Olen sairaanhoitaja. Haluatko kysyä jotain?
Kommentit (20)
Kauanko kestää opiskella sairaanhoitajaksi? Nauratteko kahvihuoneessa potilaita? Ja miksi istutte niin paljon siellä kahvihuoneessa ettekä mene auttamaan potilaita vaikka kellot soi?
Onko se kaiken tämän arvoista....?
T. Työn ohessa sairaanhoitajaksi opiskeleva lähäri
Olen lähihoitaja ja ei kysyttävää, paitsi kaduttaako ammatinvalinta koskaan? Mua kaduttaa..., aika useinkin.
Millainen potilas on mielestäsi kaikkein hankalin tapaus kun humalaisia ei lasketa eikä narkkeja?
Millainen potilaan lähiomainen on veemäisin?
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 22:15"]
Miksi olette niin hyviä kavereita lääkärien kanssa että unohdatte objektiivisuuden työssänne?
[/quote]
Emme kyllä ole kovin hyviä "kavereita" lääkäreiden kanssa. Sairaalassa pääsääntöisesti tuntee oman osaston, ja lääkärit vaihtuvat usein samalla osastolla. En tunne edes kaikkia työkavereitani kovin hyvin. ap
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 22:17"]
Kauanko kestää opiskella sairaanhoitajaksi? Nauratteko kahvihuoneessa potilaita? Ja miksi istutte niin paljon siellä kahvihuoneessa ettekä mene auttamaan potilaita vaikka kellot soi?
[/quote]
3,5 vuotta. 8h työvuorosta istun kahvihuoneessa (sisältää ruokailun) päivän aikana 0-30min. Useimmiten raportit pidetään kahvihuoneessa, ja silloin sieltä ei lähdetä vaikka kellot soivat. ap
Onko tullut koskaan hetkiä, jolloin olisitkin mieluiten jossain muussa hommassa kuin sairaanhoitsuna?
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 22:19"]
Onko se kaiken tämän arvoista....?
T. Työn ohessa sairaanhoitajaksi opiskeleva lähäri
[/quote]
Varmaan riippuu henkilöstä. ap
Onko palkka mielestäsi riittävä vastuuseen nähden? Kuinka paljon tienaat kuukaudessa?
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 22:20"]
Millainen potilas on mielestäsi kaikkein hankalin tapaus kun humalaisia ei lasketa eikä narkkeja?
Millainen potilaan lähiomainen on veemäisin?
[/quote]
En varsinaisesti pidä ketään potilasta "hankalana". Hankalin potilas on ehkä sellainen, joka pärjäisi lähes kaikessa itse, mutta ei silti tee mitään itse. Tämä siksi hankalin, koska se herättää negatiivisia tunteita, joita täytyy kesken kiireisen työpävän "käydä läpi" ja tsempata itseään jaksamaan. Alkoholistit ja narkomaanit eivät mielestäni ole hankalia, saati sitten muut oikeasti apua kaipaavat.
Ärsyttäviä omaisiakaan ei oikeastaan ole. Tai ehkä arkkityyppi "hankalasta" omaisesta voisi olla sellainen tytöttelevä ja hoitsutteleva keski-ikäinen mies.
Kaikkein vaikemmat potilaat ja omaiset ovat sellaiset, joiden kohtaamisessa herää negatiivisia tunteita, joita joutuu käymään läpi.ap
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 22:21"]
Onko tullut koskaan hetkiä, jolloin olisitkin mieluiten jossain muussa hommassa kuin sairaanhoitsuna?
[/quote]
Minulla on myös maisterin tutkinto, joten kyllä. ap
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 22:25"]
Onko palkka mielestäsi riittävä vastuuseen nähden? Kuinka paljon tienaat kuukaudessa?
[/quote]
Olen kaksivuorotyössä ja tienaan lomarahoineen, ilman ikälisiä, noin 3000-3400e /kk.
Miksi hoitaja puuttuu ylipainooni, jos menen korvan takia käymään...??
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 22:30"]
Miksi hoitaja puuttuu ylipainooni, jos menen korvan takia käymään...??
[/quote]
En tiedä, voin vain arvailla syitä. Meitä on moneksi eikä kannata ottaa liian vakavasti. ap
Minua jaksaa ihmetyttää nämä ainaiset negatiiviset kommentoinnit kahvilla istumisesta ja hoitajista alentavaan sävyyn puhuminen ja epäily että puhumme pahaa potilaiden selän takana. Mistä tälläinen hoitajia kohtaan osoitettu viha johtuu? Yritämme parhaamme mukaan auttaa ihmisiä heidän ongelmiensa kanssa ja tässä on sitten kiitos.
Jokaisessa työssä on oikeus pitää ruokatauko ja kahvitauko. Hoitajillako sitä oikeutta ei pitäisi olla? Kahvihuoneessa pidetään monessa paikassa myös raportti jonka aikana siellä kahvihuoneessa istutaan 30 minuuttia tai jopa tuntikin. Missä muussa työssä joutuu omalla lounastauolla juoksemaan vastaamaan potilaskutsuun, viemään potilaan vessaan ja palaamaan taas takaisin kylmenneen ruuan ääreen? Lisäksi ne kahvitauot ja raportit ovat usein juuri vierailuaikaan kun on rauhallisempaa osastolla joten omaisist saattaa vaikuttaa siltä että kahvilla vaan istutaan.
Terveisin, sh teholta
(teholla saa onneksi ruokansa syödä rauhassa koska kollega tauottaa.)
Mitenkäs pimppi jakselee?
-Mies 29v + 1v-
Oletko flirttaillut koskaan komean lääkärin kanssa, tai oletko ollut ihastunut lääkäriin, ja saanut jopa vastakaikua ihastelemaltasi lääkäriltä?
Oletko tehnyt havaintoa potilaasta, että potilas olisi kenties ihastunut hoitavaan ja tutkivaan lääkäriinsä?
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 22:52"]
Oletko flirttaillut koskaan komean lääkärin kanssa, tai oletko ollut ihastunut lääkäriin, ja saanut jopa vastakaikua ihastelemaltasi lääkäriltä?
Oletko tehnyt havaintoa potilaasta, että potilas olisi kenties ihastunut hoitavaan ja tutkivaan lääkäriinsä?
[/quote]
En ole koskaan flirttaillut lääkärin kanssa eikä tulisi mieleenkään niin tehdä. Hyvin ammatilliset välit siis. En oikein ymmärrä av-palstan lääkärimystiikkaa.
Olen kerran huomannut, että potilas yrittää iskeä lääkäriä. Silloin tämä lähinnä nauratti. ap
Miksi olette niin hyviä kavereita lääkärien kanssa että unohdatte objektiivisuuden työssänne?