Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heräätkö yleensä aamupalalle kun työssäkäyvä osapuoli nousee ylös laittamaan itselleen aamiaista?

Vierailija
04.01.2022 |

Itselläni ei tulisi mieleenkään. Nukumme arkiyöt eri huoneissa jotta voin jatkaa rauhassa uniani, enkä herää avopuolison aamuherätykseen. . Avopuolisoni herää siis jo kuudelta, kun taas itse yleensä nousen keittelemään rauhassa kahvia siinä kymmenen aikoihin. Olemme sopineet, että mies hoitaa hampaidenpesun töissä, koska wc- on ikävästi tässä meidän makuhuoneiden välissä. Millainen käytäntö teillä on?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, useimmiten herään kyllä. Toisaalta pystyn myöskin halutessani jatkamaan ihan hyvin unia. En ole herkkäuninen.

Vierailija
2/29 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei herätä puolin eikä toisin. Ei me sentään niin symbioosissa eletä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin nousen kahville, jos olen jo hereillä. Mutta jos nukun, ei mua saa tulla herättämään.

Siksi nukummeeti huoneissa.

Toimii meillä.

Vierailija
4/29 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sellainen, että se ylös nouseva tekee ne ihan normaalit aamurutiininsa ja toinen jatkaa uniaan.

Vierailija
5/29 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä herään töihin tilanteesta riippuen 7.30-8.00 välillä, joskus torkutan pitempäänkin ja aloitan vasta yhdeksältä. Puoliso haluaa ihan itse nousta samaan aikaan, jotta saisi päivän aikana itsekin enemmän aikaiseksi (on yrittäjä mutta tällä hetkellä työt aika vähissä koronan takia). Eli kun kello soittaa niin torkutellaan yhdessä tai minä nousen aikaisemmin mutta hän nousee kyllä yleensä aika pian minun jälkeeni.

Laitan itselleni aamiaisen ja siirryn työhuoneeseeni, hän lähtee koiran kanssa lenkille.

Vierailija
6/29 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

*nukumme eri*..

Vierailija
7/29 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies herää klo 6 töihin. Nousen aina yhtäaikaa että saadaan juoda aamukahvit yhdessä.

Vierailija
8/29 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa provolta tuon hampaidenpesun takia, muuten mielestäni ratkaisu on normaali ja hyvä, mutta hampaat varmaan jokainen haluaa pestä siinä aamutuimaan ja kumppanisi hampaidenpesu tuskin häiritsee, kun hän liikkuu hiljaa ja vetää oven kiinni perässään, jos olet todella herkkäuninen ja olisin rakastava kumppani, niin voisin pestä vaikka keittiössä.

Vierailija
9/29 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies herää klo 6 töihin. Nousen aina yhtäaikaa että saadaan juoda aamukahvit yhdessä.

Miksi ihmeessä heräät niin aikaisin?

Vierailija
10/29 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun silloinen naisystävä muutti aikoinaan Suomeen, menin vielä aamuvuoroon 5.45, joten heräsin 4.30. Hän pomppasi tikkana ylös keittämään minulle kahvia ja tekemään aamiaista. Sanoin ensimmäisen aamun jälkeen, että olen aamuäreä, joten hänen on parempi jatkaa uniaan.

Sen jälkeen keittelin itse kahvini, sekä lähdin töihin ja hyvä niin. Nykyisin osat ovat vaihtuneet ja vaimo lähtee töihin ennen kuin minä olen edes herännyt.

Vierailija
11/29 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen etätöissä. Eukko heräilee passattavaksi ruokatunnin ajaksi ja painuu sitten takaisin makoilemaan

Vierailija
12/29 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me nukutaan samassa sängyssä enkä yleensä edes herää miehen herätyskelloon. Mies saa ihan rauhassa hoitaa aamutoimet, en mene häntä häiritsemään vaikka heräisinkin samoihin aikoihin.

Vierailija
13/29 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään, mutta käännän vain kylkeä. Ei mua kahvin keitot ja hammaspesut häiritse. En tiedä mitä pitäis tapahtua että vapaapäivänä nousisin 6 aikoihin....varmaan miehen kieriä pää edellä portaat alas.

Vierailija
14/29 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä heräät niin aikaisin?

Siksi koska käyn päästämässä hevoset ulos ja rupean lämmittämään taloa.

Olen viimeksi 5v sitten nukkunut jopa kahdeksaan.

Vierailija
15/29 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätään yhtäaikaa (06:20) ja syödään aamiainen yhdessä, vaikka minä aloitan etätyöt myöhemmin. Käyn lenkillä, kun mies menee töihin. Ihan kyllä omasta tahdosta.

Vierailija
16/29 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaiset aamuherätykset on kyllä ihan kauheita. Joskus lomamatkalle lähtiessä joutuu herämään aamuyöllä. En kyllä keksi mitään hirveämpää.

Vierailija
17/29 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyritään juomaan aamukahvit yhdessä, se joka menee myöhempään töihin nousee keittämään. Musta tämä on kiva tapa, on kuitenkin niin vähän yhteistä aikaa päivässä. Mutta ei mitenkään välttämätöntä, jos nukuttaa niin saa nukkua. Mutta muutenkin samassa päivärytmissä eläminen helpottaa yhteiseloa.

Vierailija
18/29 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja nousen ennen kuutta keittämään kahvit, kun mies nousee 6.15.

Vierailija
19/29 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei niitä hampaita voi pestä vaikka keittiössä? Miten kovaa sillä harjalla huiskii ja kurkkuaan kurlaa jos ikävästi kuuluu seinän taa?

Vierailija
20/29 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei niitä hampaita voi pestä vaikka keittiössä? Miten kovaa sillä harjalla huiskii ja kurkkuaan kurlaa jos ikävästi kuuluu seinän taa?

En keksi mitään ällöttävämpää kuin hampaiden pesu keittiössä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi