Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

7 vuotta pätkätöissä, enkä saa vakipaikkaa. En läpäise ryhmähaastattelua.

Vierailija
04.01.2022 |

Olen siivoojana kaupungilla. Olen ollut monta vuotta pätkätöissä täällä, mutta vakituisen paikan saaminen tyssää ryhmähaastatteluun. Olen ujo ja jännitän asioita. Oma esimies ei päästä läpi ryhmähaastattelusta, vaikka juuri kehityskeskustelussa kehuttiin niin kovasti. Minulla on koulutus ja meillä jatkuvasti pulaa
työntekijöistä. En taida enää hakea koskaan töitä. Aion kieltäytyä seuraavasta pätkästä, jota ne jo tyrkytti. Tämä tuntuu nöyryyttävältä. Etsikööt jonkun muun tilalleni, kun en kerran kelpaa.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoojan työhön ryhmähaastattelu, mielenkiintoista.

Voi kuule :D Mä jouduin johonkin 9e/h (!!!) puhelinaspapaikkaan tekeen videohaastattelun, englanninkielen tasotestin, kirjoitusnopeustestin.... Ja kaupan hyllyttäjäksikin oli _ensimmäisessä vaiheessa_ oli ryhmähaastis.

Vierailija
22/27 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotas kun tulet työnantajien mielestä kypsään eläkeikään eli 30+ niin hiipuu nekin pätkätyötkin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Tossa tilanteessa pitäisi olla jo automaattisesti vakituinen. Laitonta tuo toiminta jo jos olet kirjoittanut määräaikaisia sopimuksia yli sallitun rajan.

Voisitko kertoa, miksi tuo on laitonta? Jos ensin on Mirkun äitiyslomasijainen ja sitten hoitovapaasijainen ja uudestaan äitysloma/vanhempainvapaasijainen ja hoitovapaasijainen ja sitten tuuraa Maijan, Oilin ja Markikan vuosilomat ja sitten on taas Mirkun äitiyslomasijainen, niin miksi tuo on laitonta?

Koska tuossa tilanteessa määräaikaisen tarve on jo pysyväksi. Eikä ole perustetta määräaikaisena pitää.

Ei ole, jos tuuraa vakituista työssäolijaa.

7 vuotta tuuramassa. Pitkä on tuuraus aika. Sillonhan periaatteessa me kaikki ollaan vaan jonkun tuuraajia eikä olla vakituista työvoimaa.

Vierailija
24/27 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Tossa tilanteessa pitäisi olla jo automaattisesti vakituinen. Laitonta tuo toiminta jo jos olet kirjoittanut määräaikaisia sopimuksia yli sallitun rajan.

Voisitko kertoa, miksi tuo on laitonta? Jos ensin on Mirkun äitiyslomasijainen ja sitten hoitovapaasijainen ja uudestaan äitysloma/vanhempainvapaasijainen ja hoitovapaasijainen ja sitten tuuraa Maijan, Oilin ja Markikan vuosilomat ja sitten on taas Mirkun äitiyslomasijainen, niin miksi tuo on laitonta?

Koska tuossa tilanteessa määräaikaisen tarve on jo pysyväksi. Eikä ole perustetta määräaikaisena pitää.

Itse asiassa ei määritellä, koska on sijaistanut pääasiassa yhtä ainoaa henkilöä. Nämä katsotaan aina tilannekohtaisesti. Toki kuntatyönantajan kannattaa jättää sijaisuuksien väliin taukoja, jolloin ei voi väittää määräaikaisia työsuhteita ketjutettavan, koska sehän on pois vain työntekijältä, jolle tulee palkattomia jaksoja. Meillä esimerkiksi työtiimien vuosilomia ei enää laiteta peräkkäin, vaan väliin tulee aina 5 vrk jakso, jolloin ei ole sijaista. Ennen oli selkeä 4 kk työjakso, nyt 4 kpl noin 27 vrk työjaksoja.

Vierailija
25/27 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotas kun tulet työnantajien mielestä kypsään eläkeikään eli 30+ niin hiipuu nekin pätkätyötkin..

Olen jo lähemmäs 40 eli oonkohan sitten liian vanha jo.

Vierailija
26/27 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, jos tuuraa vakituista työssäolijaa.

Firman muut työntekijät L-positiivisia perheenäitejä?

Vierailija
27/27 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä julkisella puolella näitä laittomia pätkiä teetetään paljon. Liittoon yhteyttä ja kaupunki oikeuteen vastaamaan laittomuuksistaan niin alkaa tapahtumaan.

Meillä yksi hoitaja teki noin ja sen jälken ei ole enää saanut pitkiä sijaisuuksia. Työsuhteiden välissä on 2 -6 vko palkaton aika, jotta työsuhteita ei ketjutettaisi. Harmittaa, kun ennen sai olla saman henkilön perhevapaasijaisena 3 vuoden ajan, nyt samoja töitä otetaan tekemään 4 henkilöä 4 eri pätkässä.

Trolli? No, oli totta tai ei, niin kannattaa ottaa ensin yhteys liittoon, jutella siellä asiantuntijoiden kanssa ja vasta sitten lähteä uhittelemaan työnantajalle liitolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä