Onko täällä ketään Lontoon tuntijoita / kävijöitä paikalla???
Tarttis vähän neuvoja kokeneilta, miten kannattaisi tehokkaimmin järjestellä minä päivinä mitäkin nähtävyksiä(mitkä on lähimpänä / helpoin siirtyä paikasta toiseen jne).
JOs ketään paikalla niin jaksaisin näpytellä suunnitelmiamme... :)
Kommentit (31)
Kai muistat, että London Bridge on se tylsä betoninen 70-luvun hirvitys ja Tower Bridge on se joka muistuttaa Big Beniä?
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 15:42"]
Kai muistat, että London Bridge on se tylsä betoninen 70-luvun hirvitys ja Tower Bridge on se joka muistuttaa Big Beniä?
[/quote]
voi vitsi, en, tai siis nyt olen sekaisin, tarkoitankoha mä sitten sitä Tower Bridgeä kuitenkin... (olen nähnytkin sen ja sen saman haluan näyttää lapsille, aika klassinen Lontoon "maamerkki")
ap
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 15:45"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 15:42"]
[/quote]
voi vitsi, en, tai siis nyt olen sekaisin, tarkoitankoha mä sitten sitä Tower Bridgeä kuitenkin... (olen nähnytkin sen ja sen saman haluan näyttää lapsille, aika klassinen Lontoon "maamerkki")
ap
[/quote]
Hyvä pointti joo.. eli kun katon kuvahakua googlesta, molemmille tulee kuvia samasta sillasta, mutta se on vissiin kartasta katsottuna jurikin tuo TOWER bridge eikä LONDON bridge (vaikka siitä aina puhutaan "London bridge is falling down..).
Ja luulin että meidän hotelli on suht lähellä siis sitä vanhaan London Bridgeä, jonka luulin sisi olevan se vanha Tower Bridge, mutta se onkin lähellä jotain uudempaa ei-mitään-- :( hehh no omaa tyhmyyttä taas kun liian kiireellä varailee.. no ihan sama metrolla ja bussilla liikutaan kuitenkin.
ap
Kyllä Stonehengen lähelle pääsee, ja kierros on hieno. Ensin mennään museoalueelle, josta on sellainen jurassic park-henkinen autokuljetus itse kivien luo. Siellä voi kuunnella mielenkiintoista selostusta yksityiskohdista kuulokkeista, ja itse kiertää aluetta. Vuokraamalla auto sinne varmaan pääsee kätevimmin, sijaitsee aika keskellä Salisburyn kumpuilevaa maalaismaisemaa, eikä lähellä ole kaupunkeja. Kaunista englantia muutenkin, samalla voi piipahtaa vaikka jossain national trustin kartanossa.
Wau, mieletön kiire teillä. Varmaan itse tykkäätte tuollaisesta.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 15:52"]
Wau, mieletön kiire teillä. Varmaan itse tykkäätte tuollaisesta.
[/quote]
:) joo tykätään tai minä ainakin (ja lapset noita paikkoja haluaa nähdä, ja jos mies tunkee mukaan niin tulkoon). Siellä on niin kallista että oltava tehokas... makoilla voi kotonakin.
ap
En tunne Lontoota mutta tunnen Riihimäen jos haluat siitä vinkkejä?
Noista Lontoon teattereista.. Sinne ei tartte pukeutua mitenkään erikoisesti/juhlavasti jos ei ite halua. Oltiin pääsiäisenä siellä teatterissa iltanäytöksessä ja ei siellä mitään juhlatamineita ollu varmaan kellään. Vrt. Suomen teatterit. Joskus ollaan oltu päivänäytöksessä ja sinne osa tuli ostoskassien kanssa varmaan suoraan shoppailemasta. Suurin osa yleisöstä kun varmaan on turisteja. Siellä katsomossa saa syödä ja juoda tyyliin leffateatterit täällä.
Joo suht perusvaatteilla mekin oltiin, kesämekko ja balleriinat, miehellä farkut ja kauluspaita. En nyt ehkä hirveintä mainosteepaitaa ja rönnölenkkareita laittaisi, mutten niillä kyllä kaupungillakaan liikkuisi.
Tuosta teatteriin pukeutumisesta... Tosiaankin vähän leffamainen tunnelma, väliajalla myydään katsomoissa jäätelöä, popkornia, olutta yms. Huomaa, että kun suomalaiset pukeutuvat töihin farkkuihin ja illalla ulos hienommin, niin usein muualla maailmassa tavataan tehdä juurikin toisinpäin.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 15:31"]
Mä menisin ehkä luonnonhistorialliseen museoon silloin ekana päivänä, siihen riittänee se vajaakin päivä. Tekisin yhden kaupunkikierrospäivän, jolloin katsellaan perusnähtävyydet ulkoa, vahdinvaihto ja samana päivänä sinne teatteriin. Se on hyvä tauko siinä kävelyn/seisoskelun välissä.
Stonehenge nielaisee koko päivän, luulisin Harry Potterinkin tekevän niin, kun kerran on pääkohde.
Siinä olis kolme päivää, neljännen voi varata shoppailuun ja ehkä joku pieni kohde siihen vielä.
[/quote]
Pitääköhän sinne teatteriin olla kovin hienosti pukeutunut..? Mietin mikä olisi hyvä asu että olisi tarpeeksi siisti ja hieno musikaaliin, mutta tarpeeksi rento ja väljä alkukesästä myös nähtävyyksien katseluun.. jos samalla kertaa vetäisee kaikki.
ja ne kengätkin vielä , mukavia lenkkareita ei sinne teatteriin voi oikein varmaan laittaa.
ap