vanhentaako tupakointi OIKEASTI ??
Vaikeaa uskoa. Jos se todella niin on, niin lopetan
Kommentit (42)
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 08:55"]
Minusta on vaikea uskoa, että nykyään enää kukaan alle 30 vuotias tupakoi! Nykyään on yleiesti tiedossa tupakan haitat ja vaaralisuus elimistölle. Ällöttävästä hajusra puhumattakaan. Ja kyllä, pidän tupakoitsijiita typerinä, välinpitämättöminä ja vähän yksinkertaisina.
[/quote]
Olet täysin oikeassa! Meillä mies polttaa, mutta lihoa ei saa grammaakaan ;D Eipä mulla muuta...
Poltin noin 15 röökiä päivässä. Nyt olen 3 päivää polttanut sähköröökiä pienimmällä mahdollisella nikotiiniannoksella. Sähkörööki on kuulema pienempi paha ja siitä on kuulema PALJON helpompi päästä eroon. Poltan sähköröökiä aina kun tulee röökihimo.
-ap
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 08:54"]
Vanhentaa ainakin minua. 16 vuotta poltin askin päivässä. 20.4 tuli vuosi täyteen ilman tupakkaa. Suupielen pienet juonteet kadonneet, epäpuhtaudet kadonneet, harmahtava ihonväri kasvoissa muuttunut ja ihohuokoset pienentyneet. Kertoo jo pelkän savun vaikutuksista kasvoilla.
[/quote] Itse poltin 26 vuotta, lopetin 5v sitten enkä huomaa eroa naamassani entiseen. Ainoastaan keuhkoissa on enemmän kapasiteettia.
No ei ainakaan vielä ole vanhentanut tai ryppyyntänyt minua. Olen 30 (polttanut 12-vuotiaasta) ja näytän noin 20-25-vuotiaalta. Baariin en pääse ilman papereita ja kukaan koskaan luullut yli 25-vuotiaaksi. Aurinko on pahin. En ikinä ole kesäisinkään ollut auringossa ilman meikkivoidetta. Sitä on aina muut kauhistelleet kuinka voin mutta nyt kolmekymppisenä iho kiittää kun sen on aina suojannut. Moni ikäiseni on jo oikeasti ryppyinen, minä en. :) voi olla että 10-vuoden päästä eri tilanne mutta tällä hetkellä iho voi todella hyvin.
Vanhentaa ulkonäon puolesta ja tappaa sisäisesti, mutta älä usko, ei moni muukaan usko ennen kuin itse näkee. Paha vain, että siinä tilanteessa ei enää auta vaikka uskoo, kun peilistä katsoo kelmeä ryppynaama.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 08:54"]
Vanhentaa ainakin minua. 16 vuotta poltin askin päivässä. 20.4 tuli vuosi täyteen ilman tupakkaa. Suupielen pienet juonteet kadonneet, epäpuhtaudet kadonneet, harmahtava ihonväri kasvoissa muuttunut ja ihohuokoset pienentyneet. Kertoo jo pelkän savun vaikutuksista kasvoilla.
[/quote]
En nyt ota muuhun kantaa mutta todellakin - jos joku uskoo että rypyt katoaa tupakoinnin lopettamalla niin... Kellään tupakoimattomallahan ei tuon mukaan varmaan sitten ole ryppyjä ikinä?
Mun faija poltti 50 vuotta eikä rypyn ryppyä tau muuta naamassa mutta useista näkee kyllä naamasta polttaako..
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 09:32"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 08:54"]
[/quote]
En nyt ota muuhun kantaa mutta todellakin - jos joku uskoo että rypyt katoaa tupakoinnin lopettamalla niin... Kellään tupakoimattomallahan ei tuon mukaan varmaan sitten ole ryppyjä ikinä?
[/quote]
pointti olikin ennenaikainen ryppyyntyminen. Olen 22v. -ap
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 09:42"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 09:32"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 08:54"] Vanhentaa ainakin minua. 16 vuotta poltin askin päivässä. 20.4 tuli vuosi täyteen ilman tupakkaa. Suupielen pienet juonteet kadonneet, epäpuhtaudet kadonneet, harmahtava ihonväri kasvoissa muuttunut ja ihohuokoset pienentyneet. Kertoo jo pelkän savun vaikutuksista kasvoilla. [/quote] En nyt ota muuhun kantaa mutta todellakin - jos joku uskoo että rypyt katoaa tupakoinnin lopettamalla niin... Kellään tupakoimattomallahan ei tuon mukaan varmaan sitten ole ryppyjä ikinä? [/quote] pointti olikin ennenaikainen ryppyyntyminen. Olen 22v. -ap
[/quote]
Mä en vastannutkaan ap sulle, lainauksesta voi päätellä että kommentoin tuota joka kirjoitti soopaa rypyistä.
^Tarkoitan siis että ryppyyntyminenkin on monen asian summa - jos katsoo mun sukulaisnaisia niin mummo ja äiti ei ole plttaneet koskaan. Mummo ihan helvetin ryppyinen, äitini ei yhtään (on jo pitkälti yli 70v)
Mä ja täti ollaan poltettu, mä vissiin yli 30v nyt, naururypyt on. Tädillä taas huomattavasti enemmän vaikka lopetti parikymmentä vuotta sitten. Eli ei kerro pelkät geenitkään...
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 09:23"]No ei ainakaan vielä ole vanhentanut tai ryppyyntänyt minua. Olen 30 (polttanut 12-vuotiaasta) ja näytän noin 20-25-vuotiaalta. Baariin en pääse ilman papereita ja kukaan koskaan luullut yli 25-vuotiaaksi. Aurinko on pahin. En ikinä ole kesäisinkään ollut auringossa ilman meikkivoidetta. Sitä on aina muut kauhistelleet kuinka voin mutta nyt kolmekymppisenä iho kiittää kun sen on aina suojannut. Moni ikäiseni on jo oikeasti ryppyinen, minä en. :) voi olla että 10-vuoden päästä eri tilanne mutta tällä hetkellä iho voi todella hyvin.
[/quote]
Miksi te alapeukutatte? Perusteluja kiitos. Minulle on myös sanottu etten näytä tupakoitsijalta. Moni yllättynyt kun olen kertonut. Eli varmasti monesta sen näkee mutta ei minusta. Ärsyttää nuo alapeukut ja sitten ei mitään perusteluja niille. Huoh.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 08:47"]
No mä vaan tarviin että joku muu sanoo sen mulle, tarviin ns potkasun perseelle. Onko teidän mielestänne tupakoija ns. "alempaa kastia"?
[/quote]
Todellakin on. Yleensä pahinta mahdollista white trash -pohjasakkaa. Siihen vielä lisättynä autossa ja asunnossa tupakointi, niin huh heijakkaa. Ja tupakoitsijoissa on vielä yksi huvittava piirre. Röökiin löytyy AINA rahaa, siis AINA, huolimatta siitä, elääkö sossun tuilla, työttömyyskorvauksilla vai siivoojan palkalla.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 09:58"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 08:47"]
No mä vaan tarviin että joku muu sanoo sen mulle, tarviin ns potkasun perseelle. Onko teidän mielestänne tupakoija ns. "alempaa kastia"?
[/quote]
Todellakin on. Yleensä pahinta mahdollista white trash -pohjasakkaa. Siihen vielä lisättynä autossa ja asunnossa tupakointi, niin huh heijakkaa. Ja tupakoitsijoissa on vielä yksi huvittava piirre. Röökiin löytyy AINA rahaa, siis AINA, huolimatta siitä, elääkö sossun tuilla, työttömyyskorvauksilla vai siivoojan palkalla.
[/quote]
Tiedätkö mikä on todellista wt:tä? Tuollainen idiotismi mitä suollat. Kukaan korkeastikoulutettuhan ei polta? Siellä missä minä olen töissä lääkärit ovat niitä jotka polttavat eivätkä ne lähärit. Keuhkotautien erikoislääkärikin pössyttelee ja ihan avoimesti. Te olette juuri niitä omassa pienessä kuplassa eläviä ettekä tiedä oikeasta elämästä yhtään mitään. Pitäkää ne turpanne kiinni kun tietämys on tuota luokkaa.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 10:18"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 09:58"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 08:47"] No mä vaan tarviin että joku muu sanoo sen mulle, tarviin ns potkasun perseelle. Onko teidän mielestänne tupakoija ns. "alempaa kastia"? [/quote] Todellakin on. Yleensä pahinta mahdollista white trash -pohjasakkaa. Siihen vielä lisättynä autossa ja asunnossa tupakointi, niin huh heijakkaa. Ja tupakoitsijoissa on vielä yksi huvittava piirre. Röökiin löytyy AINA rahaa, siis AINA, huolimatta siitä, elääkö sossun tuilla, työttömyyskorvauksilla vai siivoojan palkalla. [/quote] Tiedätkö mikä on todellista wt:tä? Tuollainen idiotismi mitä suollat. Kukaan korkeastikoulutettuhan ei polta? Siellä missä minä olen töissä lääkärit ovat niitä jotka polttavat eivätkä ne lähärit. Keuhkotautien erikoislääkärikin pössyttelee ja ihan avoimesti. Te olette juuri niitä omassa pienessä kuplassa eläviä ettekä tiedä oikeasta elämästä yhtään mitään. Pitäkää ne turpanne kiinni kun tietämys on tuota luokkaa.
[/quote]
Ihan sama. Tupakoitsijat ovat tulotasostaan tai ammatistaan huolimatta geenialtaan matalassa päässä kahlaajia. Pahimmat tupakoitsevat raskausaikana ja sitten myöhemmin lastenvaunuja työntäessä. Jos tupakoitsijat kuolisivat pois, maan älykkyysosamäärä nousisi kohisten.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 10:23"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 10:18"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 09:58"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 08:47"] No mä vaan tarviin että joku muu sanoo sen mulle, tarviin ns potkasun perseelle. Onko teidän mielestänne tupakoija ns. "alempaa kastia"? [/quote] Todellakin on. Yleensä pahinta mahdollista white trash -pohjasakkaa. Siihen vielä lisättynä autossa ja asunnossa tupakointi, niin huh heijakkaa. Ja tupakoitsijoissa on vielä yksi huvittava piirre. Röökiin löytyy AINA rahaa, siis AINA, huolimatta siitä, elääkö sossun tuilla, työttömyyskorvauksilla vai siivoojan palkalla. [/quote] Tiedätkö mikä on todellista wt:tä? Tuollainen idiotismi mitä suollat. Kukaan korkeastikoulutettuhan ei polta? Siellä missä minä olen töissä lääkärit ovat niitä jotka polttavat eivätkä ne lähärit. Keuhkotautien erikoislääkärikin pössyttelee ja ihan avoimesti. Te olette juuri niitä omassa pienessä kuplassa eläviä ettekä tiedä oikeasta elämästä yhtään mitään. Pitäkää ne turpanne kiinni kun tietämys on tuota luokkaa.
[/quote]
Ihan sama. Tupakoitsijat ovat tulotasostaan tai ammatistaan huolimatta geenialtaan matalassa päässä kahlaajia. Pahimmat tupakoitsevat raskausaikana ja sitten myöhemmin lastenvaunuja työntäessä. Jos tupakoitsijat kuolisivat pois, maan älykkyysosamäärä nousisi kohisten.
[/quote]
Samoin kävisi jos sinä ja kaltaisesi kuolisivat pois. Ja ajattele jos ne röökaajat ja kaltaisesi samalla kertaa? Kyllä maailmasta tulisi niin paljon parempi paikka elää meille kaikille muille.
Olen itse tutkija. Sähkörööki on laitettu markkinoille "terveellisempänä" tupakoinnin vaihtoehtona. Se on naurettavaa, sillä sähköröökiä ei olla tutkittu tarpeeksi, eikä kaikkia sen haittavaikutuksia tiedetä. Se ei siis ole "terveellistä" niin kuin monet ihmiset ovat ymmärtäneet. On totta, että savu- ja terva-annokset eivät ole niin suuria, mutta sähköröökin kemikaalit eivät vähennä riskejä.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 10:33"]Olen itse tutkija. Sähkörööki on laitettu markkinoille "terveellisempänä" tupakoinnin vaihtoehtona. Se on naurettavaa, sillä sähköröökiä ei olla tutkittu tarpeeksi, eikä kaikkia sen haittavaikutuksia tiedetä. Se ei siis ole "terveellistä" niin kuin monet ihmiset ovat ymmärtäneet. On totta, että savu- ja terva-annokset eivät ole niin suuria, mutta sähköröökin kemikaalit eivät vähennä riskejä.
[/quote]
Tutkija hyvä. Tämä asia on jo kaikille varmasti tullut selväksi. Meinasitko, että oli jotenkin uutta tietoa tämä? :D
Heh, ei se tupakointi tietenkään vielä 30 vuotiaalla näy (jos on aloittanut teininä ja on nyt kolmekymppinen). Kyllä sitten lähempänä eläkeikää, kun ihon kimmoisuus on luokkaa -1 ja jos muutenkin on vielä hoikka, niin ryppyjä tulee, se on satavarma. Eräs tuttuni on ikäluokkaa 50-55v. ja todennäköisesti polttanut koko ikänsä ja hänen kasvonsa ovat samanlaiset kuin edesmenneen mummoni, joka kuoli 85 vuotiaana. Mummon tupakanpoltosta en tiedä, ehkä nuorempana polttanut tai jotain. Mutta _vanhat_ihmiset_ nyt rypistyy kasvoiltaan, oli polttanut tai ei. Vanhoilla tarkoitan 80v -> eteenpäin.
Ja tuleehan sitten noita keuhko-ongelmia. Henki ei riitä edes yhtä lausetta puhumaan loppuun asti.
Pitää...välillä vetää...puuh...henkeä....kun tuli vähän...polteltua tuossa...puuh...nuorempana *köhköhköh*
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 10:23"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 10:18"]
[/quote]
[/quote] Setäni, jonka ÄO on noin 140, polttaa..
Ei välttämättä, on siinä paljon geenienkin kanssa tekemistä ja sillä, että paljonko polttaa päivässä. Ihminen joka polttaa vaikka yhden tupakan päivässä ei välttämättä vanhene yhtään sen nopeammin. Mutta toki jos vetää askin röökiä päivässä niin varmasti näkyy