Mieheni vaimo -sarja
Vaikuttaa tosi hyvältä! https://yle.fi/aihe/artikkeli/2020/04/22/yksi-mies-kaksi-leskea-mieheni…
Onkohan tuo tosiaan ennen koronaa kuvattu ku noin vanha tuo artikkeli alunperin. Miksihän ei oo aiemmin julkastu.
Kommentit (765)
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää itseänikin, että nyt kommentoin toisen ulkonäköä, mutta minua ärsytti, että tästä Evelinistä puhuttiin kokoa ajan, kuinka hän on niin kaunis. Oliko hän teistä kaunis? Mielestäni ei, joistain kulmista ihan nätti, mutta jos hahmoa kuvaillaan kaunottareksi, niin kyllä näyttelijän pitäisi myös olla.
Nykyään kaunottareksi riittää se, että on hoikka.
Tehdas näytti kyllä enemmän nyrkkipajalta kuin hyvin tuottavalta tehtaalta. Senkö tuotoilla oli vuosikausia elätetty kahta kotiäitiä ja lasta sekä hankittu iso asunto Helsingin kalliilta alueelta. Saattoihan se talo olla Katrin isän avustuksella saatu, muta oliko tuo Viron paja silloinkaan kovin tuottoisa.
Mielestäni se uimaranta on Marjaniemen uimaranta. (joku kyseli ketjun alussa) Sarja on tosi koukuttava ja erityisesti Pirjo Longan roolisuoritus vaikuttava, kuten myös lapsinäyttelijöillä. Kiva että muutakin kuin tosi tv:tä välillä.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän aika harva tavis katsele jotain aasialaisia sarjoja tai elokuvia. Ei kukaan minun tutuistani.
Tekotaiteellista tuo liika hidastelu. Ei nopeampi tempo tarkoita, että tulos olisi silloin huonompi.
Me ihmiset olemme nopeampia oivaltamaan ilman, että olisimme tyhjäpäitä.
Nopea oivaltaja oivaltaa nopeampaa kerrontaa. Ilmeisesti hitaat oivaltaljat tarvitsevat nyt sitten tälläistä hidasta etenemistä. Että varmaan ehtivät käsittää jutun jujun.
Niinhän se on oikeassakin elämässä.
Miksi pitää arvostella eri mielipiteen omaavia? Eikö voisi keskittyä arvostelemaan vaan ohjelmaa. Kaikki eivät tykkää samanlaisista ohjelmista, se on selvää. Mut todella omituinen tarve arvostella eri mielipiteen omaavia. Itseruntoa huono vai muuten vaan epävarma?
Vierailija kirjoitti:
Kovin tyly oli Evelyn, sysäsi lapsen jollekin, kun piti mennä töihin plokkariksi.
Kovin paljon oli myös tietävinään Kontu firman asioista.
Vastenmielisen oloinen ja näköinen, ylimielinen akka!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää itseänikin, että nyt kommentoin toisen ulkonäköä, mutta minua ärsytti, että tästä Evelinistä puhuttiin kokoa ajan, kuinka hän on niin kaunis. Oliko hän teistä kaunis? Mielestäni ei, joistain kulmista ihan nätti, mutta jos hahmoa kuvaillaan kaunottareksi, niin kyllä näyttelijän pitäisi myös olla.
Nykyään kaunottareksi riittää se, että on hoikka.
Tuo ei ollut edes hoikka, vaan anorektisen näköinen liian suurine vaatteineen, vailla mitään muotoja. Ei mitenkään viehättävä...
Sarjan alku oli erittäin lupaava. Keskivaiheilla oli 2-3 tylsää jaksoa ja sitten sarjan loppu oli taas parempi.
Olisin olettanut että sitä viskoosibisnestä olisi jotenkin käsitelty enemmän tai koko sitä taloudellista kuviota ylipäätänsä, mutta näköjään haluttiin keskittyä lähes puhtaasti ihmissuhteisiin.
Naisten käsikirjoittama sarja, niin ehkä selittää asiaa. Enkä tällä tarkoita mitenkään haukkua heitä. Tuohan on vain yksi valinta sinänsä.
Pirjo Lonka näytteli kyllä erinomaisesti. Ja olen jo aiemmin huomannut, että on tosi hyvä näyttelijä.
Ja se Sara Soulie oli hänkin ihan ok, vaikkakaan ei nyt ihan mitään terävintä kastia.
Teinipojan näytteleminen oli välillä tosi väkinäistä, mutta toki ihan ymmärrettävää, koska kyseessä varmaan ihan täysin amatöörinäyttelijä.
Pikkutyttö näytteli tosi hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Tehdas näytti kyllä enemmän nyrkkipajalta kuin hyvin tuottavalta tehtaalta. Senkö tuotoilla oli vuosikausia elätetty kahta kotiäitiä ja lasta sekä hankittu iso asunto Helsingin kalliilta alueelta. Saattoihan se talo olla Katrin isän avustuksella saatu, muta oliko tuo Viron paja silloinkaan kovin tuottoisa.
Olihan tuo ihan surkean näköinen kellaripaja, mutta heillä ei ole ollut varmaan varaa panostaa lavastukseen + ekstra-näyttelijöihin.
Toki se ihmissuhdekuvio taisi olla tässä sarjassa pääosassa.
Ärsyttää tuo Aleksin jatkuvasti toistama "onks kaikki hyvin?" Varsinkin kun näkee selvästi, ettei äidillä todellakaan ole kaikki hyvin. Voisi vaikka välillä kysyä, että mikä sun on. Tai oletko kipeä. Mutta ei, tuota amerikkalaissarjoista tuttua hokemaa - suomennettuna - viljellään jatkuvasti suomalaisissakin sarjoissa.
Iki-ihana Pirjo Lonka, suosikkinäyttelijä!
Aleksin näyttelijä näyttelee loistavasti vähän töksähtelevää teiniä, juuri tuollaisia nuoria on paljon! Tai sitten hän on surkea näyttelijä ja vain oma itsensä. Samoin ne onks kaikki hyvin kyselyt on sitä samaa nuoren epävarmuutta kun ei tiedä mitä sanoa eikä pysty tekemään mitään ja kokee että pitäisi kannatella mutsia. Ihan mun suosikki tässä sarjassa!
Tunnarin esittäjä on Scarlet Burke, Until we meet again.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö joku minkä maalainen Aleksin näyttelijä on? Kuulostaa niin vieraalta aksentilta puhe. Nimikin on EI-suomalainen.
Tämä. Näyttelijällä on selvä aksentti, ja olen ihmetellyt eikö kukaan muu huomaa, kun täällä on kuitenkin käsitelty näyttelijän puhetta - ettei siitä saa selvää. Hän yrittää ilmeisesti peitellä aksenttia mumisemalla, ja tämä tekee puheesta hyvin epäselvää, ei sinällään ainakaan pelkästään itse aksentti.
Lopeta tämä jankkaus. Hän puhuu just kuin helsinkiläinen teini.
Vierailija kirjoitti:
Tehtaassa konekanta vaikuttaa lopputulokseen enemmän kuin kivat seinät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa epäuskottava sarja. Mies elänyt kaksoiselämää ja vaimo ehdottaa toiselle naiselle, että muuttavat heille. Ihan varmasti, joo. Anopin kanssa oli ollut sukset ristissä, mutta siellä se keittiössä teki pizzaa tämän toisen naisen lapsen kanssa.
Suomessa ei tuollaista tapahtuisi. Perintö turvattaisiin jotenkin muuten. Eikä sairaala ilmoita kaikille omaisille vain yleensä vain yhdelle ja se kertoo muille. Miten menee suomalaisesta sairaalasta tieto Viroon naiselle, joka ei ole aviovaimo?
Miten on 10 vuotta mies onnistunut siellä toisen perheen luona pitää yllä suhdetta toiseen perheeseen. Niin että se on muka joku uskomaton shokki, että mies on pettänyt.
Eikö omaiseksi saa merkitä kenet haluaa? Ehkä Ahti oli laittanut sinne Evelinin?
Saa merkitä. Minulla ovat kaikki perheenjäsenet omaisiani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö joku minkä maalainen Aleksin näyttelijä on? Kuulostaa niin vieraalta aksentilta puhe. Nimikin on EI-suomalainen.
Tämä. Näyttelijällä on selvä aksentti, ja olen ihmetellyt eikö kukaan muu huomaa, kun täällä on kuitenkin käsitelty näyttelijän puhetta - ettei siitä saa selvää. Hän yrittää ilmeisesti peitellä aksenttia mumisemalla, ja tämä tekee puheesta hyvin epäselvää, ei sinällään ainakaan pelkästään itse aksentti.
Lopeta tämä jankkaus. Hän puhuu just kuin helsinkiläinen teini.
Oikeestiko ne puhuu noin? Ärsyttävä roolihahmo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän aika harva tavis katsele jotain aasialaisia sarjoja tai elokuvia. Ei kukaan minun tutuistani.
Tekotaiteellista tuo liika hidastelu. Ei nopeampi tempo tarkoita, että tulos olisi silloin huonompi.
Me ihmiset olemme nopeampia oivaltamaan ilman, että olisimme tyhjäpäitä.
Nopea oivaltaja oivaltaa nopeampaa kerrontaa. Ilmeisesti hitaat oivaltaljat tarvitsevat nyt sitten tälläistä hidasta etenemistä. Että varmaan ehtivät käsittää jutun jujun.
Niinhän se on oikeassakin elämässä.Tämä sarja on tehty hidasälyisille. Kuka nainen ei kymmenessä vuodessa ymmärtäisi että ukko pettää + muut epäuskottavat kuviot.
Olihan ne varmasti ymmärtäneet, että pettää. Mutta ei sitä sentään arvaa olevansa itse se ”toinen nainen”.
Vierailija kirjoitti:
Epäloogista, ettei se virolainen vaimo ihmetellyt mitään vaikka Ahti ilmeisesti vietti joulut ja juhlapyhät jne. oikean vaimonsa kanssa. Tai toisinpäin. Eli eivät muka tietäneet toisistaan mitään.
Epäloogista miksi perintöfirman asiat eivät yhtään olleet kiinnostaneet Katria ja hän ei ollut selvillä firman tilanteesta lainkaan. Luulisi edes hiukan kiinnostaneen.
Miksiköhän molemmat naiset olivat allekirjoittaneet tuon asiakirjan kun eivät tietäneet mikä se oli ja mihin nimensä laittoivat.
Epäloogista, että nykyään joku niin tekee.
- sarjan katsomalla selviää helposti, että Ahti vietti joulut Virossa ja suomiperhe sukulaisissa Espanjassa
- Katrilla oli muut kiinnostuksen kohteet, Ahtin työ oli olla tj, isäpappa varmasti seurasi tiukemmin. Miten firman asioiden seuraaminen olisi paljastanut toisen perheen olemassaolon?
- Minkä asiakirjan? Jos tarkoitat sitä velkakirjaa, vain Evelin oli allekirjoittanut sen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua hieman ärsytti se, että yrityksen nettisivut on tuosta vaan uudistettavissa virolaisen showtanssijan toimesta. Ei siinä mitään, on varmasti lahjakkaita showtanssijoita ja muita, mutta siinä tuli hieman sellainen.. aliarvostettu fiilis varsinkin kun toimarin pestistä puhuttaessa muistettiin mainita monta kertaa, miten Katrilla oli koulutuskin siihen ja kuinka Katri oli kurssinsa lahjakkain jne jne. Mutta hei noi nettisivut, niitä tälleen tämmönen nuori äiti tässä vähän "yrittää päivittää" ja ilmeisesti suoraan tuotantoon kun toimarikin sanoi sit "ihan hyvät olivat".
Juu ihan silleen nää yritysten nettisivut juu.
Ihan vähän ärsyttää, ihan vähän VAAAAAAAN
No täysin lompakkoloisijahan se Katrikin oli ennen Ahdin kuolemaa, ei ollut missään töissä vaan haahuilu siellä Kulosaaren talossaan.
Mitä nyt todennäköisesti omisti firman, jossa miehensä oli töissä. Semmoinen lompakkoloinen.
Mistä se lapsi perunkirjaan löytyy, jos ei ole Suomen väestörekisteriin isän tietoihin merkitty?