka tavalla niin stanan tympeätä ja yhteiskunnan & maailman tila ei sitä edesauta. Mulla rv 28, missä vaiheessa sä menet?

Kiitos vertaistuesta! Haluaisin olla ihanassa raskauskuplassa mutta ei tää loputon pandemia oikein sitä tue. Mulla vasta huomenna alkaa 15. rv. Tsemppiä sulle ❤ ap

Vierailija
12/45 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä raskaudesta selviää! Aika harva on jäänyt pysyvästi raskaaksi.

Vierailija
13/45 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi, jonka toinen raskausaika oli myös kamala (fyysisesti paha olo + raskausmasennus + korona-aika) mutta nyt 10kk vauva sylissä olen ikionnellinen siitä että meillä on sekä hänet että esikoisemme. Ihanaa aikaa tämä vauvavuosi 🥰

Kaikkea hyvää tulevaan!

Kiitos! Ihana kuulla. Tämä toinen raskaus alkoi vähän yllättäen, ja toki olisin suonut että koronatilanne olisi ollut jo parempi. Mutta toisaalta ei näitä hedelmällisiä vuosia voi uhrata odotteluunkaan. Ap

Vierailija
14/45 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä niittää mitä kylvää. Nauti nyt siitä mitä olet halunnut.

Sellaiset katkerat mahot sieltä. Toivottavasti haet apua lapsettomuuden käsittelyyn. Jos olisit ikinä ollut raskaana tietäisit, että ihan raskaushormonit aiheuttavat usein mielialan heittelyä. Miksi koet tarvetta kommentoida asioista joista et tiedä mitään?

Vaikka en ole levittänyt jalkojani jollekin miehelle ja työntänyt sieltä lasta ulos mielipiteeni on ihan yhtä arvokas kuin sinun. Sitä saa mitä tilaa ja siitä pitäisi nauttia eikä valittaa kaikesta, kun on ne hormonit, ah tuo pirun huono tekosyy läpi naisen elämän käyttäytyä kuin pikkulapsi.

Vierailija
15/45 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi vaan mutta on tosi epänormaalia jos sisarukset ei tule toimeen. Yleensä jtn pääkopassa vialla hinnalla kummalla tai sitten perheessä jtn outoa.

Naiset synnyttävät koko ajan sairaampia ja mielenterveysongelmiasia lapsia kuin koskaan ennen.

Vierailija
16/45 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen neuvolassa pariin otteeseen tuonut esiin huonon mielialan. Siihen ei ole tartuttu. En ole ihan varma kaipaanko keskusteluapua, en ainakaan jos sitä on tosi työlästä saada. Pyysin nyt arkeen apua lapsiperheiden kotipalvelusta, mutta senkin avun saaminen kestää joitain viikkoja, mikä on pitkä aika pahoinvoinnin, oksentelun, päänsäryn ja väsymyksen kanssa. Mutta toki kiva jos sitä edes lopulta saa. Ehkä yritän vielä ensi viikon neuvolassa puhua henkisen tuen tarpeesta. Ap

Vierailija
17/45 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vertaistuesta! Haluaisin olla ihanassa raskauskuplassa mutta ei tää loputon pandemia oikein sitä tue. Mulla vasta huomenna alkaa 15. rv. Tsemppiä sulle ❤ ap

Mikä vi tun pandemia?🤣 Mikä on koronan pandemia aste?

Vierailija
18/45 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen neuvolassa pariin otteeseen tuonut esiin huonon mielialan. Siihen ei ole tartuttu. En ole ihan varma kaipaanko keskusteluapua, en ainakaan jos sitä on tosi työlästä saada. Pyysin nyt arkeen apua lapsiperheiden kotipalvelusta, mutta senkin avun saaminen kestää joitain viikkoja, mikä on pitkä aika pahoinvoinnin, oksentelun, päänsäryn ja väsymyksen kanssa. Mutta toki kiva jos sitä edes lopulta saa. Ehkä yritän vielä ensi viikon neuvolassa puhua henkisen tuen tarpeesta. Ap

Sulla on yksi lapsi ja pyysit kotiapua?! Henkistä apua sinä tarvitset, etkä mitään kahvinkeittäjää.

Vierailija
19/45 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea hyvää tulevaan!

Minullakin toinen raskaus ihan karmea, olo on surkea ja just mietin, että viimeksi näillä viikoilla (rv26-27) kiipesin 1,5m korkeaan veneeseen ihan kevyesti ja marjastin ja sienestin kolme tuntia korvessa ja uin vielä perään kunnon aallokossa ja nyt hyvä jos kykenee kiipeämään portaat ylös ilman, että tuntuu siltä, että pyörtyy puolivälissä. Mielikin matalampi, varmaan pimeän vuodenajan takia ja sen takia, ettei mies kanna vastuuta tarpeeksi ensimmäisestäkään, niin pelottaa mitä elo kahden muksun kanssa tulee olemaan. Hoiti kyllä ennen raskautta lasta tarpeeksi, mutta nyt kun tarvitsisi apua ja lepoa enemmän, ei saa sitä vähääkään mitä aiemmin, mikä tekee mielen ja olon matalaksi. Korona vaivaa lähinnä niin, että pelottaa että mies tuo sen töistä ja tauti vie minut, riskiryhmäläisen, sairaalaan ja esikoinen (1v) jää hoitamatta.

Ap:n raskaus on vielä niin varhaisessa vaiheessa, että toivottavasti olo paranee ja pääsisit nauttimaan raskaudesta edes voinnin puolesta. Minulla parani kyllä niin, että pahoinvointi lakkasi joskus rv16, mutta rv20 eteenpäin on ollut muuten tukalaa ja nyt hyvä jos jaksaa tuota esikoista nostaa ilman, että puuskututtaa ja joutuu makaamaan vähintään vartin, ettei tunnu siltä että tuupertuu.

Vierailija
20/45 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOL. Ihanan "kannustavia" kommentteja täällä taas vaihteeksi. Ap, kukaan ei tiedä mitä tulevaisuudessa tulee tapahtumaan. Voi olla että asiat menee ihan hyvin, ei kannata antaa kenenkään maalailla omaa mielenmaisemaa mustaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän