Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia koiran vuoroasumisesta eron jälkeen?

Vierailija
04.01.2022 |

Olemme olleet asumuserossa elokuusta alkaen. Aluksi koira oli kokonaan puolisolla entisessä kodissa, sitten aloin auttaa välillä ja koira on nyt parasta aikaa neljättä kertaa minulla hoidossa, huomenna palautan. Selvästi nyt koira on rauhoittunut täällä toisessakin kodissa ja on levollinen. Itse asiassa vähän sen puolesta surku, että pitää taas riepottaa toiseen paikkaan.

Koirien vuoroasumisesta ainakin amerikkalaisissa artikkeleissa mainitaan usein, että paikka ei pitäisi vaihtaa usein vaan mielellään 1-4 viikon välein. Itse en mitenkään voi pitää koiraa yksin täällä kerrostalossa yli viikkoa kerrallaan ja sekin tekee tiukkaa, koska koira ei ole vielä kuitenkaan niin rauhassa, että voisin hetkeksikään jättää sitä yksin kotiin (vuokra-asunto, en halua riskeerata ovien raapimista tms.)

Mietin kuitenkin, olisiko koiralle tosiaan tuollaiset pidemmät vaihteluvälit todella aina parempia ja miten sen toteuttaisi. Toisaalta moni koirahan joutuu välillä hoitoon, hoitolaan tai isovanhemmille tms. Ehkä tällainen 3-5 päivää (peräkkäistä, totta kai) kuukaudesta on koiralle ihan ok? Onko kokemuksia koiran jakamisesta eri kotien välillä? (eron tai muun järjestelyn takia, esim. omien vanhempien kanssa koiran omistaminen "puoliksi")

Aluksi minulla ei ollut koiraa yhtään ikävä, mutta nyt kun se on rauhoittunut täällä minunkin luona, tekeekin yllättävän kipeää joutua palauttamaan se taas. Rakkaasta koirasta on yksinasujalle myös paljon seuraa. <3

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on vähän eri asia, onko koira vuoroasumisessa vuoroasumisen vuoksi vai tuleeko se sinulle välillä tarvittaessa hoitoon. Totta kai koira kannattaa viedä entiselle omistajalle hoitoon, jos se vaan onnistuu.

Vierailija
22/22 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän hassusti sanoitat tämän koiranhoidon, mutta koira ei mitenkään kärsi siitä, että on hoidossa eri paikoissa, varsinkin, kun hoitaja on koiralle rakas ihminen. Vuoroviikoin tehtävä vaihto kuulostaa kovin tiheältä tahdiltä, mutta jos se teille sopii, niin miksi ei?

Meillä vanhin koira viettää välillä viikkojakin minun vanhemmilla seuralaisena ja se saa samalla hengähtää uusperheen intensiivisesti arjesta ja koiraharrastuskuvioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi