Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään Lontoon tuntijoita / kävijöitä paikalla???

Vierailija
24.04.2015 |

Tarttis vähän neuvoja kokeneilta, miten kannattaisi tehokkaimmin järjestellä minä päivinä mitäkin nähtävyksiä(mitkä on lähimpänä / helpoin siirtyä paikasta toiseen jne).

JOs ketään paikalla niin jaksaisin näpytellä suunnitelmiamme... :)

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi kai tietää mitkä nähtävyydet sinua kiinnostavat. Itse esim. ensimmäisellä kerralla toteutin yhden päivän logistisesti helposti menemällä aamulla sisään British National Museumiin ja lähtemällä sieltä sulkemisaikaan etsimään hyviä craft beer baareja.

Vierailija
2/31 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun Lontoossa. Hankkikaa Visitor Oyster vyöhykkeille 1-2 ja koittakaa löytää myös hotelli tuolta alueelta. Lontoo on niin älyttömän iso ja muuten tuhlaatte vaan aikaa metrossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikataulua: aikaa 4pv kokonaisia, sekä tulopäivänä käytössä n. puoli päivää (aamulla 10 aikaan Gatwickissa).

Hotelli: Thamesin eteläpuolella ehkä n 1km London Bridgelta. (Joo huono sijainti mutta kaikki oli jo varattu mikä olisi ollut vähänkään kohtuuhintaista tai -kuntoista :( )

Reissu tehdään lasten kanssa (pikkukoululaisia mutta laiskoja kävelemään pidempiä matkoja).

Käyntikohteet:

- Stonehenge-retki (miten olisi paras mennä?)

- Harry POtter -studiot (mennään varmaan itse junalla)

- Musikaali Lyceum-teatterissa iltapäivänäytös (varattu jo)

ja lapset haluaa nähdä lisäksi

- vahdinvaihto buckingham palacella (vissiin klo 11:15-12 joka pv)

- London Eye (varmaankin pitää ostaa tuohon liput myös etukäteen)

- Luonnonhistoriallinen museo

Ja äiti haluaa näyttää perusnähtävyyksiä ainakin ulkopuolelta: London Bridge, Big Ben, ja Harrodsille shoppaamaan... ja ehkä British Museum...

Että aika tehokas suunnitelma saa tosiaan olla.

Vierailija
4/31 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4=ap

kiitos etukäteen!

Vierailija
5/31 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hups kiireettä pitää.... Waterloosta voitte ottaa junan Stonehengeen, ellette sitten halua vuokrata autoa tai osallistua valmiille retkelle. Harrodsilla käykää ehdottomasti ruokaosastolla ja samalla voitte käydä naapurissa Harvey Nicksillä ja ehdottomasti menkää myös Hyde Parkiin, joka on ihan siinä vieressä. Tututukaa myös Timeout London nettisivustoon. 

Vierailija
6/31 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka etäisyydet Lontoossa saattavat näyttää lyhyiltä, kannattaa siirtymiin varata aikaa. Etenkin lasten kanssa ottaisin itse max 2 kohdetta per päivä. 

Madame Tussaudsista saattaisivat lapset tykätä.

Osta liput etukäteen netin kautta (etenkin london eye), ei tarvitse jonotella ja säästät rahaa. Huomaa, että pääsylipuissa on usein vapaaehtoinen lahjoitus, se on netin kautta helppo klikata pois. Kannattaa katsoa myös, onko sopivia lipputarjouksia, esim. London Eye + Tussaud's.

London Eyen vieressä on myös Sea Life.

British museum on niin iso, että sen osalta ehkä kannattaa miettiä etukäteen, minkä osan haluaa nähdä (oletan siis, että ette halua siellä viettää kuin maks puoli päivää).

Jos haluatte tehdä ostoksia (muuallakin kuin siellä Harrodsilla), niin älkää hyvät ihmiset menkö Oxford Streetille, ellette suunnattomasti nauti järkyttävästä tungoksesta, vaan menkää vaikka Westfieldiin.

Big Benin ja London Bridgen ja muidenkin perusnähtävyyksien osalta voi olla helponta osallistua kiertoajelulle, esim hop on hop off -bussi (liput netistä etukäteen). 

Vierailija
7/31 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tussaudsilla olen itse käynyt joskus, joten se jätetään nyt väliin. Samoin Sea Life ei kiinnosta. (Enkä ala näistä lapsille puhumaankaan :).

Tuo hop on hop off voisi muuten olla kiva, mutta se on aika kallis, eli luulen että pystyisin just järjestämään metro/bussi-systeemillä ihan oman hop onin, sen reitin suunnitteluuun vaan tarttis vähän apuja.. :)

British Museumiin jos mennään, niin ei varmaan pitkäksi aikaa, muumiot tsekttaisiin ja ehkä jotain muuta.

Samoin luonnonhistoriallisesta lapset innostui nähtyään sen Paddington leffassa, eli sieltäkin riittäisi keksiä vaan joku 1-2 täsmäkohdetta (sen lisäksi että näkevä tsen aulan :).

Shoppailua luulen ettemme käytänössä jaksa kauheasti harrastaa, mutta Harrods nyt vaan on jo itsessään vähän nähtävyys, jotenkin tuntuu että siellä on "pakko" käydä.

Ai niin, onhan siellä se iso lelukauppakin LOntoossa, olikohan just Oxford STreetilla... nuorempi saattaisi vielä tykätä...

Siihen just tarttis vähän apuja että miten kannattaa niputtaa nuo esim. vahdinvaihto-Harrods-London Eye- museot-perusnähtävyydet.

Stonehenge, musikaali, Harry pOtter on pääkohteet, niille varaan kullekin oman päivän. Mutta varmaan siinä samana päivänä aamupäivällä /illalla ehkä kuitenkin ehtisi katsoa jonkun toisenkin jutun...?

ap

Vierailija
8/31 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lelukauppa Hamleys on Regent Streetillä, joka on Oxford Streetin poikkikatu. Kannattaa ilman muuta viedä vekarat sinne, hämmästyvät :D

Vierailija
9/31 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika kiirettä teillä pitää. itse jättäisin stonehengen pois, ei ole kovin kummoinen, kun sen lähettyville ei kuitenkaan pääse katselemaan. tai siis itselle tää oli vähän pettymys.

suosittelen käveleen, esim käykää vaikka london eye -reissulla south bankilla kävelemässä, siitä joen yli trafalgar squarelle. waterloolta pääsee myös parlamenttitaloille ja siitä suoraan buckinghamiin. tuolla alueella riittää nähtävä.

Vierailija
10/31 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä Stonehenge? Kasa kiviä parin tunnin matkan päässä Lontoosta.

London Zoo ja risteily Regent's Canalilla sekä Camden Townin markkinat olisivat minun valintani yhdellä päivälle (markkinat isoimmillaan sunnuntaina).

Vierailija
11/31 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 14:37"]

Lelukauppa Hamleys on Regent Streetillä, joka on Oxford Streetin poikkikatu. Kannattaa ilman muuta viedä vekarat sinne, hämmästyvät :D

[/quote]

juu tuolla olen itse käynyt joskus.. täytyy miettiä... toisaalta toinen ei leluista enää niin välitä, ja toinen taas alkaa vinkua kaikkea kallista (ja onhan nuo nähneet isoja lelukauppoja, eipä tuo toysrusikaan ihan pieni ole...). Toisaalta taitaa Hamleysillä olla muuten kivaa katseltavaa jos on näyteikkunoita yms.

ap

Vierailija
12/31 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 14:38"]

aika kiirettä teillä pitää. itse jättäisin stonehengen pois, ei ole kovin kummoinen, kun sen lähettyville ei kuitenkaan pääse katselemaan. tai siis itselle tää oli vähän pettymys.

suosittelen käveleen, esim käykää vaikka london eye -reissulla south bankilla kävelemässä, siitä joen yli trafalgar squarelle. waterloolta pääsee myös parlamenttitaloille ja siitä suoraan buckinghamiin. tuolla alueella riittää nähtävä.

[/quote]

Itse olen aina haaveillut tuosta Stonehengestä... ja päätin että nyt sinne mennään. Eikö siihen sitten pääse lähelle?? Miten kauas joutuu jäämään?? Mitä siellä sitten näkee??

Ajattelin että ehkä sen kohdalla olisi helpointa ostaa valmisretki, vaikka vaikuttaakin tosi tyyriiltä. Mutta juanliputkin on kalliita ja sitten siirtyminen siellä päässä junalta its eStonehengeen tuntuu olevan jotenkin hankalaa / epäselvää / kallista.

ap

Vierailija
13/31 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 14:42"]

London Zoo ja risteily Regent's Canalilla sekä Camden Townin markkinat olisivat minun valintani yhdellä päivälle (markkinat isoimmillaan sunnuntaina).

[/quote]

Mitä eläimi äLondon Zoossa on?? Onko norsuja tai pandoja?

ap

Vierailija
14/31 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 14:43"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 14:37"]

Hamleys on hämmästyttävä paikka. Pistää silmät ymmyrväisiksi niiltäkin, jotka ovat jo vuosikymmenet sitten lakanneet piittaamasta lasten leluista. :D Siellä on mm. ihan hämmästyttävä pienoisrautatieosasto.

[/quote]

juu tuolla olen itse käynyt joskus.. täytyy miettiä... toisaalta toinen ei leluista enää niin välitä, ja toinen taas alkaa vinkua kaikkea kallista (ja onhan nuo nähneet isoja lelukauppoja, eipä tuo toysrusikaan ihan pieni ole...). Toisaalta taitaa Hamleysillä olla muuten kivaa katseltavaa jos on näyteikkunoita yms.

ap

[/quote]

Vierailija
15/31 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 14:46"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 14:42"]

[/quote]

Mitä eläimi äLondon Zoossa on?? Onko norsuja tai pandoja?

ap

[/quote]

Ei ole norsuja eikä pandoja. http://www.zsl.org/zsl-london-zoo/exhibits

Tuonne eläintarhaan pääsee tosi kivasti kanaaliristellyllä, jota suosittelen.

Sitten vähän isommille lapsille suosittelisin Tower of Londonia (en ole itse käynyt mutta olen kuullut kehuttavan). Google tietää.

Vierailija
16/31 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 14:46"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 14:38"]

[/quote]

Itse olen aina haaveillut tuosta Stonehengestä... ja päätin että nyt sinne mennään. Eikö siihen sitten pääse lähelle?? Miten kauas joutuu jäämään?? Mitä siellä sitten näkee??

Ajattelin että ehkä sen kohdalla olisi helpointa ostaa valmisretki, vaikka vaikuttaakin tosi tyyriiltä. Mutta juanliputkin on kalliita ja sitten siirtyminen siellä päässä junalta its eStonehengeen tuntuu olevan jotenkin hankalaa / epäselvää / kallista.

ap

[/quote]

no siis stonehengelle on sellanen perus sisäänpääsy, josta pääsee sitä katseleen vähän kauempaa, en nyt osaa arvioida kuinka kaukaa, mutta siis kauheen lähelle ei pääse. jotku sanoo, että siitä autotien reunalta näkee ne ilmaseks yhtä hyvin.

Sitten muistaakseni siellä tarjotaan jotain kalliita erikoiskierroksia, joilla sitten oppaan kanssa pääsee lähelle. tietty jos haluaa jonku pienemmän englantilaiskaupungin nähdä samalla reissulla niin sitten tuon voisi siihen yhdistää.

London Zoo - en suosittele tätä(kään) :D Ei oo norsuja tai pandoja, ainakaan kun viimeksi kävin.

Lasten kanssa menisin mielummin noihin aikaisemmin mainittuihin museoihin. Natural History museum on tosi hieno ja luulis lastenkin tykkäävän.

Vierailija
17/31 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoihin museoihin kannattaa mennä heti aamusta niin välttyy pitkiltä jonoilta. Helpoin tapa tehdä suunnitelmaa on merkata karttaan paikat joihin haluaa mennä (ja mahdolliset lukkoon lyödyt kellonajat) ja sitten katsoa mitkä kohteet kierretään minäkin päivänä. 

Kun olimme miehen kanssa kolme päivää Lontoossa, meillä oli lähes minuuttiaikataulu suunniteltuna ja ehdittiinkin näkemään kaikki mitä suunniteltiin.

Vierailija
18/31 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita ja kysy Ninalta!

Vierailija
19/31 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kokemusta auton vuokraamisesta - onko kallista ja hankalaa ajaa..? Jos sittenkin ottaisi auton ja yhden päivän kiertelisi muualla (stonehenge ja jotain muuta).. Se oikeanpuoleinen liikenne vaan on niin sekavaa. Itse siis en ajaisi vaan miehen laittaisin, se on ihan hyvä kuski ja ajellut Euroopassa muuten (kaupungeissakin jonkin verran) mutta oikeanpuoleisessa ei ole ajanut.

ap

Vierailija
20/31 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menisin ehkä luonnonhistorialliseen museoon silloin ekana päivänä, siihen riittänee se vajaakin päivä. Tekisin yhden kaupunkikierrospäivän, jolloin katsellaan perusnähtävyydet ulkoa, vahdinvaihto ja samana päivänä sinne teatteriin. Se on hyvä tauko siinä kävelyn/seisoskelun välissä.

Stonehenge nielaisee koko päivän, luulisin Harry Potterinkin tekevän niin, kun kerran on pääkohde.

Siinä olis kolme päivää, neljännen voi varata shoppailuun ja ehkä joku pieni kohde siihen vielä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi