Olen 45-vuotias mies ja löysin tänään parrastani ensimmäiset harmaat haivenet.
Kommentit (75)
Mulla ei ole vielä hiuksissa eikä parrassakaan mutta kulmakarvoissa on alkanut tapahtua värimuutoksia.
N-44 kirjoitti:
Mulla alkoi olemaan harmaita tai oikeastaan valkoisia ihokarvoja en viitsi sanoa missä (tosin seivaan joka tapauksessa posliiniksi) kunnes aloitin muista syistä hormonikorvaushoidon. Nyt ei ole juuri ollenkaan enää. Hormonit alkavat laskea 35-40 vuotiaana. Olen 44-v nainen.
Mitä ihmettä?
44-vuotias nainen puhuu omasta kehostaan ja kirjoittaa "en viitsi sanoa missä"?
Jaa. Mä löysin ensimmäisen harmaan hiuksen kun olin 16. Nyt on jo aika paljon harmaita ohimolla. Semmosta se on.
N30
Vierailija kirjoitti:
Minä annoin viime kesänä parran kasvaa, jotta näkisin onko siihen tullut harmaata. Ei ollut vaan oli ihan musta. Sääi, sillä jos olisi ollut harmaaata olisin kasvattanut kunnon parran.
Ei harmantumisessa ole mitään pahaa miehillä eikä naisilla.
Mies 51-v
Sama juttu. Pettymys oli suuri, joten kuljen taas parratta. Tahtoisin jo harmaata väriä sinne parran sekaan. M47
Vierailija kirjoitti:
Just hyvä, harmaa tekee miehestä vetävän hopeaketun
Tervetuloa tänne vetävien hopeakettujen joukkoon!
Meissä on tämän maan tukipilarit.
Se riippuu myös hiustyypistä eikä suoraan kerro elimistön vanhenemista.
Harmaat hiukset – muutos riippuu geeneistä
Ensimmäiset harmaat hiukset usein yllättävät. Mitä ihmettä, nytkö näitä löytyy minunkin päästäni?
Hiusten harmaantuminen on vääjäämätöntä iän karttuessa. Kuitenkin se, missä vaiheessa hiukset alkavat harmaantua, vaihtelee suuresti.
Aikaisimmillaan hiusten harmaantuminen voi alkaa jopa alle 20-vuotiaana. Se on kuitenkin harvinaista, mutta moni löytää päästään ensimmäisiä harmaita hiuksia kolmekymppisenä. Yleisimmin ensimmäiset harmaat ilmaantuvat 30–45-vuotiaana.
Hiusten värillä on väliä sille, miten helposti yksittäisiä harmaita edes huomaa. Tummassa tukassa ne näkyvät selvemmin, vaaleassa tukassa harmaa tai valkoinen hius sekoittuu huomaamattomasti toisten hiusten joukkoon.
Miehillä hiusten harmaantuminen alkaa tyypillisesti ohimoilta ja otsalta hiusrajan luota. Naisilla harmaantuminen etenee yleensä tasaisemmin kaikkialla hiuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole vielä hiuksissa eikä parrassakaan mutta kulmakarvoissa on alkanut tapahtua värimuutoksia.
Siis mitä, harmaantuuko nekin?
Vierailija kirjoitti:
N-44 kirjoitti:
Mulla alkoi olemaan harmaita tai oikeastaan valkoisia ihokarvoja en viitsi sanoa missä (tosin seivaan joka tapauksessa posliiniksi) kunnes aloitin muista syistä hormonikorvaushoidon. Nyt ei ole juuri ollenkaan enää. Hormonit alkavat laskea 35-40 vuotiaana. Olen 44-v nainen.
Mitä ihmettä?
Kun ylläpito voisi poistaa. Oikeaasa elämässäni puhun suoraan p*llusta.
N-44 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N-44 kirjoitti:
Mitä ihmettä?
Kun ylläpito voisi poistaa. Oikeaasa elämässäni puhun suoraan p*llusta.
Sen nimi on emätin = vekotin jolla tullaan emäksi
Kannattaa nyppiä kaikki harmaat karvat pois. Siinä nimittäin käy niin, että naisia alkaa tulla ovista ja ikkunoista 24/7. Et saa nukuttua koskaan kunnolla. Puhun nimittäin kokemuksesta. Nytkin joku stanan kottarainen ikkunan takana, oottakaas hetki niin ajan sen pois.
Toinen jalka jo haudassa.